About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Thursday 1 August 2013

Minggu 31 (29 Julai hingga 2 Ogos 2013)



TARIKH
29 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soaan
  3. Guru memantau kerja semua murid-murid
  4. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  5. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 JULAI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soaan
  3. Guru memantau kerja semua murid-murid
  4. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  5. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Elektrolisis
SUB TAJUK
Eksperimen Penyaduran elektrik
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencatat keputusan yang diperolehi
  2. Menyatakan kesimpulan bagi eksperimen yang dijalankan
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid menulis tujuan, hipotesis, pembolehubah dan langkah bagi eksperimen proses penyaduran logam secara elektrolisis
  2. Guru mengedarkan bahan dan radas kepada semua murid
  3. Guru mengarahkan murid membuat eksperimen di dalam kumpulan masing-masing
  4. Guru memantau kerja semua murid
  5. Guru meminta murid menulis keputusan yang diperolehi dan menyatakan kesimpulan masing-masing
  6. Guru membincangkan analisis bersama semua murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soaan
  3. Guru memantau kerja semua murid-murid
  4. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  5. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soaan
  3. Guru memantau kerja semua murid-murid
  4. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  5. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 26/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Elektrolisis
SUB TAJUK
Eksperimen Sel Ringkas
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencatat keputusan yang diperolehi
  2. Menyatakan kesimpulan bagi eksperimen yang dijalankan
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid menulis tujuan, hipotesis, pembolehubah dan langkah bagi eksperimen sel ringkas
  2. Guru mengedarkan bahan dan radas kepada semua murid
  3. Guru mengarahkan murid membuat eksperimen di dalam kumpulan masing-masing
  4. Guru memantau kerja semua murid
  5. Guru meminta murid menulis keputusan yang diperolehi dan menyatakan kesimpulan masing-masing
  6. Guru membincangkan analisis bersama semua murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 OGOS 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 OGOS 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Elektrolisis
SUB TAJUK
Eksperimen Tindak balas antara logam dengan oksigen
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencatat keputusan yang diperolehi
  2. Menyatakan kesimpulan bagi eksperimen yang dijalankan
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid menulis tujuan, hipotesis, pembolehubah dan langkah bagi eksperimen proses penyaduran logam secara elektrolisis
  2. Guru tidak mengedarkan bahan dan radas kepada semua murid kerana guru hanya menunjukkan demo kepada murid-murid
  3. Guru menjalankan eksperimen di hadapan kelas dan semua pelajar membuat pemerhatian
  4. Guru meminta pelajar menulis keputusan yang diperolehi dan menyatakan kesimpulan masing-masing
  5. Guru memantau kerja semua murid
  6. Guru membincangkan analisis bersama semua murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 41/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 OGOS 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 26/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 OGOS 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 OGOS 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 31/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 OGOS 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 22/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah





No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..