Tarikh
|
3
September 2012
|
Masa
|
8.15pagi
- 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menyelesaikan
masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan mengulang
penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)
Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 36/39 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
3
September 2012
|
Masa
|
10.20pagi
- 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menyelesaikan
masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan mengulang
penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)
Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 22/25 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasam
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada
kelas seterusnya
|
Tarikh
|
3
September 2012
|
Masa
|
11.30pagi
- 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menyelesaikan
masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan mengulang
penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)
Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/34 orang
iii) 50% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
4
September 2012
|
Masa
|
9.45pagi
- 10.55pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menyelesaikan
masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan mengulang
penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)
Guru memberi beberapa soalan kepada murid-murid
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 29/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
4
September 2012
|
Time
|
10.55a.m
- 11.30p.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Trial
SPM
|
Learning
Objective
|
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i)
|
Learning
Activities
|
i)
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Trial SPM
|
Tarikh
|
4
September 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti satah
ii)
Mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dan
satah condong
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang perbezaan garis dan satah
ii)
Guru menerangkan perbezaan garis dan satah kepada
pelajar
iii)
Guru melukis objek dalam bentuk 3-dimensi dan
meminta pelajar mengenalpasi satah mengufuk, satah mencancang dan satah
condong
iv)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secaraindividu
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 20/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
5
September 2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Trial
SPM
|
Learning
Objective
|
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i)
|
Learning
Activities
|
i)
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Trial SPM
|
Tarikh
|
5
September 2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti satah
ii)
Mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dan
satah condong
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang perbezaan garis dan satah
ii)
Guru menerangkan perbezaan garis dan satah kepada
pelajar
iii)
Guru melukis objek dalam bentuk 3-dimensi dan
meminta pelajar mengenalpasi satah mengufuk, satah mencancang dan satah
condong
iv)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secaraindividu
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 33/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
5
September 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti satah
ii)
Mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dan
satah condong
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang perbezaan garis dan satah
ii)
Guru menerangkan perbezaan garis dan satah kepada
pelajar
iii)
Guru melukis objek dalam bentuk 3-dimensi dan
meminta pelajar mengenalpasi satah mengufuk, satah mencancang dan satah
condong
iv)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secaraindividu
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 31/34 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
6
September 2012
|
Masa
|
7.05pagi
– 8.15pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang
diberi
ii)
Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu
satah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secaraindividu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru terlibat dengan program
1M1S di SMK Sri Sadong Simunjan
|
Tarikh
|
6
September 2012
|
Masa
|
9.45pagi
– 10.20pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang
diberi
ii)
Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu
satah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secaraindividu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru terlibat dengan program
1M1S di SMK Sri Sadong Simunjan
|
Tarikh
|
6
September 2012
|
Masa
|
10.20pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang
diberi
ii)
Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu
satah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru terlibat dengan program
1M1S di SMK Sri Sadong Simunjan
|
Date
|
7
September 2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Trial
SPM
|
Learning
Objective
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i)
|
Learning
Outcomes
|
i)
|
Learning
Activities
|
Question
7 - 10
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Trial SPM
|
Tarikh
|
7
September 2012
|
Masa
|
8.15pagi
– 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang
diberi
ii)
Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu
satah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 33/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
7
September 2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 12.05tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.1
Sudut di antara Garis dengan Satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti normal kepada sesuatu satah yang
diberi
ii)
Menentukan unjuran ortogon suatu garis pada suatu
satah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang satah mengufuk,mencancang dan condong
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang garis normal dan unjuran ortogon
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Kehadiran : 30/34 orang
ii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iii) Tiada pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment