About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Tuesday 12 March 2013

MINGGU 10 (4-8 Mac 2013)


TARIKH
4 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Peperiksaan penggal 1
SUB TAJUK
Mengenalpasti kesalahan menjawab soalan peperiksaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti kesalahan dan membuat pembetullan
AKTIVITI
1)    Guru mengedarkan kertas peperiksaan dan meminta pelajar menyemak markah yang diberi dan membuat sebarang pembetullan
2)    Guru meminta pelajar membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
3)    Guru membincangkan pembetullan bersama semua murid
4)    Murid menghantar pembetullan yang dibuat
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 28/32
2.    Semua objektif tercapai
3.    Tiada pelajar yang bermasalah


TARIKH
4 MAC 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.             
AKTIVITI
1)     
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Pelajar terlibat dengan peperiksaan penggal 1

TARIKH
4 MAC 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
             ii.             
AKTIVITI
2)     
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
2.    Pelajar terlibat dengan peperiksaan penggal 1

TARIKH
4 MAC 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.             
AKTIVITI
1)       
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Pelajar terlibat dengan peperiksaan penggal 1

TARIKH
5 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
i)         
AKTIVITI
1.     
ABM

NILAI MURNI

REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan BENGKEL PENTAKSIRAN ITEM  di Kuching

TARIKH
5 FEBRUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
i)                    
AKTIVITI
1.     
ABM

NILAI MURNI

REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan BENGKEL PENTAKSIRAN ITEM  di Kuching

TARIKH
5 MAC 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
i)       
AKTIVITI
1.     
ABM

NILAI MURNI

REFLEKSI
1.    Guru terlibat dengan BENGKEL PENTAKSIRAN ITEM  di Kuching

TARIKH
6 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan translasi
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi translasi
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk translasi yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 29/31
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
6 MAC 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan translasi
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi translasi
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk translasi yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 36/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 MAC 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan translasi
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi translasi
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk translasi yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 28/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 MAC 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pantulan
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pantulan yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 22/31
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 MAC 2013
MASA
10.55 pagi – 12.05 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan translasi
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi translasi
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk translasi yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 36/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 MAC 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan translasi
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi translasi
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk translasi yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 30/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 MAC 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Penjelmaan 3
TAJUK
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
SUB TAJUK
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pantulan
OBJEKTIF
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pantulan yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
AKTIVITI
Penjelmaan 3
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 27/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 MAC 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Penjelmaan 3
SUB TAJUK
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menentukan imej suatu objek di bawah penjelmaan pantulan
AKTIVITI
1.    Guru memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2.    Guru menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk pantulan yang diberi
3.    Guru menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4.    Guru meminta murid membuat soalan yang diberikan
5.    Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 15/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..