About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 21 April 2013

Minggu 16 (15 hingga 19 APRIL 2013)




TARIKH
15 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru melukis satu objek yang mempunyai pelan, pandangan depan dan pandangan sisi
  2. Objek yang dilukis ditunjukkan kepada murid dalam bentuk bongkah supaya murid dapat membayangkan satah yang perlu dilukis
  3. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melukis pelan, pandangan depan dan pendangan sisi
  4. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  5. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  6. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  7. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  8. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  9. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 24/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
15 APRIL 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru melukis satu objek yang mempunyai pelan, pandangan depan dan pandangan sisi
  2. Objek yang dilukis ditunjukkan kepada murid dalam bentuk bongkah supaya murid dapat membayangkan satah yang perlu dilukis
  3. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melukis pelan, pandangan depan dan pendangan sisi
  4. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  5. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  6. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  7. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  8. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  9. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 31/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
15 APRIL 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Mutasi
SUB TAJUK
Jenis dan kesan mutasi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. menerangkan maksud mutasi
  2. menerangkan jenis mutasi
  3. menyenaraikan contoh mutasi
  4. mengenal pasti faktor yang menyebabkan mutasi
  5. menyatakan kebaikan dan keburukan mutasi
AKTIVITI
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan membincangkan maksud maksud mutasi
  2. Guru meminta murid menulis contoh-contoh mutasi yang diketahui
  3. Guru menerangkan tentang mutasi gen dan mutasi kromosom
  4. Guru meminta pejar menyenaraikan perbezaan jenis dan kesan bagi mutasi gen dan mutasi kromosom
  5. Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 35/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
16 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru melukis satu objek yang mempunyai pelan, pandangan depan dan pandangan sisi
  2. Objek yang dilukis ditunjukkan kepada murid dalam bentuk bongkah supaya murid dapat membayangkan satah yang perlu dilukis
  3. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melukis pelan, pandangan depan dan pendangan sisi
  4. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  5. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  6. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  7. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  8. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  9. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 17/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
16 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru melukis satu objek yang mempunyai pelan, pandangan depan dan pandangan sisi
  2. Objek yang dilukis ditunjukkan kepada murid dalam bentuk bongkah supaya murid dapat membayangkan satah yang perlu dilukis
  3. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melukis pelan, pandangan depan dan pendangan sisi
  4. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  5. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  6. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  7. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  8. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  9. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/35
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
16 APRIL 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru melukis satu objek yang mempunyai pelan, pandangan depan dan pandangan sisi
  2. Objek yang dilukis ditunjukkan kepada murid dalam bentuk bongkah supaya murid dapat membayangkan satah yang perlu dilukis
  3. Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melukis pelan, pandangan depan dan pendangan sisi
  4. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  5. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  6. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  7. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  8. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  9. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 33/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
17 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 29/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
17 APRIL 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 20/25
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
17 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Jirim dan Bahan
SUB TAJUK
Perubahan Keadaan Jirim
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menerangkan teori kinetik jirim
  2. Meghubungkaitkan perubahan haba denga perubahan tenaga kinetik zarah dalam jirim
  3. menghuraikan perubahan bagu ketiga-tiga keadaan jirim berdasarkan teori kinetik jirim
AKTIVITI
  1. Guru meminta pelajar merujuk kepada buku teks
  2. Guru meminta wakil pealajr membaca tentang teori kinetik jirim
  3. Guru memberi penerangan bagi setiap teori kinetik yang dibaca
  4. Guru menerangkan tentang sifat jirim dalam keadaan pepejal, cecair dan gas
  5. Guru meminta pelajar menulis teori kenetik jirim dan sifat bagi pepejal, cecair dan gas di dalam buku masig-masing
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 39/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
18 APRIL 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 31/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
18 APRIL 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Jirim dan Bahan
SUB TAJUK
Perubahan Keadaan Jirim
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Menerangkan teori kinetik jirim
  2. Meghubungkaitkan perubahan haba denga perubahan tenaga kinetik zarah dalam jirim
  3. menghuraikan perubahan bagu ketiga-tiga keadaan jirim berdasarkan teori kinetik jirim
AKTIVITI
  1. Guru meminta pelajar merujuk kepada buku teks
  2. Guru meminta pelajar membuat latihan di dalam buku latihan bersama ahli kumpulan masing-masing
  3. Guru membincangkan jawapan dengan semua pelajar
  4. Guru meminta pelajar menghantar buku latihan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 36/41
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
18 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 27/31
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
18 APRIL 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Kehadiran pelajar 30/37
  2. Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  3. 60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
  4. Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
  5. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
19 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru CRK

TARIKH
19 APRIL 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Pelan dan Dongakan
SUB TAJUK
Melukis pelan, dongakan depan dan dngakan sisi
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
  1. Melukis pelan bagi suatu pepejal
  2. Melukis dongakan depan dan dongakan sisi bagi suatu pepejal
AKTIVITI
  1. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai pengukuhan
  2. Guru meminta murid duduk di dalam kumpulan masing-masing
  3. Guru memberi satu soalan dan satu objek kepada setiap kumpulan
  4. Murid perlu menjawab soalan yang diberikan dan berbincang dengan ahli kumpulan yang lain
  5. Guru memantau setiap jawapan yang dibuat murid
  6. Guru meminta pelajar menghantar soalan yang telah dijawab
  7. Guru memberi latihan kepada semua murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. Guru CRK



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..