About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday, 13 July 2013

Minggu 27 (1 hingga 5 JULAI 2013)




TARIKH
1 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Ruang Sampel bagi suatu eksperimen
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan ruang sampel bagi experiment yang semua kesudahannya sama boleh jadi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru meminta murid memberi beberapa contoh yang boleh dijadikan ruang sampel
  4. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  5. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 JULAI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Ruang Sampel bagi suatu eksperimen
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan ruang sampel bagi experiment yang semua kesudahannya sama boleh jadi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru meminta murid memberi beberapa contoh yang boleh dijadikan ruang sampel
  4. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  5. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga dan perubahan kimia
SUB TAJUK
Perubahan haba dalam Tindak Balas Kimia (Eksperimen)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menerangkan perubahan haba dalam tindak balas kimia
  2. Mengenal pasti tindak balas yang melibatkan pembebasan haba
  3. Mengenal pasti tindak yang melibatkan penyerapan haba
  4. Menghubungkaitkan perubahan suhu bahan tindak balas dengan tindak balas eksotermik
  5. Menghubungkaitkan perubahan suhu bahan tindak balas dengan tindak balas endotermik
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan meminta pelajar membaca langkah experiment yang akan dijalankan
  2. Guru menerangkan kepada pelajar langkah-langkah yang perlu dibuat
  3. Guru mengarahkan pelajar menjalankan ekperimen di dalam kumpulan berdua
  4. Guru memantau kerja yang dijalankan
  5. Guru meminta murid menyimpan semula semua radas yang telah diambil
  6. Guru meminta pelajar mencatat keputusan yang diperolehi
  7. Guru membingkan analisis bersama semua murid
  8. Guru meminta murid menulis kesimpulan daripada experiment yang dijalankan
  9. Guru meminta murid menghantar laporan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 37/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Ruang Sampel bagi suatu eksperimen
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan ruang sampel bagi experiment yang semua kesudahannya sama boleh jadi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru meminta murid memberi beberapa contoh yang boleh dijadikan ruang sampel
  4. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  5. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Ruang Sampel bagi suatu eksperimen
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan ruang sampel bagi experiment yang semua kesudahannya sama boleh jadi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru meminta murid memberi beberapa contoh yang boleh dijadikan ruang sampel
  4. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  5. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 30/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Ruang Sampel bagi suatu eksperimen
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan ruang sampel bagi experiment yang semua kesudahannya sama boleh jadi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru meminta murid memberi beberapa contoh yang boleh dijadikan ruang sampel
  4. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalm buku latihan murid
  5. Guru membincangkan semua soalan di hadapan kelas
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
3 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan kebarangkalian suatu peristiwa bagi ruang sampel sama barangkalian
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan kebarangkalian bagi suatu peristiwa menggunakan formula
  4. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  6. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
3 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menentukan kebarangkalian suatu peristiwa bagi ruang sampel sama barangkalian
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan tentang ruang sampel
  2. Guru memberi beberapa contoh kepada murid
  3. Guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan kebarangkalian bagi suatu peristiwa menggunakan formula
  4. Guru memberi beberapa contoh soalan dan membincangkan dengan murid-murid
  5. Guru meminta pelajar menjawab soalan di dalam buku latihan pelajar
  6. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 23/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
3 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga dan perubahan kimia
SUB TAJUK
Siri kereaktifan logam
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Memerihalkan kecergasan tindak balas lgam dengan air
  2. Memerihalkan kecergasan tindak balas logam dengan asid
  3. Memerihalkann kecergasan tindak balas logam dengan oksigen
  4. Membanding dan membezakan kecergasan tindak balas logam dengan air, asid dan oksigen
  5. Membina siri kereaktifan logam berdasarkan kecergasan tindak balas logam dengan oksigen
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran degan meminta pelajar menyenaraikan logam yang berbahaya dan tidak berbahaya
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang tindak balas logam dengan air, asid dan udara
  3. Guru meminta murid membuat nota tentang tindak balas yang telah dibincangkan
  4. Guru meminta murid melukis siri kereaktifan lgam di dalam buku masing-masing
  5. Guru membincangkan siri kereaktifan logam bersama semua murid
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 JULAI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan pelengkap suatu peristiwa dalam perkataan dan tatatanda set
  2. Mencari kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan mengimbas kembali tentang ruang sampel
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud pelengkap dengan menggunakan veen diagram
  3. Guru memberi beberapa  contoh pengiraan kepada semua pelajar
  4. Guru memberi beberapa soalan dan mengarahkan semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru meminta beberapa wakil murid menjawab soalan di hadapan kelas
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua  murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Perubahan haba dalam Tindak Balas Kimia
SUB TAJUK
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menerangkan perubahan haba dalam tindak balas kimia
  2. Mengenal pasti tindak balas yang melibatkan pembebasan haba
  3. Mengenal pasti tindak yang melibatkan penyerapan haba
  4. Menghubungkaitkan perubahan suhu bahan tindak balas dengan tindak balas eksotermik
  5. Menghubungkaitkan perubahan suhu bahan tindak balas dengan tindak balas endotermik
OBJEKTIF
  1. Guru meminta murid merujuk kepada buku amali masing-masing
  2. Guru miminta murid menyediakan draf laporan untuk amali yang akan dijalankan
  3. Guru memantau setiap laporan semua murid
  4. Guru meminta muird menghantar draf laporan masing-masing
AKTIVITI
Perubahan haba dalam Tindak Balas Kimia
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan pelengkap suatu peristiwa dalam perkataan dan tatatanda set
  2. Mencari kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan mengimbas kembali tentang ruang sampel
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud pelengkap dengan menggunakan veen diagram
  3. Guru memberi beberapa  contoh pengiraan kepada semua pelajar
  4. Guru memberi beberapa soalan dan mengarahkan semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru meminta beberapa wakil murid menjawab soalan di hadapan kelas
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua  murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 JULAI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan pelengkap suatu peristiwa dalam perkataan dan tatatanda set
  2. Mencari kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan mengimbas kembali tentang ruang sampel
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud pelengkap dengan menggunakan veen diagram
  3. Guru memberi beberapa  contoh pengiraan kepada semua pelajar
  4. Guru memberi beberapa soalan dan mengarahkan semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru meminta beberapa wakil murid menjawab soalan di hadapan kelas
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua  murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan pelengkap suatu peristiwa dalam perkataan dan tatatanda set
  2. Mencari kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan mengimbas kembali tentang ruang sampel
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud pelengkap dengan menggunakan veen diagram
  3. Guru memberi beberapa  contoh pengiraan kepada semua pelajar
  4. Guru memberi beberapa soalan dan mengarahkan semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru meminta beberapa wakil murid menjawab soalan di hadapan kelas
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua  murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dijalankan kerana guru CRK

TARIKH
5 JULAI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 7 Kebarangkalian suatu peristiwa
SUB TAJUK
Kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan pelengkap suatu peristiwa dalam perkataan dan tatatanda set
  2. Mencari kebarangkalian pelengkap suatu peristiwa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan mengimbas kembali tentang ruang sampel
  2. Guru menerangkan kepada pelajar maksud pelengkap dengan menggunakan veen diagram
  3. Guru memberi beberapa  contoh pengiraan kepada semua pelajar
  4. Guru memberi beberapa soalan dan mengarahkan semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru meminta beberapa wakil murid menjawab soalan di hadapan kelas
  6. Guru membincangkan jawapan dengan semua  murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dialankan kerana guru CRK


No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..