About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 8 September 2013

Minggu 36 (2 hingga 6 September 2013)


TARIKH
2 SEPTEMBER 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
  1. Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
2 SEPTEMBER 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
2 SEPTEMBER 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Bab 7 Cahaya, Warna dan penglihatan
SUB TAJUK
Imej yang dibentuk oleh kanta
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Mencirikan imej yang dibentuk oleh kanta cembung
  2. Mencirikan imej yang dibentuk oelh kanta cekung
  3. Membandingkan dan membezakan imej yang dibentuk oleh kanta cembung dengan imej yang dibentuk oleh kanta cekung bagi objek jauh
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid memberitahu secara ringkas kefahaman mereka tentang jenis kanta dan penggunaan dalam kehidupan seharian
  2. Guru menerangkan kepada pelajar tentang jenis kanta iaitu cirri-ciri kanta cembung dank anta cekung
  3. Guru menerangkan kepada pelajar cara untuk melukis gambarajah sinar kanta menggunakan ciri-ciri yang telah dibincangkan
  4. Guru meminta murid menulis nota di dalam buku masing-masing
  5. Guru meminta murid melukis gambarajah sinar di dalam buku maisng-masing
  6. Guru memantau kerja setiap murid
  7. Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dan meminta wakil murid untuk memberikan jawapan
  8. Guru meminta pelajar menghantar buku nota masing- masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
3 SEPTEMBER 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
3 SEPTEMBER 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
3 SEPTEMBER 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
4 SEPTEMBER 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
4 SEPTEMBER 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
4 SEPTEMBER 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Bab 7 Cahaya, Warna dan Penglihatan
SUB TAJUK
Gambar rajah sinar
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis dan melabel gambar rajah sinar bagi sinar cahaya yang melalui kanta cembung
  2. Melukis dan melabel gambar rajah sinar untuk menerangkan ciri-ciri imej yang terbentukk oleh kanta cembung
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid menyenaraikan ciri-ciri bagi kanta cembung yang telah dipelajari
  2. Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing iaitu melukis dan melabel gambar rajah sinar bagi sinar cahaya yang melalui kanta cembung
  3. Guru memantu semua kerja murid-murid
  4. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas dengan semua murid
  5. Guru meminta murid memberi jawapan yang telah dibuat
  6. Guru meminta murid menghantar buku latihan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. P&P tidak dapat dijalankan.
  2. Guru terlibat dengan persiapan padang bagi pertandingan bola jarring 3 on 3 di padang SMK Serian.

TARIKH
5 SEPTEMBER 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
5 SEPTEMBER 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Bab 7 Cahaya, Warna dan Penglihatan
SUB TAJUK
Gambar rajah sinar
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis dan melabel gambar rajah sinar bagi sinar cahaya yang melalui kanta cembung
  2. Melukis dan melabel gambar rajah sinar untuk menerangkan ciri-ciri imej yang terbentukk oleh kanta cembung
AKTIVITI
  1. Guru meminta murid menyenaraikan ciri-ciri bagi kanta cembung yang telah dipelajari
  2. Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing iaitu melukis dan melabel gambar rajah sinar bagi sinar cahaya yang melalui kanta cembung
  3. Guru memantu semua kerja murid-murid
  4. Guru membincangkan jawapan di hadapan kelas dengan semua murid
  5. Guru meminta murid memberi jawapan yang telah dibuat
  6. Guru meminta murid menghantar buku latihan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  4. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 SEPTEMBER 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
5 SEPTEMBER 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
6 SEPTEMBER 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan

TARIKH
6 SEPTEMBER 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
PERCUBAAN SPM
SUB TAJUK
OBJEKTIF
AKTIVITI
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
REFLEKSI
Guru mengawas peperiksaan


No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..