About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Tuesday 27 August 2013

MINGGU 30 (22 hingga 26 Julai 2013)


TARIKH
22 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan meminta pelajar menyatakan arah utama kompas
  2. Guru mengkaitkan titik yang diberi dengan latitud dan longitud
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan meneranngkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 27/30
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 JULAI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan meminta pelajar menyatakan arah utama kompas
  2. Guru mengkaitkan titik yang diberi dengan latitud dan longitud
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan meneranngkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Tenaga dan perubahan kimia
SUB TAJUK
Soalan objektif dan subjektif
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab soalan yang berkaitan dengan tenaga dan perubahan kimia
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid membuat latihan di dalam buku latihan masing-masing
  2. Guru memantau kerja murid-murid
  3. Guru membincangkan semua jawapan di hadapan kelas masing-masing
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan meminta pelajar menyatakan arah utama kompas
  2. Guru mengkaitkan titik yang diberi dengan latitud dan longitud
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan meneranngkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 22/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan meminta pelajar menyatakan arah utama kompas
  2. Guru mengkaitkan titik yang diberi dengan latitud dan longitud
  3. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan meneranngkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  4. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 JULAI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru meminta pelajar membuat latihan di dalam buku latihan msing-masing
  4. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  5. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  6. Guru memantau kerja semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru meminta pelajar membuat latihan di dalam buku latihan msing-masing
  4. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  5. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  6. Guru memantau kerja semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 28/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru meminta pelajar membuat latihan di dalam buku latihan msing-masing
  4. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  5. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  6. Guru memantau kerja semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Ujian 2 Pertengahan tahun
SUB TAJUK
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menjawab semua soalan yang diberi
AKTIVITI
  1. Murid menjawab soalan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 40/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
25 JULAI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru mengedarkan soalan objektif dari peperiksaan tahun lepas sebagai latihan
  4. Guru meminta pelajar menjawab semua soalan yang diberikan
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  6. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memantau kerja semua murid
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
25 JULAI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Ujian 2 Pertengahan Tahun
SUB TAJUK
Perbincangan jawapan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mengenalpasti kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pelajaran dengan meminta pelajar menyemak kertas soalan masing-masing
  2. Guru membincangkan semua jawapan yang betul
  3. Guru meminta pelajar menyemak jawapan yang salah
  4. Guru meminta pelajar membuat pembetullan
  5. Guru memantau kerja semua murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 40/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
25 JULAI 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru mengedarkan soalan objektif dari peperiksaan tahun lepas sebagai latihan
  4. Guru meminta pelajar menjawab semua soalan yang diberikan
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  6. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memantau kerja semua murid
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 28/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
25 JULAI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru meminta pelajar membuat latihan di dalam buku latihan msing-masing
  4. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  5. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  6. Guru memantau kerja semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
26 JULAI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru mengedarkan soalan objektif dari peperiksaan tahun lepas sebagai latihan
  4. Guru meminta pelajar menjawab semua soalan yang diberikan
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  6. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memantau kerja semua murid
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
26 JULAI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bumi Sebagai Sfera
SUB TAJUK
Lokasi (latitud dan longitud)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Meyatakan lokasi (latitud dan longitud) bagi suatu tempat
  2. Menyelesaikan masalah yang diberi
AKTIVITI
  1. Guru memberi beberapa contoh kepada murid untuk mencari lokasi dan menerangkan kaedah untuk mencari latitud dan longitud bedasarkan gambar rajah yang diberi.
  2. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  3. Guru mengedarkan soalan objektif dari peperiksaan tahun lepas sebagai latihan
  4. Guru meminta pelajar menjawab semua soalan yang diberikan
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  6. Guru meminta wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
  7. Guru memantau kerja semua murid
  8. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 23/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah





No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..