TARIKH
|
11 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PUTARAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
putaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 20/31
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
60% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
11 MAC 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PUTARAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
putaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 37/39
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
11 MAC 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pantulan
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pantulan yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 27/37
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
11 MAC 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pantulan
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pantulan yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 23/25
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
12 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PUTARAN )
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
putaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
6. Kehadiran
pelajar 23/25
7. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
8. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
9. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
10. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
12 MAC 2013
|
MASA
|
10.20 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PUTARAN )
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
putaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 31/35
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
60% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
12 MAC 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PUTARAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
putaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 35/37
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
13 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PUTARAN )
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi putaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
putaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 31/32
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
13 MAC 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN )
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
pembesaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pembesaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 25/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
13 MAC 2013
|
MASA
|
10.20 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
4K4
|
MATA PELAJARAN
|
Sains
|
TAJUK
|
Peperiksaan penggal 1
|
SUB TAJUK
|
Mengenalpasti kesalahan menjawab soalan peperiksaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti kesalahan dan membuat
pembetullan
|
AKTIVITI
|
1) Guru
mengedarkan kertas peperiksaan dan meminta pelajar menyemak markah yang diberi
dan membuat sebarang pembetullan
2) Guru
meminta pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
3) Guru
membincangkan pembetullan bersama semua murid
4) Murid
menghantar pembetullan yang dibuat
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 29/41
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
14 MAC 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN )
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan putaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
pembesaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pembesaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 36/37
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
14 MAC 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
4K4
|
MATA PELAJARAN
|
Sains
|
TAJUK
|
Peperiksaan penggal 1
|
SUB TAJUK
|
Mengenalpasti kesalahan menjawab soalan peperiksaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
ii.
Mengenalpasti kesalahan dan membuat
pembetullan
|
AKTIVITI
|
5) Guru
mengedarkan kertas peperiksaan dan meminta pelajar menyemak markah yang
diberi dan membuat sebarang pembetullan
6) Guru
meminta pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
7) Guru
membincangkan pembetullan bersama semua murid
8) Murid
menghantar pembetullan yang dibuat
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 40/41
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
14 MAC 2013
|
MASA
|
10.20 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pembesaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
pembesaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pembesaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
6.
Kehadiran pelajar 28/31
7.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
8.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
9.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
10.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
14 MAC 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PEMBESARAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pembesaran
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
pembesaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pembesaran yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 26/35
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
15 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 3 Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Gabungan dua penjelmaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan
dua penjelmaan isometri
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan mengulang semula asas tentang translasi,
pantulan, putaran dan pembesaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah untuk
menentukan suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan
3. Guru
memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di
buku masing-masing
4. Guru
meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
1. Guru
memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 28/35
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
15 MAC 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 3 Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Gabungan dua penjelmaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan
dua penjelmaan isometri
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan mengulang semula asas tentang translasi,
pantulan, putaran dan pembesaran
2. Guru
menerangkan tentang kaedah untuk
menentukan suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan
3. Guru
memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di
buku masing-masing
4. Guru
meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
2. Guru
memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 25/25
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment