About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Monday 22 July 2013

Minggu 28 (8 hingga 12 Julai 2013)


TARIKH
8 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian peristiwa bergabung
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencari kebarangkalian dengan menyenaraikan kesudahan bagi peristiwa bergabung A atau B dan A dan B
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang peristiwa “atau” dan peristiwa “dan”
  2. Guru mengkaitkan peristiwa bergabung dengan set kesatuan dan set persilangan
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  6. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 26/30
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 JULAI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian peristiwa bergabung
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencari kebarangkalian dengan menyenaraikan kesudahan bagi peristiwa bergabung A atau B dan A dan B
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang peristiwa “atau” dan peristiwa “dan”
  2. Guru mengkaitkan peristiwa bergabung dengan set kesatuan dan set persilangan
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  6. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga dan perubahan kimia
SUB TAJUK
Elektrolisis
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan maksud elektrolisis
  2. Menyatakan maksud anod, katod, anion, kation dan elektrolit
  3. Menerangkan proses elektrolisis suatu elektrolit menggunakan elektrod karbon
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran degan meminta pelajar melukis litar elektrolisis
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang maksud elektrolisis, anod, katod, anion, kation dan elektrolit
  3. Dengan menggunakan liter elektrolisis yang telah dilukis, guru menerangkan tentang proses elektrolisis
  4. Guru meminta murid membuat nota tentang proses elektrolisis yang telah dibincangkan
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
9 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan pelengkap suatu peristiwa dalam perkataan dan tatatanda set
  2. Mencari kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan mengimbas kembali tentang ruang sampel
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud pelengkap dengan menggunakan veen diagram
  3. Guru memberi beberapa  contoh pengiraan kepada semua pelajar
  4. Guru memberi beberapa soalan dan mengarahkan semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru meminta beberapa wakil murid menjawab soalan di hadapan kelas
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua  murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 23/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
9 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian peristiwa bergabung
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencari kebarangkalian dengan menyenaraikan kesudahan bagi peristiwa bergabung A atau B dan A dan B
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang peristiwa “atau” dan peristiwa “dan”
  2. Guru mengkaitkan peristiwa bergabung dengan set kesatuan dan set persilangan
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  6. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 31/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
9 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian peristiwa bergabung
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencari kebarangkalian dengan menyenaraikan kesudahan bagi peristiwa bergabung A atau B dan A dan B
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang peristiwa “atau” dan peristiwa “dan”
  2. Guru mengkaitkan peristiwa bergabung dengan set kesatuan dan set persilangan
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  6. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 37/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
10 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis dan melabelkan lapan arah kompas yang utama
  2. Menyatakan bearing titik A dari titik B berdasarkan maklumat yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menyoal pelajar tentang arah utama kompas.
  2. Guru menerangkan tentang sudut utama yang perlu pelajar ingat.
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan bearing titik A dari titik B melalui contoh yang diberi
  5. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  6. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  7. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 28/30
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
10 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis dan melabelkan lapan arah kompas yang utama
  2. Menyatakan bearing titik A dari titik B berdasarkan maklumat yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menyoal pelajar tentang arah utama kompas.
  2. Guru menerangkan tentang sudut utama yang perlu pelajar ingat.
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan bearing titik A dari titik B melalui contoh yang diberi
  5. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  6. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  7. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
10 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga dan perubahan kimia
SUB TAJUK
Elektrolisis Plumbum(II) Bromida lebur
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan maksud elektrolisis
  2. Menyatakan maksud anod, katod, anion, kation dan elektrolit
  3. Menerangkan proses elektrolisis suatu elektrolit menggunakan elektrod karbon
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran degan meminta pelajar melukis litar elektrolisis Plumbum(II) Bromida lebur
  2. Dengan menggunakan liter elektrolisis yang telah dilukis, guru menerangkan tentang proses elektrolisis Plumbum(II) Bromida lebur
  3. Guru menerangkan ringkasan elektrolisis Plumbum(II) Bromida lebur dan kesan yang berlaku pada anod dan katod
  4. Guru meminta murid membuat nota tentang proses elektrolisis yang telah dibincangkan
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 40/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
11 JULAI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis dan melabelkan lapan arah kompas yang utama
  2. Menyatakan bearing titik A dari titik B berdasarkan maklumat yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menyoal pelajar tentang arah utama kompas.
  2. Guru menerangkan tentang sudut utama yang perlu pelajar ingat.
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan bearing titik A dari titik B melalui contoh yang diberi
  5. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  6. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  7. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
11 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Perubahan haba dalam Tindak Balas Kimia
SUB TAJUK
Penggunaan Elektrolisis dalam Industri
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menerangkan elektrolisis dalam industri
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran degan meminta pelajar memberitahu tentang ringkasan elektrolisis
  2. Guru menerangkan pengekstrakan logam reaktif, penyaduran elektrik dan penulenan logam
  3. Guru meminta pelajar membuat nota yang berkaitan
  4. Guru meminta murid membuat nota tentang proses elektrolisis yang telah dibincangkan
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 41/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
11 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyelesaikan masalah melibatkan bearing
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  2. Guru menerangkan kaedah untuk menyelesaikan masalah melibatkan bearing
  3. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  6. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
11 JULAI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis dan melabelkan lapan arah kompas yang utama
  2. Menyatakan bearing titik A dari titik B berdasarkan maklumat yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menyoal pelajar tentang arah utama kompas.
  2. Guru menerangkan tentang sudut utama yang perlu pelajar ingat.
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  4. Guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan bearing titik A dari titik B melalui contoh yang diberi
  5. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  6. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  7. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 31/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyelesaikan masalah melibatkan bearing
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  2. Guru menerangkan kaedah untuk menyelesaikan masalah melibatkan bearing
  3. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  6. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 JULAI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 8 Bearing
SUB TAJUK
Bearing
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyelesaikan masalah melibatkan bearing
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  2. Guru menerangkan kaedah untuk menyelesaikan masalah melibatkan bearing
  3. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  4. Guru meminta wakil murid memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  6. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 23/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..