About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Tuesday 27 August 2013

MINGGU 34 (19 hingga 23 Ogos 2013)


TARIKH
 19 OGOS 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI SOALAN GRAF
SUB TAJUK
GRAF FUNGSI
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis graf dan menjawab soalan yang diberikan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soalan
  3. Guru menyemak lukisan yang dilukis semua murid
  4. Guru memantau kerja semua murid-murid
  5. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  6. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 26/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
19 OGOS 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI SOALAN GRAF
SUB TAJUK
GRAF FUNGSI
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis graf dan menjawab soalan yang diberikan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soalan
  3. Guru menyemak lukisan yang dilukis semua murid
  4. Guru memantau kerja semua murid-murid
  5. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  6. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
19 OGOS 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Bab 6 Tenaga Nukleur
SUB TAJUK
Bahan radioaktif
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menyatakan maksud radioaktif
  2. Memberi contoh bahan radioaktif
  3. Menyatakan tiga jenis sinaran radioaktif
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pengajaran dengan bertanya murid tentang radioaktif.
  2. Murid memberi jawapan tentang kefahaman masing-masing tentang radioaktif
  3. Guru menerangkan maksud radioaktif dan cirri-ciri keradioaktifan
  4. Guru meminta wakil pelajar membaca maklumat yang diberikan di dalam buku teks
  5. Guru menerangkan tentang maklumat penting yag berkaitan
  6.  Guru meminta murid menulis beberapa nota penting
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 40/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
20 OGOS 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI SOALAN GRAF
SUB TAJUK
GRAF FUNGSI
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis graf dan menjawab soalan yang diberikan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soalan
  3. Guru menyemak lukisan yang dilukis semua murid
  4. Guru memantau kerja semua murid-murid
  5. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  6. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 22/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
20 OGOS 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI SOALAN GRAF
SUB TAJUK
GRAF FUNGSI
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis graf dan menjawab soalan yang diberikan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menjawab soalan
  3. Guru menyemak lukisan yang dilukis semua murid
  4. Guru memantau kerja semua murid-murid
  5. Guru meminta murid menghantar kertas soalan masing-masing selepas masa tamat
  6. Guru mengenalpasti kesalahan murid dalam menjawab soalan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
20 OGOS 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
21 OGOS 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 20/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
21 OGOS 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 23/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
21 OGOS 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga nuclear
SUB TAJUK
Jenis sinaran radioaktif
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membandingkan dan membezakan sinaran radioisotop
  2. Menyatakan maksud radioisotop
  3. Memberi contoh radioisotop
AKTIVITI
  1. Guru meminta wakil murid membaca maklumat di dalam buku teks
  2. Guru menerangkan tentang sinaran radioaktif iaitu alfa, beta dan gama
  3. Guru meminta murid menyatakan cirri-ciri yang berkaitan dengan ketiga-tiga sinaran
  4. Guru meminta murid menulis nota yang berkaitan
  5. Guru menerangkan dengan lebih mendalam tentang kuasa penembusan sinaran alfa, beta dan gama
  6. Guru meminta murid menghantar buku nota masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 38/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OGOS 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OGOS 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga nukleur
SUB TAJUK
Kaedah penghasilan tenaga nukleur dan kegunaannya
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menghuraikan penghasilan tenaga nukleur melalui pembelahan nukleur dan pelakuran nukleur
AKTIVITI
  1. Guru meminta wakil murid dan kumpulan yang sudah bersedia untuk membentang tentang pembelahan nukleur ke hadapan kelas
  2. Wakil murid menerangkan tentang pembelahan nukleur
  3. Setiap murid di dalam kumpulan itu memberi maklumat masing-masing
  4. Guru menerangkan kepada semua pelajar dengan lebh mendalam tentang pembelahan nukleur
  5. Guru meminta wakil murid dan kumpulan yang sudah bersedia untuk membentang tentang pelakuran nukleur ke hadapan kelas
  6. Wakil murid menerangkan tentang pelakuran nukleur
  7. Setiap murid di dalam kumpulan itu memberi maklumat masing-masing
  8. Guru menerangkan kepada semua pelajar dengan lebh mendalam tentang pelakuran nukleur
  9. Semua murid menulis nota yang berkaitan
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 40/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OGOS 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 27/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OGOS 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 OGOS 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 1
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dijalankan kerana perhimpunan sekolah

TARIKH
23 OGOS 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
ULANGKAJI KERTAS 2
SUB TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN SPM 2012
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberikan menggunakan formula dan pengiraan matematik
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan soalan kepada semua murid
  2. Guru meminta semua pelajar menyemak jawapan masing-masing
  3. Guru membingkan semua soalan bersama semua murid
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan yang tepat bagi setiap soalan
  5. Guru meminta murid membuat pembetullan bagi soalan yang salah
  6. Guru meminta semua murid menghantar pembetullan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 23/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah







No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..