About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday, 16 March 2013

MINGGU 11 (11-15 Mac 2013)

TARIKH
11 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PUTARAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk putaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 20/31
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah


TARIKH
11 MAC 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PUTARAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk putaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 37/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
11 MAC 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pantulan
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pantulan yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 27/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
11 MAC 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pantulan
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pantulan yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 23/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PUTARAN )
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk putaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
6.    Kehadiran pelajar 23/25
7.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
8.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
9.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
10. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 MAC 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PUTARAN )
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk putaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 31/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 MAC 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PUTARAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk putaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 35/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PUTARAN )
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk putaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 31/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 MAC 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN )
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pembesaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pembesaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 MAC 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Peperiksaan penggal 1
SUB TAJUK
Mengenalpasti kesalahan menjawab soalan peperiksaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti kesalahan dan membuat pembetullan
AKTIVITI
1)    Guru mengedarkan kertas peperiksaan dan meminta pelajar menyemak markah yang diberi dan membuat sebarang pembetullan
2)    Guru meminta pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
3)    Guru membincangkan pembetullan bersama semua murid
4)    Murid menghantar pembetullan yang dibuat
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 29/41
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
14 MAC 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN )
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan putaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pembesaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pembesaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 36/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
14 MAC 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Peperiksaan penggal 1
SUB TAJUK
Mengenalpasti kesalahan menjawab soalan peperiksaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
             ii.            Mengenalpasti kesalahan dan membuat pembetullan
AKTIVITI
5)    Guru mengedarkan kertas peperiksaan dan meminta pelajar menyemak markah yang diberi dan membuat sebarang pembetullan
6)    Guru meminta pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
7)    Guru membincangkan pembetullan bersama semua murid
8)    Murid menghantar pembetullan yang dibuat
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 40/41
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
14 MAC 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pembesaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pembesaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pembesaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
6.    Kehadiran pelajar 28/31
7.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
8.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
9.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
10. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
14 MAC 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pembesaran
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pembesaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pembesaran yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 26/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
15 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 3 Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Gabungan dua penjelmaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan isometri
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan mengulang semula asas tentang translasi, pantulan, putaran dan pembesaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah untuk  menentukan suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan
3.    Guru memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di buku masing-masing
4.    Guru meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
1.    Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 28/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
15 MAC 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 3 Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Gabungan dua penjelmaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan isometri
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan mengulang semula asas tentang translasi, pantulan, putaran dan pembesaran
2.    Guru menerangkan tentang kaedah untuk  menentukan suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan
3.    Guru memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di buku masing-masing
4.    Guru meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
2.    Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..