About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Monday, 15 April 2013

Minggu 15 (8 hingga 12 April 2013)


TARIKH 8 APRIL 2013
MASA 7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN 5K8
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 27/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 8 APRIL 2013
MASA 10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN 5K5
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 8 APRIL 2013
MASA 11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN 4K4
MATA PELAJARAN Sains
TAJUK Penentuan seks anak dan kejadian kembar kepada manusia
SUB TAJUK Kembar seiras dan kembar tak seiras
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. menerangkan maksud kromosom seks
  2. menerangkan mekanisme penentuan seks anak
  3. menerangkan kejadian kembar seiras dan kembar tak seiras
  4. membanding dan membezakan kembar seiras dan kembar tak seiras
  5. meneragkan mengenai kembar siam
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan membincangkan maksud kromosom seks
  2. Guru menerangkan mekanisme penentuan seks anak dengan menggunakan carta genetik
  3. Guru meminta wakil pelajar menjawap carta genetik yang telah dilukis di papan tulis
  4. Guru membincangkan perbezaan kejadian manusia biasa, kembar seiras dan kembar tak seiras
  5. Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 9 APRIL 2013
MASA 7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN 5MPV
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban dua matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan sama ada dua matrik boleh didarab dan menyatakan peringkat matriks yang terhasil apabila dua matriks boleh didarab
  2. mencari hasil darab dua matriks
AKTIVITI
  1. Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
  2. Guru menerangkan pendaraban antara dua matriks boleh dilaksanakan jika bilangan lajur matriks pertama sama dengan bilangan baris matriks kedua
  3. Guru memberi beberapa contoh soalan dan meminta beberapa wakil pelajar memberi jawapan
  4. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pedaraban dua matriks
  5. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  6. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  7. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pendaraban dua matriks
  8. Guru memberi soalan pendaraban matriks kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  9. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 20/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 9 APRIL 2013
MASA 10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN 5K7
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 28/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 9 APRIL 2013
MASA 11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN 5K5
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 36/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 10 APRIL 2013
MASA 7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN 5K8
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 10 APRIL 2013
MASA 9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN 5MPV
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 10 APRIL 2013
MASA 10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN 4K4
MATA PELAJARAN Sains
TAJUK Keturunan dan Variasi
SUB TAJUK Meiosis
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan maksud meiosis
  2. Menerangkan proses meiosis
AKTIVITI
  1. Guru meminta pelajar melukis kitar hidup dan pembahagian sel yang melibatkan proses mitosis dan meiosis
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud meiosis
  3. Guru meminta pelajar melukis proses meiosis dan guru menerangkan bagi setiap lukisan
  4. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 11 APRIL 2013
MASA 8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN 5K5
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 11 APRIL 2013
MASA 9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN 4K4
MATA PELAJARAN Sains
TAJUK Keturunan dan Variasi
SUB TAJUK Mekanisme pewarissan sifat
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mengilustrasikan mekanisme pewarisan sifat menggunakan rajah skema
  2. Meramalkan nisbah genotip dan fenotip bagi kacukan monohibrid
AKTIVITI
  1. Guru menerangkan carta genetic melibatkan gen dominan dan den resesif
  2. Guru melukis carta genetik yang menunjukkan pewarisan ketinggian dan menerangkan kepada pelajar kaedah melukis menggunakan pindah silang
  3. Guru meminta pelajar melukis carta genetic yang berbeza daripada yang dibincangkan
  4. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 11 APRIL 2013
MASA 10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN 5K8
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 11 APRIL 2013
MASA 12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN 5K7
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
  2. Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
  3. Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
  1. Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru terlibat dengan pertandingan bola baling MSSM di SMK Gedong

TARIKH 12 APRIL 2013
MASA 7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN 5K7
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Pendaraban dua matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan sama ada dua matrik boleh didarab dan menyatakan peringkat matriks yang terhasil apabila dua matriks boleh didarab
  2. mencari hasil darab dua matriks
AKTIVITI
  1. Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
  2. Guru menerangkan pendaraban antara dua matriks boleh dilaksanakan jika bilangan lajur matriks pertama sama dengan bilangan baris matriks kedua
  3. Guru memberi beberapa contoh soalan dan meminta beberapa wakil pelajar memberi jawapan
  4. Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pedaraban dua matriks
  5. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  6. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  7. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pendaraban dua matriks
  8. Guru memberi soalan pendaraban matriks kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  9. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 36/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH 12 APRIL 2013
MASA 8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN 5MPV
MATA PELAJARAN Matematik
TAJUK Matriks
SUB TAJUK Matriks songsang
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan sama ada suatu matriks ada;ah matriks songsang bagi matriks yang lain
  2. mencari matriks songsang menggunakan kaedah rumus
AKTIVITI
  1. Guru memberi soalan kepada peajar untuk mendarab matriks sebagai imbas kembali pelajaran lepas
  2. Guru memberi dua matriks yang belainan dan menerangkan kepada pelajar cara untuk menentukan matriks songsang
  3. Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
  4. Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
  5. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi matriks songsang menggunakan formula
  6. Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
  7. Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 21/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..