About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Thursday 9 February 2012

Minggu 6 (7-10 Februari 2012)

Date 

7 Februari 2012

Time 

8.15a.m - 9.25a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 2 : Graphs of Functions 2

Learning Objective 

2.1 Graphs of functions

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. The value of y, given a value of x
  2. The values of x, given a value of y

Learning Activities 

  1. Teacher explain to students, method to finding the value of y or x from the graph
  2. Teacher asks students to use previous graph to find value of x and y when given value of y and x
  3. Teacher ask students to discuss with friends
  4. Teacher discuss all answers with students
  5. Teacher give homework to all students

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve
  2. Attendance : 32/35
  3. 60% of students can find the value of x and y from graph
  4. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

7 Februari 2012

Masa

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaan Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 + b , b=0 atau c=0

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+c,ax2+bx and px2+q
  2. Guru memberi beberapa contoh soalan yang berkaitan
  3. Guru membincangkan semua soalan bersama pelajar
  4. Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru memberi kerja rumah dan akan dibincangkan pada kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 70% daripada pelajar memahami pengajaran guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 23/25


 

Tarikh  

7 Februari 2012

Masa 

12.05pagi - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaan Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 + b , b=0 atau c=0

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+c,ax2+bx and px2+q
  2. Guru memberi beberapa contoh soalan yang berkaitan
  3. Guru membincangkan semua soalan bersama pelajar
  4. Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru memberi kerja rumah dan akan dibincangkan pada kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 70% pelajar menjawab semua soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 38/41


 

Tarikh  

8 Februari 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaan Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 + b , b=0 atau c=0

Aktiviti 

  1. Guru mengarahkan pelajar untuk duduk di dalam kumpulan masing-masing
  2. Guru mengarahkan pelajar berbincang tenatang soalan kerja rumah yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
  3. Guru membincangkan soalan yang sukar bersama semua murid
  4. Guru mengarahkan pelajar menghantar buku masing-masing untuk disemak

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 70% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 38/41


 

Date 

8 Februari 2012

Time 

9.45a.m - 10.20a.m

Class 

5S4

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 2 : Graphs of Functions 2

Learning Objective 

2.1 Graphs of functions

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. The value of y, given a value of x
  2. The values of x, given a value of y

Learning Activities 

  1. Teacher discuss all homework questions with students
  2. Teacher ask students to solve all questions given and pass up their book

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve
  2. Attendance : 34/35
  3. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

8 Februari 2012

Masa 

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti 

  1. Guru membincangkan semua soalan kerja rumah bersama-sama semua murid
  2. Guru mengarahkan pelajar menyiapkan semua soalan sebelum menghantar buku mereka untuk disemak
  3. Semua murid menghantar buku mereka

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  3. Kehadiran : 37/40


 

Tarikh  

8 Februari 2012

Masa 

12.05tgh - 12.40tgh

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti 

  1. Guru membincangkan semua soalan kerja rumah bersama-sama semua murid
  2. Guru mengarahkan pelajar menyiapkan semua soalan sebelum menghantar buku mereka untuk disemak
  3. Semua murid menghantar buku mereka

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  3. Kehadiran : 27/36


 

Tarikh  

9 Februari 2012

Masa 

8.05pagi - 9.25pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaan Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 + b , b=0 atau c=0

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+c,ax2+bx and px2+q
  2. Guru memberi beberapa contoh soalan yang berkaitan
  3. Guru membincangkan semua soalan bersama pelajar
  4. Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru memberi kerja rumah dan akan dibincangkan pada kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 60% pelajar memahami pengajaran guru dan dapat menjawab soalan yang idberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 28/40


 

Tarikh  

9 Februari 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+bx+c, a,b dan c bukan sifar

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kaedah untuk memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+bx+c menggunakan "cross table"
  2. Guru memberi contoh soalan yang berkaitan dan menerangkan kepada pelajar untuk mendapatkan jawapan
  3. Guru memantau semua langkah pengiraan dan jawapan murid
  4. Guru memberi kerja rumah kepada semua murid

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 80% pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 24/25


 

Tarikh  

9 Februari 2012

Masa 

11.30pagi - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaam Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+bx+c, a,b dan c bukan sifar

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kaedah untuk memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+bx+c menggunakan "cross table" dan aplikasi kalkulator
  2. Guru memberi contoh soalan yang berkaitan dan menerangkan kepada pelajar untuk mendapatkan jawapan
  3. Guru memantau semua langkah pengiraan dan jawapan murid
  4. Guru memberi kerja rumah kepada semua murid

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 80% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan menghantar buku latihan kepada guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 36/41


 

Date 

10 Februari 2012

Time 

7.05a.m - 8.15a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 2 : Graphs of Functions 2

Learning Objective 

2.2 Solving Equation Graphically

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Find the points of intersection of two graphs
  2. Obtain the solution of an equation by finding the points of intersection of the two graphs

Learning Activities 

  1. Teacher explain to students a method to find points of intersections for two graphs
  2. Teacher give questions to students and asks them to answers all questions with friend
  3. Teacher explain the solutions for all questions
  4. Teacher give 4 questions about solving equation graphically from past year paper as homework

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. All learning objective is achieve
  2. Attendance : 33/35
  3. 80% of students can find points of intersections
  4. All students give good cooperation in teacher lesson


 

Tarikh  

10 Februari 2012

Masa 

9.45pagi - 10.40pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 2 : Ungkapan dan Persamaan Kuadratik

Sub-tajuk 

2.2 Pemfaktoran Ungkapan Kuadratik

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2 + b , b=0 atau c=0

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk memfaktor ungkapan kuadratik yang berbentuk ax2+c,ax2+bx and px2+q
  2. Guru memberi beberapa contoh soalan yang berkaitan
  3. Guru membincangkan semua soalan bersama pelajar
  4. Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru memberi kerja rumah dan akan dibincangkan pada kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua Objektif tercapai
  2. 70% pelajar memahami pengajaran guru
  3. Semua murid memberi kerjasama yang baik kepada guru
  4. Kehadiran : 30/36

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..