About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday, 1 April 2012

Minggu 13 (26 hingga 30 March 2012)

Tarikh  

26 March 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K8 

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Persilangan

Objektif 

  1. Menentukan persilangan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol ∩ untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. A∩C
    2. A∩B∩C
  4. Menentukan pelengkap bagi persilangan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set Persilangan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set persilangan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set persilangan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set persilangan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 70% pelajar membuat nota dan menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Terdapat 2 orang pelajar yang tidak memberi kerjasama terhadap guru walaupun sedah ditegur beberapa kali\
  4. Kekangan yang dihadapi: kebanyakkan pelajar tidak mempunyai pembaris
  5. Kehadiran: 27/37


 

Tarikh  

26 March 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Persilangan

Objektif 

  1. Menentukan persilangan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol ∩ untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. A∩C
    2. A∩B∩C
  4. Menentukan pelengkap bagi persilangan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set Persilangan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set persilangan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set persilangan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set persilangan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. semua pelajar membuat nota dan dapat menjawab soalan yang diberi dengan betul
  3. semua pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. tiada kekangan yang dihadapi kerana semua pelajar mempunyai buku latihan dan memudahkan lagi proses P&P
  5. Kehadiran: 24/25


 

Tarikh

26 March 2012

Masa 

11.30pagi – 12.40tgh

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Persilangan

Objektif 

  1. Menentukan persilangan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol ∩ untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. A∩C
    2. A∩B∩C
  4. Menentukan pelengkap bagi persilangan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set Persilangan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set persilangan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set persilangan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set persilangan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. semua pelajar membuat nota dan 70% dapat menjawab soalan yang diberi dengan betul
  3. semua pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kekangan yang dihadapi: sesetengah pelajar yang tidak membeli buku latihan ketinggalan untuk membuat latihan yang diberikan guru
  5. Kehadiran: 34/40


 

Tarikh

22 March 2012

Masa 

7.05a.m - 8.15a.m

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Persilangan

Objektif 

  1. Menentukan persilangan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol ∩ untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. A∩C
    2. A∩B∩C
  4. Menentukan pelengkap bagi persilangan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set Persilangan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set persilangan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set persilangan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set persilangan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. semua pelajar membuat nota dan dapat menjawab soalan yang diberi dengan betul
  3. semua pelajar memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. tiada kekangan yang dihadapi kerana semua pelajar mempunyai buku latihan dan memudahkan lagi proses P&P
  5. Kehadiran: 40/40


 

Tarikh

27 March 2012

Masa 

9.45pagi - 10.20pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Persilangan

Objektif 

  1. Menentukan persilangan bagi
    1. Dua set
    1. Tiga set

    Dan menggunakan simbol ∩ untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. A∩C
    2. A∩B∩C
  4. Menentukan pelengkap bagi persilangan set

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar membuat latihan yang diberikan bersama ahli kumpulan masing-masing
  2. Guru meminta murid memberi jawapan di papan hitam
  3. Guru membincangkan semua jawapan yang betul besama semua murid-murid
  4. Semua murid menghantar buku latihan masing-masing kepada guru

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 80% menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Terdapat beberapa pelajar yang tidak membawa buku latihan
  4. Kekangan yang dihadapi: kebanyakkan pelajar sudah lupa pengisian P&P sebelum ini
  5. Tindakan guru ialah menerangkan semua secara individu
  6. Kehadiran: 31/37


 

Date 

27 March 2012

Time 

12.05p.m - 12.40a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 3 Transformations 3

Learning Objective 

3.1 Combination of two transformations

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Determine the image of an object under a combination of two isometric transformations.

Learning Activities 

  1. Teacher asks students to sit in group and discuss again about translation, reflection, enlargement and rotation
  2. Teacher explains method to determine image under combination of two transformations
  3. Teacher give questions paper to students and ask students to answer among group members
  4. Teacher discuss all questions together

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve and students answers all questions given
  2. Attendance : 28/35
  3. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

28 March 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan Kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set kesatuan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set kesatuan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set kesatuan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set kesatuan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 70% pelajar membuat nota dan menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Sub tajuk ini iaitu kesatuan lebih mudah pelajar faham kerana mempunyai persamaan dengan persilangan
  4. Kehadiran: 30/36


 

Tarikh  

28 March 2012

Masa 

10.55a.m - 11.30a.m

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Persilangan

Objektif 

  1. Menentukan persilangan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol ∩ untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. A∩C
    2. A∩B∩C
  4. Menentukan pelengkap bagi persilangan set

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar membuat latihan yang diberikan bersama ahli kumpulan masing-masing
  2. Guru meminta murid memberi jawapan di papan hitam
  3. Guru membincangkan semua jawapan yang betul besama semua murid-murid
  4. Semua murid menghantar buku latihan masing-masing kepada guru

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 80% menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Masih terdapat segelintir murid yang mempunyai masalah untuk menyelesaikan soalan yang berkaitan dengan persilangan
  4. Terdapat pelajar yang tidak membuat kerja yang diberikan
  5. Guru telah mengambil tindakan kepada mereka
  6. Kehadiran: 37/40


 

Tarikh  

28 March 2012

Masa 

11.30pagi - 12.40tengahari

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan Kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set kesatuan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set kesatuan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set kesatuan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set kesatuan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 90% pelajar membuat nota dan menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. 95% murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Terdapat beberapa pelajar yang tidak mahu memberi kerjasama membuat nota yang diberi kerana teleh dapat menjawab soalan di dalam buku latihan
  5. Kehadiran: 38/40


 

Tarikh  

29 March 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan Kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set kesatuan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set kesatuan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set kesatuan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set kesatuan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 70% pelajar membuat nota dan menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Kekangan yang dihadapi: masih ada pelajar yang tidak membawa buku nota masing-masing
  4. Kehadiran: 36/40


 

Date 

29 March 2012

Time 

9.45p.m - 10.55a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 3 Transformations 3

Learning Objective 

3.1 Combination of two transformations

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Determine the image of an object under a combination of two isometric transformations.

Learning Activities 

  1. Teacher explains method to determine image under combination of two transformations
  2. Teacher give questions paper to students and ask students to answer among group members
  3. Teacher discuss all questions together

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve and students answers all questions given
  2. Attendance : 29/35
  3. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

29 March 2012

Masa 

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar membuat latihan yang diberikan bersama ahli kumpulan masing-masing
  2. Guru meminta murid memberi jawapan di papan hitam
  3. Guru membincangkan semua jawapan yang betul besama semua murid-murid
  4. Semua murid menghantar buku latihan masing-masing kepada guru

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. Semua murid menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Semua pelajar menjawab soalan dengan betul
  4. Kehadiran: 25/25


 

Tarikh  

29 March 2012

Masa 

12.05tgh - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar membuat latihan yang diberikan bersama ahli kumpulan masing-masing
  2. Guru meminta murid memberi jawapan di papan hitam
  3. Guru membincangkan semua jawapan yang betul besama semua murid-murid
  4. Semua murid menghantar buku latihan masing-masing kepada guru

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. Semua murid menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. 70% pelajar menjawab soalan dengan betul dan segelintir pelajar dibantu oleh guru
  4. Kehadiran: 40/40


 

Tarikh  

30 March 2012

Masa 

7.05a.m - 8.15a.m

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar maksud dan penerangan lanjut menggunakan gambar rajah Venn mengenai set kesatuan
  2. Guru memberi beberapa contoh penyelesaian masalah kepada murid-murid
  3. Guru menerangkan hubungan set kesatuan menggunakan gambarajah Venn dan menunjukkan kepada murid pembuktian hubungan yang diberi
  4. Guru memberi beberapa contoh kepada murid dan berbincang bersama-sama
  5. Untuk menerangkan pelengkap bagi set kesatuan, guru telah meminta murid menyatakan definisi pelengkap dan meminta murid melorek gambarajah Venn yang mewakili set kesatuan
  6. Guru mengarahkan murid membuat latihan yang diberi dan akan dibincangkan pada kelas yang seterusnya

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 100% pelajar membuat nota dan menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. P&P yang mudah kerana semua pelajar memberi kerjasama yang baik kepada pelajar
  4. Kehadiran: 24/25


 

Tarikh  

30 March 2012

Masa 

8.15pagi - 9.25pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 3 Set

Sub-tajuk 

3.3 Operasi ke atas set : Kesatuan

Objektif 

  1. Menentukan kesatuan bagi
    1. Dua set
    2. Tiga set

    Dan menggunakan simbol untuk melambangkan hubungan tersebut.

  2. Mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn
  3. Menyatakan hubungan antara :
    1. AC
    2. ABC
  4. Menentukan pelengkap bagi kesatuan set

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar membuat latihan yang diberikan bersama ahli kumpulan masing-masing
  2. Guru meminta murid memberi jawapan di papan hitam
  3. Guru membincangkan semua jawapan yang betul besama semua murid-murid
  4. Semua murid menghantar buku latihan masing-masing kepada guru

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  2. 70% menjawab soalan yang diberi di dalam buku masing-masing
  3. Kekangan yang dihadapi: ramai lagi pelajar yang tidak membawa buku latihan walaupun telah ditegur banyak kali di kelas sebelum ini
  4. Kehadiran: 32/37


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..