TARIKH
|
4 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Peperiksaan penggal 1
|
SUB TAJUK
|
Mengenalpasti kesalahan menjawab soalan peperiksaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti kesalahan dan membuat
pembetullan
|
AKTIVITI
|
1)
Guru mengedarkan kertas peperiksaan dan
meminta pelajar menyemak markah yang diberi dan membuat sebarang pembetullan
2)
Guru meminta pelajar membuat pembetullan bagi
setiap kesalahan
3)
Guru membincangkan pembetullan bersama semua
murid
4)
Murid menghantar pembetullan yang dibuat
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 28/32
2.
Semua objektif tercapai
3.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
4 MAC 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
|
AKTIVITI
|
1)
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Pelajar terlibat dengan peperiksaan penggal 1
|
TARIKH
|
4 MAC 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
ii.
|
AKTIVITI
|
2)
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
2.
Pelajar terlibat dengan peperiksaan penggal 1
|
TARIKH
|
4 MAC 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
|
AKTIVITI
|
1)
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Pelajar terlibat dengan peperiksaan penggal 1
|
TARIKH
|
5 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
i)
|
AKTIVITI
|
1.
|
ABM
|
|
NILAI MURNI
|
|
REFLEKSI
|
1.
Guru terlibat dengan BENGKEL PENTAKSIRAN
ITEM di Kuching
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
i)
|
AKTIVITI
|
1.
|
ABM
|
|
NILAI MURNI
|
|
REFLEKSI
|
1. Guru
terlibat dengan BENGKEL PENTAKSIRAN ITEM
di Kuching
|
TARIKH
|
5 MAC 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
i)
|
AKTIVITI
|
1.
|
ABM
|
|
NILAI MURNI
|
|
REFLEKSI
|
1. Guru
terlibat dengan BENGKEL PENTAKSIRAN ITEM
di Kuching
|
TARIKH
|
6 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan translasi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
translasi
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
translasi yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 29/31
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
6 MAC 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan translasi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
translasi
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
translasi yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 36/39
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 MAC 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan translasi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
translasi
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
translasi yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 28/37
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 MAC 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pantulan
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pantulan yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 22/31
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 MAC 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 12.05 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan translasi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
translasi
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
translasi yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 36/39
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 MAC 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (TRANSLASI)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan translasi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi
translasi
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
translasi yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 30/35
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
8 MAC 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Penjelmaan 3
|
TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
|
SUB TAJUK
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pantulan
|
OBJEKTIF
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pantulan yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
AKTIVITI
|
Penjelmaan 3
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 27/35
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
8 MAC 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Penjelmaan 3
|
SUB TAJUK
|
Penjelmaan isometri (PANTULAN)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menentukan imej suatu objek di bawah
penjelmaan pantulan
|
AKTIVITI
|
1. Guru
memulakan pembelajaran dengan menerangkan maksud dan pengertian bagi pantulan
2. Guru
menerangkan tentang kaedah dan cara untuk mendapatkan imej bagi objek untuk
pantulan yang diberi
3. Guru
menyediakan kertas soalan sebagai latihan kepada murid
4. Guru
meminta murid membuat soalan yang diberikan
5. Guru
membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama murid
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 15/25
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment