About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday 8 September 2012

Minggu 36 (3 hingga 7 September 2012)

Tarikh
3 September 2012
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/39 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah


Tarikh
3 September 2012
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 22/25 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasam kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada kelas seterusnya

Tarikh
3 September 2012
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/34 orang
iii) 50% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
4 September 2012
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 29/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
4 September 2012
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Trial SPM
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)       
Learning Activities
i)      
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Trial SPM

Tarikh
4 September 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti satah
ii)   Mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang perbezaan garis dan satah
ii)   Guru menerangkan perbezaan garis dan satah kepada pelajar
iii) Guru melukis objek dalam bentuk 3-dimensi dan meminta pelajar mengenalpasi satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secaraindividu
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 20/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
5 September 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Trial SPM
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      
Learning Activities
i)      
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Trial SPM

Tarikh
5 September 2012
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti satah
ii)   Mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang perbezaan garis dan satah
ii)   Guru menerangkan perbezaan garis dan satah kepada pelajar
iii) Guru melukis objek dalam bentuk 3-dimensi dan meminta pelajar mengenalpasi satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secaraindividu
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 33/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
5 September 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti satah
ii)   Mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang perbezaan garis dan satah
ii)   Guru menerangkan perbezaan garis dan satah kepada pelajar
iii) Guru melukis objek dalam bentuk 3-dimensi dan meminta pelajar mengenalpasi satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secaraindividu
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 31/34 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
6 September 2012
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang diberi
ii)   Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secaraindividu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)      Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru terlibat dengan program 1M1S di SMK Sri Sadong Simunjan

Tarikh
6 September 2012
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang diberi
ii)   Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secaraindividu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru terlibat dengan program 1M1S di SMK Sri Sadong Simunjan

Tarikh
6 September 2012
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang diberi
ii)   Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru terlibat dengan program 1M1S di SMK Sri Sadong Simunjan

Date
7 September 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Trial SPM
Learning Objective
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      
Learning Outcomes
i)      
Learning Activities
Question 7 - 10
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Trial SPM

Tarikh
7 September 2012
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang diberi
ii)   Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 33/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
7 September 2012
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.1 Sudut di antara Garis dengan Satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang diberi
ii)   Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Kehadiran : 30/34 orang
ii)   70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iii) Tiada pelajar yang bermasalah


No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..