Tarikh
|
16
Julai 2012
|
Masa
|
8.15pagi
- 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 8
Bulatan 3
|
Sub-tajuk
|
8.3
Tangen Sepunya
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan bilangan tangent sepunya yang boleh
dilukis kepada dua bulatan yang;
a)
Bersilang pada dua titik
b)
Bersentuhan pada satu titik sahaja
c)
Tidak bersilang
ii)
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan
tangent sepunya kepada dua bulatan
|
Aktiviti
|
i)
Guru membincangkan dengan pelajar tentang tangent
sepunya
ii)
Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dengn
sifat-sifat sifat-sifat tangent sepunya
iii)
Pelajar membincangkan jawapan bagi soalan dalam
kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan semua jawapan bagi soalan yang
diberi
v)
Guru meminta pelajar menulis nota dan menghantar
buku latihan masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 35/39 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
16
Julai 2012
|
Masa
|
10.20pagi
- 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 8
Bulatan 3
|
Sub-tajuk
|
8.3
Tangen Sepunya
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan bilangan tangent sepunya yang boleh
dilukis kepada dua bulatan yang;
a)
Bersilang pada dua titik
b)
Bersentuhan pada satu titik sahaja
c)
Tidak bersilang
ii)
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan
tangent sepunya kepada dua bulatan
|
Aktiviti
|
i)
Guru membincangkan dengan pelajar tentang tangent
sepunya
ii)
Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dengn
sifat-sifat sifat-sifat tangent sepunya
iii)
Pelajar membincangkan jawapan bagi soalan dalam
kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan semua jawapan bagi soalan yang
diberi
v)
Guru meminta pelajar menulis nota dan menghantar
buku latihan masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Kehadiran : 22/25 orang
iii) Pelajar terlibat dengan ujian
talesimia
iv) Objektif akan dijalankan pada
kelas seterusnya
|
Tarikh
|
16
Julai 2012
|
Masa
|
11.30pagi
- 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 8
Bulatan 3
|
Sub-tajuk
|
8.3
Tangen Sepunya
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan bilangan tangent sepunya yang boleh
dilukis kepada dua bulatan yang;
a)
Bersilang pada dua titik
b)
Bersentuhan pada satu titik sahaja
c)
Tidak bersilang
ii)
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan
tangent sepunya kepada dua bulatan
|
Aktiviti
|
i)
Guru membincangkan dengan pelajar tentang tangent
sepunya
ii)
Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dengn
sifat-sifat sifat-sifat tangent sepunya
iii)
Pelajar membincangkan jawapan bagi soalan dalam
kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan semua jawapan bagi soalan yang
diberi
v)
Guru meminta pelajar menulis nota dan menghantar
buku latihan masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 23/34 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
17
Julai 2012
|
Masa
|
9.45pagi
- 10.55pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 8
Bulatan 3
|
Sub-tajuk
|
8.3
Tangen Sepunya
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan bilangan tangent sepunya yang boleh
dilukis kepada dua bulatan yang;
a)
Bersilang pada dua titik
b)
Bersentuhan pada satu titik sahaja
c)
Tidak bersilang
ii)
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan
tangent sepunya kepada dua bulatan
|
Aktiviti
|
i)
Guru membincangkan dengan pelajar tentang tangent
sepunya
ii)
Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dengn
sifat-sifat sifat-sifat tangent sepunya
iii)
Pelajar membincangkan jawapan bagi soalan dalam
kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan semua jawapan bagi soalan yang
diberi
v)
Guru meminta pelajar menulis nota dan menghantar
buku latihan masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 33/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
17
Julai 2012
|
Time
|
10.55a.m
- 11.30p.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Chapter
8 Bearing
|
Learning
Objective
|
8.1 Bearing
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Draw and label the eight main
compass direction
ii) Draw a diagram which shows the
direction of B relative to A, given the bearing of B from A
iii) State the bearing of point A
from point B based on given information
|
Learning
Activities
|
i) Teacher explain to students to
find the bearing of point A from point B
ii) Teacher give some examples to
students and discuss together method to find the bearing
iii) Teacher asks students to work
in groups and answers questions given
iv) Teacher asks students to solve
questions given with all friends
v) Teacher discuss all questions
together
vi) Teacher give some exercises as
homework’s
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 35/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 70% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
17
Julai 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 8 Bulatan 3
|
Sub-tajuk
|
8.3
Tangen Sepunya
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan bilangan tangent sepunya yang boleh
dilukis kepada dua bulatan yang;
a)
Bersilang pada dua titik
b)
Bersentuhan pada satu titik sahaja
c)
Tidak bersilang
ii)
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan
tangent sepunya kepada dua bulatan
|
Aktiviti
|
i)
Guru membincangkan dengan pelajar tentang tangent
sepunya
ii)
Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dengn
sifat-sifat sifat-sifat tangent sepunya
iii)
Pelajar membincangkan jawapan bagi soalan dalam
kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan semua jawapan bagi soalan yang
diberi
v)
Guru meminta pelajar menulis nota dan menghantar
buku latihan masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 21/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
18
Julai 2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Chapter
10 Plans and Elevations
|
Learning
Objective
|
10.1Orthogonal
Projection
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Identify orthogonal projection
ii) Draw orthogonal projection,
given an object and a plane
|
Learning
Activities
|
i) Teacher explain to students
about orthogonal projection with true object
ii) Teacher give five object to
five group and asks students to draw orthogonal projection, given an object
and a plane
iii) Teacher asks students to work
in groups and answers questions given
iv) Teacher asks students to solve
questions given with all friends
v) Teacher discuss all questions
together
vi) Teacher give some exercises as
homework’s
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 35/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 100% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
18
Julai 2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1
Nilai Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan
unit
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan P&P dengan menguji pengetahuan
asas pelajar tentang trigonometri
ii)
Guru menerangkan kepada pelajar tentang sukuan dan
sudut-sudut dalam bulatan unit
iii)
Guru memberi beberapa contoh yang berkaitan dengan
sudut dan sukuan
iv)
Guru meminta pelajar untuk menulis nota yang
diberi dan menjawab soalan yang berkaitan
v)
Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 38/39 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
18
Julai 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1
Nilai Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan
unit
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan P&P dengan menguji pengetahuan
asas pelajar tentang trigonometri
ii)
Guru menerangkan kepada pelajar tentang sukuan dan
sudut-sudut dalam bulatan unit
iii)
Guru memberi beberapa contoh yang berkaitan dengan
sudut dan sukuan
iv)
Guru meminta pelajar untuk menulis nota yang
diberi dan menjawab soalan yang berkaitan
v)
Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 28/34 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
19
Julai 2012
|
Masa
|
7.05pagi
– 8.15pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1
Nilai Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan
a)
Nilai koordinat-y
b)
Nilai koordinat-x
c)
Nisbah koordinat-y kepada koordinat-x bagi
beberapa titik pada lilitan bulaatan unit
ii)
Menentukan bahawa bagi suatu sudut dalam sukuan I
iii)
Menentukan nilai sinus, kosinus dan tangen
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa contoh soalan dan
menerangkan kepada pelajar untuk menerangkan tentang suatu sudut dalam sukuan
I
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 38/39 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
19
Julai 2012
|
Masa
|
9.45pagi
– 10.20pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1
Nilai Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan
unit
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan P&P dengan menguji pengetahuan
asas pelajar tentang trigonometri
ii)
Guru menerangkan kepada pelajar tentang sukuan dan
sudut-sudut dalam bulatan unit
iii)
Guru memberi beberapa contoh yang berkaitan dengan
sudut dan sukuan
iv)
Guru meminta pelajar untuk menulis nota yang
diberi dan menjawab soalan yang berkaitan
v)
Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 30/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
19
Julai 2012
|
Masa
|
10.20pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1 Nilai
Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan
unit
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan P&P dengan menguji pengetahuan
asas pelajar tentang trigonometri
ii)
Guru menerangkan kepada pelajar tentang sukuan dan
sudut-sudut dalam bulatan unit
iii)
Guru memberi beberapa contoh yang berkaitan dengan
sudut dan sukuan
iv)
Guru meminta pelajar untuk menulis nota yang
diberi dan menjawab soalan yang berkaitan
v)
Semua pelajar menjawab soalan yang diberi
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
20
Julai 2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Chapter
10 Plans and Elevations
|
Learning
Objective
|
10.2
Plan and Elevation
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Draw the plan of a solid object
ii) Draw the front and side
elevations of a solid object
|
Learning
Activities
|
i) Teacher explain to students
about way to draw plan, front and side elevations of a solid object use real
object
ii) Teacher give five real object
with questions paper to five group and asks students to answers the questions
iii) Teacher asks students to work
in groups and answers questions given
iv) Teacher asks students to solve
questions given with all friends
v) Teacher discuss all questions
together
vi) Teacher give some exercises as
homework’s
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 34/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 100% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
20
Julai 2012
|
Masa
|
8.15pagi
– 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1
Nilai Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan
a)
Nilai koordinat-y
b)
Nilai koordinat-x
c)
Nisbah koordinat-y kepada koordinat-x bagi
beberapa titik pada lilitan bulaatan unit
ii)
Menentukan bahawa bagi suatu sudut dalam sukuan I
iii)
Menentukan nilai sinus, kosinus dan tangen
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa contoh soalan dan
menerangkan kepada pelajar untuk menerangkan tentang suatu sudut dalam sukuan
I
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap
untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 31/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Pelajar yang bermasalah memberi
kerjasama yang baik kepada guru
|
Tarikh
|
20
Julai 2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 12.05tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.1
Nilai Sin, Kos dan Tan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menentukan
a)
Nilai koordinat-y
b)
Nilai koordinat-x
c)
Nisbah koordinat-y kepada koordinat-x bagi
beberapa titik pada lilitan bulaatan unit
ii)
Menentukan bahawa bagi suatu sudut dalam sukuan I
iii)
Menentukan nilai sinus, kosinus dan tangen
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa contoh soalan dan
menerangkan kepada pelajar untuk menerangkan tentang suatu sudut dalam sukuan
I
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 28/34 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment