About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 7 April 2013

Minggu 14 (1 hingga 5 April 2013)


  TARIKH
1 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Matrik dan Matrik sama
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan bilangan baris, bilangan jalur dan peringkat suatu matrik
ii)       Mengenalpasti dan menentukan sama ada dua matrik adalah sama
iii)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan matriks yang sama
AKTIVITI
1.    Guru menunjukkan satu maklumat dalam bentuk diagram
2.    Berdasarkan diagram, guru mengeluarkan maklumat dalam bentuk matriks dan menerangkan kepada pelajar tentang baris dan lajur
3.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
4.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari unsur bagi baris dan lajur tertentu
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Berdasarkan contoh matrik yang diberi, guru meminta murid memberi persamaan dan perbezaan bagi menentukan matrik itu sama ataupun tidak
7.    Guru menerangkan kepada pelajar ciri-ciri bagi matrik sama
8.    Guru menerangkan kaedah untuk mencari jawapan bagi pembolehubah yang diberi dalam matrik sama
9.    Guru memberi contoh matrik sama kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
10.             Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan latihan intensif bola jaring

TARIKH
1 APRIL 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Penambahan dan Penolakan Matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan sama ada penambahan atau penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama
ii)       Dapat mencari hasil tambah atau beza dua matriks
iii)     Melakukan penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
AKTIVITI
1.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
2.    Guru menerangkan penambahan dan penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama peringkat sahaja
3.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
4.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
7.    Guru memberi soalan penambahan dan penolakan matrik kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
8.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 23/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 APRIL 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Keturunan dan Variasi
SUB TAJUK
Gen dominan dan gen resesif
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menerangkan maksud gen dominan dan gen resesif
ii)       Mengenalpasti sifat-sifat dominan dan resesif pada manusia
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan membincangkan perbandingan mitosis dan meiosis
2.    Guru menerangkan tentang maksud gen dominan dan gen resesif
3.    Guru meminta pelajar menentukan sifat dominan dan sifat resesif yang terdapat pada setiap murid di dalam kelas
4.    Guru membincangkan sifat-sifat dominan dan resesif
5.    Guru meminta pelajar menulis jadual pewarisan sifat-sifat keluarga dan meminta pelajar menyelidik kecenderungan sifat yang mereka miliki.
6.    Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 27/41
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Penambahan dan Penolakan Matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan sama ada penambahan atau penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama
ii)       Dapat mencari hasil tambah atau beza dua matriks
iii)     Melakukan penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
AKTIVITI
1.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
2.    Guru menerangkan penambahan dan penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama peringkat sahaja
3.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
4.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
7.    Guru memberi soalan penambahan dan penolakan matrik kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
8.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan PERTANDINGAN BOLA JARING MSSM DI SMK ASAJAYA

TARIKH
2 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Penambahan dan Penolakan Matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan sama ada penambahan atau penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama
ii)       Dapat mencari hasil tambah atau beza dua matriks
iii)     Melakukan penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
AKTIVITI
1.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
2.    Guru menerangkan penambahan dan penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama peringkat sahaja
3.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
4.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
7.    Guru memberi soalan penambahan dan penolakan matrik kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
8.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan PERTANDINGAN BOLA JARING MSSM DI SMK ASAJAYA

TARIKH
2 APRIL 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 3 Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Gabungan dua penjelmaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan isometric
ii)       Menjawab soalan yang melibatkna masalah gabungan penjelmaan
AKTIVITI
1.    Guru memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di buku masing-masing
2.    Guru meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
3.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
4.    Guru memantau jawapan yang diberi semua murid
5.    Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan PERTANDINGAN BOLA JARING MSSM DI SMK ASAJAYA

TARIKH
3 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 3 Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Gabungan dua penjelmaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan isometric
ii)       Menjawab soalan yang melibatkna masalah gabungan penjelmaan
AKTIVITI
1.    Guru memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di buku masing-masing
2.    Guru meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
3.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
4.    Guru memantau jawapan yang diberi semua murid
5.    Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan PERTANDINGAN BOLA JARING MSSM DI SMK ASAJAYA

TARIKH
3 APRIL 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 3 Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Gabungan dua penjelmaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan isometric
ii)       Menjawab soalan yang melibatkna masalah gabungan penjelmaan
AKTIVITI
1.    Guru memberi contoh gabungan penjelmaan kepada murid dan meminta murid menulis di buku masing-masing
2.    Guru meminta murid menyelesaikan soalan di dalam buku latihan masing-masing
3.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
4.    Guru memantau jawapan yang diberi semua murid
5.    Guru memberi latihan kepada murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan PERTANDINGAN BOLA JARING MSSM DI SMK ASAJAYA

TARIKH
3 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Keturunan dan Variasi
SUB TAJUK
Meiosis
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menyatakan maksud meiosis
ii)       Menerangkan proses meiosis
AKTIVITI
1.    Guru meminta pelajar melukis kitar hidup dan pembahagian sel yang melibatkan proses mitosis dan meiosis
2.    Guru menerangkan kepada pelajar maksud meiosis
3.    Guru meminta pelajar melukis proses meiosis dan guru menerangkan bagi setiap lukisan
4.    Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
5.    Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan PERTANDINGAN BOLA JARING MSSM DI SMK ASAJAYA

TARIKH
4 APRIL 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
ii)       Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
iii)     Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
1.    Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
2.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
3.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
4.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
5.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
6.    Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
7.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 19/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 APRIL 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
4K4
MATA PELAJARAN
Sains
TAJUK
Keturunan dan Variasi
SUB TAJUK
Mekanisme pewarissan sifat
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mengilustrasikan mekanisme pewarisan sifat menggunakan rajah skema
ii)       Meramalkan nisbah genotip dan fenotip bagi kacukan monohibrid
AKTIVITI
1.    Guru menerangkan carta genetic melibatkan gen dominan dan den resesif
2.    Guru melukis carta genetik yang menunjukkan pewarisan ketinggian dan menerangkan kepada pelajar kaedah melukis menggunakan pindah silang
3.    Guru meminta pelajar melukis carta genetic yang berbeza daripada yang dibincangkan
4.    Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
5.    Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 33/41
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 APRIL 2013
MASA
10.20 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Penambahan dan Penolakan Matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan sama ada penambahan atau penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama
ii)       Dapat mencari hasil tambah atau beza dua matriks
iii)     Melakukan penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
AKTIVITI
1.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
2.    Guru menerangkan penambahan dan penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama peringkat sahaja
3.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
4.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
7.    Guru memberi soalan penambahan dan penolakan matrik kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
8.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 27/31
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 APRIL 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Penambahan dan Penolakan Matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan sama ada penambahan atau penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama
ii)       Dapat mencari hasil tambah atau beza dua matriks
iii)     Melakukan penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
AKTIVITI
1.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
2.    Guru menerangkan penambahan dan penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama peringkat sahaja
3.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
4.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
7.    Guru memberi soalan penambahan dan penolakan matrik kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
8.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 30/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 APRIL 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Pendaraban matriks dengan nombor
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mendarab suatu matriks dengan suatu nombor
ii)       Mengungkapkan suatu matriks yang diberi dalam bentuk pendaraban suatu matriks lain dengan suatu nombor
iii)     Melakukan pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban skala
AKTIVITI
1.    Guru mengulang kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
2.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi pendaraban matriks dengan suatu nombor
3.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
4.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
5.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi pengiraan matriks yang melibatkan penambahan, penolakan dan pendaraban matriks
6.    Guru memberi soalan kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
7.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 30/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 APRIL 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Matriks
SUB TAJUK
Penambahan dan Penolakan Matriks
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan sama ada penambahan atau penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama
ii)       Dapat mencari hasil tambah atau beza dua matriks
iii)     Melakukan penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
AKTIVITI
1.    Guru memberi satu contoh matrik dan menentukan baris dan lajur bagi peringkat matrik itu
2.    Guru menerangkan penambahan dan penolakan boleh dilaksanakan pada dua matriks yang sama peringkat sahaja
3.    Guru menerangkan kepada pelajar tentang mencari jawapan bagi penambahan dan penolakan matriks
4.    Guru memberi beberapa soalan mudah kepada pelajar
5.    Berdasarkan penerangan yang diberi, guru meminta beberapa pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6.    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk mendapatkan jawapan bagi penambahan dan penolakan bagi beberapa matriks
7.    Guru memberi soalan penambahan dan penolakan matrik kepada murid dan meminta beberapa murid memberi jawapan di papan tulis
8.    Pelajar diberi latihan dalam buku kerja untuk memperkukuhkan lagi pemahaman mereka mengenai topik ini
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 21/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..