TARIKH
|
4 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1)
Pengenalan : guru mengulang semula tentang
jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)
Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk
melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)
Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan
yang berkaitan sebagai latihan
4)
Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)
Guru meminta wakil pelajar untuk memberi
jawapan di papan tulis
6)
Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 27/32
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
4 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2) Guru
menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
yang diberi
3) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 39/39
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
4 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2) Guru
menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
yang diberi
3) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 35/38
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
4 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2) Guru
menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
yang diberi
3) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 25/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Objektif (kertas 1)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1
dan 2
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Guru
mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
5. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 31/38
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Objektif (kertas 1)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1
dan 2
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Guru
mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
5. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 24/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
5 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Objektif (kertas 1)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1
dan 2
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Guru
mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
5. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 37/37
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
6 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Objektif (kertas 1)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1
dan 2
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Guru
mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
5. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 28/32
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
6 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Objektif (kertas 1)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Menjawab soalan yang berkaitan dengan tajuk 1
dan 2
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Guru
mengedarkan kalkulator sebagai bantuan kepada murid
3. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
4. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
5. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 39/39
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Subjektif (kertas 2)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Soalan
ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3. Guru
mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
6. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 33/37
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Subjektif (kertas 2)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Soalan
ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3. Guru
mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
6. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 25/32
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 60%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 12.05 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Subjektif (kertas 2)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Soalan
yang diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3. Guru
mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
6. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 39/39
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Subjektif (kertas 2)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Soalan
ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3. Guru
mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
6. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 30/35
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
8 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Subjektif (kertas 2)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Soalan
ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3. Guru
mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
6. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Semua objektif tidak tercapai kerana guru CRK
|
TARIKH
|
8 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 Graf Fungsi
|
SUB TAJUK
|
Soalan Subjektif (kertas 2)
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari jawapan bagi soalan peperiksaan tahun
lepas
ii)
Melukis graf bagi semua soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
1. Guru
mengedarkan kertas soalan peperiksaan tahun lepas kepada semua murid
2. Soalan
ynag diedarkan berkaitan dengan soalan graf
3. Guru
mengedarkan kalkulator dan kertas graf sebagai bantuan kepada murid
4. Guru
meminta murid menjawab semua soalan yang diberi
5. Guru
membincangkan jawapan bersama-sama murid
6. Guru
meminta pelajar menghantar kertas jawapan masing-masing
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Semua
objektif tidak tercapai kerana guru CRK
|
No comments:
Post a Comment