About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 17 February 2013

Minggu 6 (4 hingga 8 Februari 2013)


TARIKH
4 FEBRUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 27/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah


TARIKH
4 FEBRUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 39/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 FEBRUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 35/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
4 FEBRUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 FEBRUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Objektif (kertas 1)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1 dan 2
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Guru mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
5.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 31/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 FEBRUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Objektif (kertas 1)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1 dan 2
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Guru mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
5.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 24/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
5 FEBRUARI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Objektif (kertas 1)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1 dan 2
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Guru mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
5.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 37/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
6 FEBRUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Objektif (kertas 1)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1 dan 2
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Guru mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
5.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 28/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
6 FEBRUARI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Objektif (kertas 1)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1 dan 2
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Guru mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
5.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 39/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 FEBRUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Subjektif (kertas 2)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Soalan ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3.    Guru mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
6.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 33/37
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 FEBRUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Subjektif (kertas 2)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Soalan ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3.    Guru mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
6.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    60% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 FEBRUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 12.05 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Subjektif (kertas 2)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Soalan yang diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3.    Guru mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
6.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 39/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 FEBRUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Subjektif (kertas 2)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Soalan ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3.    Guru mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
6.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 30/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 FEBRUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Subjektif (kertas 2)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Soalan ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3.    Guru mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
6.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Semua objektif tidak tercapai kerana guru CRK

TARIKH
8 FEBRUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 Graf Fungsi
SUB TAJUK
Soalan Subjektif (kertas 2)
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun lepas
ii)       Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
AKTIVITI
1.    Guru mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2.    Soalan ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3.    Guru mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4.    Guru meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama murid
6.    Guru meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Semua objektif tidak tercapai kerana guru CRK


No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..