About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Thursday 31 October 2013

Minggu 43 (21 hingga 25 Oktober 2013)


TARIKH
21 OKTOBER 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan matriks
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang mengira matriks songsang dan menyelesaikan masalah untuk mencari nilai x dan y
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
21 OKTOBER 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan matriks
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang mengira matriks songsang dan menyelesaikan masalah untuk mencari nilai x dan y
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
21 OKTOBER 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
SUB TAJUK
KERTAS 1
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 37/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OKTOBER 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan matriks
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang mengira matriks songsang dan menyelesaikan masalah untuk mencari nilai x dan y
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/29
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OKTOBER 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan matriks
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang mengira matriks songsang dan menyelesaikan masalah untuk mencari nilai x dan y
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 32/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
22 OKTOBER 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan matriks
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang mengira matriks songsang dan menyelesaikan masalah untuk mencari nilai x dan y
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 OKTOBER 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan pelan dan dongakan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang kaedah melukis plan dan padngan sisi
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/28
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 OKTOBER 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan pelan dan dongakan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang kaedah melukis plan dan padngan sisi
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 25/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
23 OKTOBER 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
SUB TAJUK
KERTAS 2
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 OKTOBER 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Kebarangkalian 2
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan kebarangkalian
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang mencari sampel dan mengira kebarangkalian bagi sampel
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 OKTOBER 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
KERTAS PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
SUB TAJUK
KERTAS 2
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Membuat pembetullan bagi setiap kesalahan yang dibuat
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan semula kertas peperiksaan semua pelajar
  2. Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan yang majority pelajar salah
  3. Guru meminta semua pelajar membuat pebetullan
  4. Semua murid menghantar pembetullan kepada guru.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 34/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar membuat pembetullan
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 OKTOBER 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan pelan dan dongakan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang kaedah untuk melukis pelan dan dongakan
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/28
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
24 OKTOBER 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan pelan dan dongakan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang kaedah untuk melukis pelan dan dongakan
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 30/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
25 OKTOBER 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Persamaan serentak
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan persamaan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang kaedah untuk persamaan serentak untuk mencari niilai x dan y.
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Objektif tidak tercapai kerana guru bercuti

TARIKH
25 OKTOBER 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Persamaan serentak
SUB TAJUK
Soalan contoh SPM
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
        i.            Menjawab soalan yang berkaitan dengan persamaan
AKTIVITI
  1. Guru mengedarkan kertas soalan kepada murid
  2. Guru meminta semua pelajar mencuba jawab soalan yang diberikan
  3. Guru mengimbas kembali tentang kaedah untuk persamaan serentak untuk mencari niilai x dan y.
  4. Guru memantau kerja setiap murid
  5. Guru membincangkan jawapan dengan semua murid dan meminta murid membuat pembetullan
  6. Guru meminta muird menghantar kertas jawapan masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Objektif tidak tercapai kerana guru bercuti







No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..