About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Friday 3 February 2012

Minggu 5 (30 Januari – 3 Februari 2012)

Tarikh  

30 January 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K8 

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk piawai

Sub-tajuk 

1.1.1 Pengiraan yang melibatkan beberapa nombor

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi yang melibatkan sebarang dua nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan murid duduk di dalam kumpulan masing-masing dan berbincang bersama-sama
  2. Guru meminta sukarela untuk setiap kumpulan untuk menjawap soalan kerjarumah yang telah diberi pada kelas lepas
  3. Guru membincangkan setiap jawapan bersama-sama semua murid
  4. Guru menerangkan kaedah untuk menyelesaikan masalah operasi tambah, tolak dan bahagi di dalam angka bererti
  5. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 50% pelajar memahami pengajaran guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 27/36


 

Tarikh  

30 January 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar menjawab soalan ujian yang diberi
  2. Guru memberi 30minit kepada pelajar untuk menjawab 22 soalan objektif yang berkaitan dengan bentuk piawai secara individu
  3. Semua pelajar menjawab soalan dan menghantar kertas soalan setelah selesai

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 90% pelajar menjawab semua soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 24/25


 

Tarikh  

30 January 2012

Masa 

11.30pagi – 12.40tgh

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar menjawab soalan ujian yang diberi
  2. Guru memberi 30minit kepada pelajar untuk menjawab 22 soalan objektif yang berkaitan dengan bentuk piawai secara individu
  3. Semua pelajar menjawab soalan dan menghantar kertas soalan setelah selesai

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 80% pelajar menjawap semua soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 35/39


 

Date 

31 January 2012

Time 

8.15a.m - 9.25a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 1 : Number Bases

Learning Objective 

1.1 Number Bases In Two, Eight and Five 

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Solving problem involving number bases

Learning Activities 

  1. Teacher asks students to solve all questions given
  2. Teacher gives 30minutes to solve all 22 objective questions
  3. All students solve the questions and pass up their paper

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve
  2. Attendance : 35/35
  3. 100% of students can solve all questions given
  4. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

31 January 2012

Masa 

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru memberi semula kertas ujian yang telah disemak
  2. Guru membincangkan setiap soalan yang sukar dan tidak dapat diselesaikan pelajar
  3. Guru mengarahkan pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  3. Kehadiran : 23/25


 

Tarikh  

31 January 2012

Masa 

12.05pagi - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar menjawab soalan ujian yang diberi
  2. Guru memberi 30minit kepada pelajar untuk menjawab 22 soalan objektif yang berkaitan dengan bentuk piawai secara individu
  3. Semua pelajar menjawab soalan dan menghantar kertas soalan setelah selesai

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 90% pelajar menjawab semua soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 39/41


 

Tarikh  

1 Februari 2012

Masa

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan tentang ciri-ciri ungkapan kuadratik
  2. Guru memberi contoh soalan yang berkaitan dengan hasil darab dua ungkapan linear
  3. Guru memberi contoh soalan untuk dijawab pelajar
  4. Guru memantau semua langkah pengiraan dan jawapan murid
  5. Guru memberi kerja rumah kepada semua murid

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 80% pelajar memahami pengajaran guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 40/41


 

Date 

1 Februari 2012

Time 

9.45a.m - 10.20a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 1 : Number Bases 

Learning Objective 

1.1 Number Bases In Two, Eight and Five

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Solving problem involving number bases

Learning Activities 

  1. Teacher give back paper test to all students
  2. Teacher discuss all difficult questions with students
  3. Teacher asks students to make corrections for wrong answers

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve
  2. Attendance : 34/35
  3. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

1 Februari 2012

Masa 

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru memberi semula kertas ujian yang telah disemak
  2. Guru membincangkan setiap soalan yang sukar dan tidak dapat diselesaikan pelajar
  3. Guru mengarahkan pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  3. Kehadiran : 35/39


 

Tarikh  

1 Februari 2012

Masa 

12.05tgh - 12.40tgh

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar menjawab soalan ujian yang diberi
  2. Guru memberi 30minit kepada pelajar untuk menjawab 22 soalan objektif yang berkaitan dengan bentuk piawai secara individu
  3. Semua pelajar menjawab soalan dan menghantar kertas soalan setelah selesai

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 60% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 28/36


 

Tarikh  

2 Februari 2012

Masa 

8.05pagi - 9.25pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan tentang ciri-ciri ungkapan kuadratik
  2. Guru memberi contoh soalan yang berkaitan dengan hasil darab dua ungkapan linear
  3. Guru memberi contoh soalan untuk dijawab pelajar
  4. Guru memantau semua langkah pengiraan dan jawapan murid
  5. Guru memberi kerja rumah kepada semua murid

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 70% pelajar memahami pengajaran guru dan dapat menjawab soalan yang idberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 36/39


 

Tarikh  

2 Februari 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan tentang ciri-ciri ungkapan kuadratik
  2. Guru memberi contoh soalan yang berkaitan dengan hasil darab dua ungkapan linear
  3. Guru memberi contoh soalan untuk dijawab pelajar
  4. Guru memantau semua langkah pengiraan dan jawapan murid
  5. Guru memberi kerja rumah kepada semua murid

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 90% pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 24/25


 

Tarikh  

2 Februari 2012

Masa 

11.30pagi - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti 

  1. Guru membincangkan semua soalan yang diberi pada kelas yang lepas
  2. Guru menyemak setiap satu buku pelajar
  3. Guru memastikan semua pelajar dapat memahami dan menyelesaikan soalan yang berkaitan dengan mendarab dua ungkapan linear
  4. Guru meminta semua murid menghantar buku masing-masing

ABM

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 80% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan menghantar buku latihan kepada guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 37/41


 

Date 

3 Februari 2012

Time 

7.05a.m - 8.15a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 2 : Graphs of Functions 2

Learning Objective 

2.1 Graphs of functions

Learning Outcomes

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Learn to draw the graph of a:
    1. Linear function y = ax + b, where a and b are constans
    2. Quadratic function y = ax2 + bx + c, where a,b and c are constants, a≠0
    3. Cubic function y = ax3 + bx2 + cx + d, where a,b,c and d are constants, a≠0
    4. Reciprocal function y = a/x , where a is a constant, a≠0

Learning Activities 

  1. Teacher explain to students about graph of linear function, quadratic function, cubic function and reciprocal function
  2. Teacher show method to draw all graph
  3. Teacher asks all students to draw all graph given
  4. Teacher give home works to all students

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve
  2. Attendance : 34/35
  3. 85% of students can construct functions table and draw function graphs.
  4. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

3 Februari 2012

Masa 

9.45pagi - 10.40pagi

Tingkatan

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 1 : Bentuk Piawai

Sub-tajuk 

1.2 Bentuk Piawai

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar menjawab soalan ujian yang diberi
  2. Guru memberi 30minit kepada pelajar untuk menjawab 22 soalan objektif yang berkaitan dengan bentuk piawai secara individu
  3. Semua pelajar menjawab soalan dan menghantar kertas soalan setelah selesai

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 60% pelajar memahami pengajaran guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 29/36


 

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..