About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Tuesday, 7 May 2013

MINGGU 18 (30 April hingga 3 Mei 2013)




TARIKH
29 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 APRIL 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 APRIL 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Jirim
SUB TAJUK
Sifat-sifat dan kegunaan bahan logam dn bukan logam
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. menyenaraikan contoh logam dan bukan logam
  2. menyenaraikan sifat-sifat logam dan bukan logam
  3. membandingkan dan membezakan logam dan bukan logam berdasarkan sifat-sifat fizik
  4. menghubungkaitkan sifat fizik logam dan bukan logam dengan kegunaannya dalam kehidupan harian
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan membincangkan tentang logam
  2. Guru meminta wakil murid membaca kegunaan beberapa jenis logam
  3. Guru akan menerangkan dengan lebih terperinci tentang sifat fizik logam dan bukan logam
  4. Guru meminta wakil pelajar menerangkan semula maksud logam dan bukan logam
  5. Guru meminta murid menulis nota di dalam buku masing-masing
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan matrik
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyelesaikan masalah matrik songsang
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan matrik
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 APRIL 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 MEI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK


SUB TAJUK


OBJEKTIF


AKTIVITI
ABM


NILAI MURNI


REFLEKSI
    1. CUTI HARI PEKERJA

TARIKH
1 MEI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK


SUB TAJUK


OBJEKTIF


AKTIVITI
ABM


NILAI MURNI


REFLEKSI
1. CUTI HARI PEKERJA

TARIKH
1 MEI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK


SUB TAJUK


OBJEKTIF


AKTIVITI
ABM


NILAI MURNI


REFLEKSI
1. CUTI HARI PEKERJA

TARIKH
2 MEI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 MEI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Jirim dan bahan
SUB TAJUK
Kaedah penulenan bahan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan sifat-sifat bahan tulen
  2. Menjelaskan pelbagai kaedah penulenan bahan
  3. Menghubungkaitkan sifat-sifat bahan dengan dengan kaedah penulenan yang digunakan
  4. menerangkan contoh kaedah penulenan yang digunakan untuk menghasilkan bahan kegunaan harian
AKTIVITI
  1. Guru meminta pelajar merujuk kepada buku teks
  2. Guru meminta murid memberi penerangan tentang bahan tulen dan contoh-contoh bahan tulen
  3. Guru menerangkan tentang maksud bahan tulen
  4. Guru memberi contoh kepada pelajar dengan merujuk kepada buku teks tentang kaedah penulenan
  5. Guru meminta pelajar menulis nota masing-masing
  6. Guru memberi latihan kepada murid dan membincangkan bersama semua murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 37/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 MEI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 MEI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan pelan dan dongakan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan, dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
3 MEI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan matrik
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyelesaikan masalah matrik
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan matrik
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 31/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
3 MEI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Contoh Soalan Peperiksaan
SUB TAJUK
Menjawab soalan matrik
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyelesaikan masalah matrik
AKTIVITI
  1. Guru memberi kertas latihan iaitu contoh soalan SPM tahun yang lalu
  2. Soalan yang diberi berkaitan dengan soalan pelan dan dongakan
  3. Guru meminta murid menjawab soalan secara sendirian
  4. Guru memantau semua jawapan yang dibuat oleh murid
  5. Guru menyemak jawapan yang diberikan
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid di dalam kelas
  7. Guru memberi latihan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..