About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Thursday 4 July 2013

Minggu 24 (10 hingga 14 Jun 2013)




TARIKH
10 JUN 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dijalankan kerana guru cuti sakit

TARIKH
10 JUN 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dijalankan kerana guru cuti sakit

TARIKH
10 JUN 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dijalankan kerana guru cuti sakit

TARIKH
11 JUN 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dijalankan kerana guru cuti sakit

TARIKH
11 JUN 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dijalankan kerana guru cuti sakit

TARIKH
11 JUN 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tdak dapat dijalankan kerana guru cuti sakit

TARIKH
12 JUN 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 28/30
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 JUN 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
12 JUN 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 37/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 JUN 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 37/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 JUN 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga dan Perubahan Kimia
SUB TAJUK
Perubahan fizik dan perubahan kimia
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menerangkan maksud perubahan fizik
  2. Menerangkan maksud perubahan kimia
  3. Memberi contoh perubahan fizik dalam kehiduan harian
  4. Memberi contoh perubahan kimia dalam kehidupan harian
  5. Membandingkan perbezaan perubahan fizik dengan perubahan kimia
AKTIVITI
  1. Guru meminta pelajar merujuk kepada buku teks
  2. Guru melukis carta persamaan dan perbezaan antara perubahan fizik dengan perubahan kimia
  3. Guru meminta pelajar melengkapkan carta yang diberi
  4. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid
  5. Guru memantau kerja semua murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 JUN 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 6 Kecerunan dan luas di bawah graf
SUB TAJUK
Kecerunan graf dan graf jarak masa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan kuantiti yang diwakili oleh kecerunan graf
  2. Melukis graf jarak-masa apabila diberi:
a)      Jadual nilai jarak-masa
b)      Hubungan antara jarak dengan masa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan melukis graf jarak-masa dan meminta pelajar memberikan maklumat yang berkaitan dengan graf
  2. Melalui graf yang dilukis guru memberikan beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi
  3. Guru membincangkan semua soalan yang diberi dan meminta maklumbalas daripada semua murid
  4. Guru meminta pelajar menulis graf, soalan dan jawapan yang diberi di dalam buku nota masing-masing
  5. Dengan menggunakan buku latihan murid, guru meminta pelajar menjawab soalan yang berkaitan
  6. Guru meminta beberapa pelajar member jawapan di hadapan
  7. Guru membincangkan semua jawapan yang betul
  8. Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
13 JUN 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
14 JUN 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 6 Kecerunan dan luas di bawah graf
SUB TAJUK
Kecerunan graf dan graf jarak masa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan kuantiti yang diwakili oleh kecerunan graf
  2. Melukis graf jarak-masa apabila diberi:
a)      Jadual nilai jarak-masa
b)      Hubungan antara jarak dengan masa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan melukis graf jarak-masa dan meminta pelajar memberikan maklumat yang berkaitan dengan graf
  2. Melalui graf yang dilukis guru memberikan beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi
  3. Guru membincangkan semua soalan yang diberi dan meminta maklumbalas daripada semua murid
  4. Guru meminta pelajar menulis graf, soalan dan jawapan yang diberi di dalam buku nota masing-masing
  5. Dengan menggunakan buku latihan murid, guru meminta pelajar menjawab soalan yang berkaitan
  6. Guru meminta beberapa pelajar member jawapan di hadapan
  7. Guru membincangkan semua jawapan yang betul
  8. Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
14 JUN 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 6 Kecerunan dan luas di bawah graf
SUB TAJUK
Kecerunan graf dan graf jarak masa
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan kuantiti yang diwakili oleh kecerunan graf
  2. Melukis graf jarak-masa apabila diberi:
a)      Jadual nilai jarak-masa
b)      Hubungan antara jarak dengan masa
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan melukis graf jarak-masa dan meminta pelajar memberikan maklumat yang berkaitan dengan graf
  2. Melalui graf yang dilukis guru memberikan beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi
  3. Guru membincangkan semua soalan yang diberi dan meminta maklumbalas daripada semua murid
  4. Guru meminta pelajar menulis graf, soalan dan jawapan yang diberi di dalam buku nota masing-masing
  5. Dengan menggunakan buku latihan murid, guru meminta pelajar menjawab soalan yang berkaitan
  6. Guru meminta beberapa pelajar member jawapan di hadapan
  7. Guru membincangkan semua jawapan yang betul
  8. Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..