TARIKH
|
28 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari titik persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan
salingan
2. Guru
memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada
semua pelajar
3. Guru
membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4. Guru
menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
7. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
8. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 28/32
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Semua pelajar dapat melukis graf yang diberi
4.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
28 JANUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari titik persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan
salingan
2. Guru
memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada
semua pelajar
3. Guru
membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4. Guru
menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
7. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
8. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 38/39
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Semua pelajar dapat melukis graf yang
diberikan
4.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
28 JANUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari titik persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan salingan
2. Guru
memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada
semua pelajar
3. Guru
membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4. Guru
menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
7. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
8. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 33/38
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
28 JANUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari titik persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan
salingan
2. Guru
memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada
semua pelajar
3. Guru
membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4. Guru
menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
7. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
8. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 25/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
29 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Mencari titik persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan
salingan
2. Guru
memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada
semua pelajar
3. Guru
membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4. Guru
menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
7. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
8. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 33/36
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar dapat melukis graf yang diberi
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
29 JANUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Penyelesaian persamaan dengan mencari titik
persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan
yang diberi
2. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3. Guru
meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
5. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
6. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 25/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Pelajar masih lambat untuk mencari persamaan
garis lurus dan memerlukan pertolongan guru
4.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
29 JANUARI 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Penyelesaian persamaan dengan mencari titik
persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan
yang diberi
2. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3. Guru
meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
5. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
6. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 36/38
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Pelajar masih memerlukan pertolongan guru
untuk mencari garis lurus
4.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
30 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Penyelesaian persamaan dengan mencari titik
persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan
yang diberi
2. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3. Guru
meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
5. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
6. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 28/32
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Murid masih lemah untuk melukis garis lurus
dan memerlukan pertolongan guru
4.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
30 JANUARI 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
|
SUB TAJUK
|
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Penyelesaian persamaan dengan mencari titik
persilangan bagi dua graf
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan
yang idberi
2. Dengan
menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang
berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3. Guru
meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4. Guru
memantau jawapan yang dibuat pelajar
5. Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
6. Guru
mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 39/39
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
Murid masih memerlukan pertolongan guru untuk
mencari persamaan garis lurus
4.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
31 JANUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i. Dapat
melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan
sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2) Guru
meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan
guru
3) Guru
menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
6) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 34/38
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
31 JANUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i. Dapat
melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan
sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2) Guru
meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan
guru
3) Guru
menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
6) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
6. Kehadiran
pelajar 30/32
7. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
8. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
9. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
10. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
31 JANUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 12.05 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i. Dapat
melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
|
AKTIVITI
|
1)
Pengenalan : guru mengulang semula tentang
simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan sama, ≤ lebih kecil dan sama,
> lebih besar dan < lebih kecil
2)
Guru meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis
graf yang berbeza untuk penerangan guru
3)
Guru menerangkan jenis-jenis graf yang betul
bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4)
Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan
yang berkaitan sebagai latihan
5)
Guru memantau jawapan bagi setiap murid
6)
Guru meminta wakil pelajar untuk memberi
jawapan di papan tulis
7)
Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 40/40
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 70%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
31 JANUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i. Dapat
melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan
sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2) Guru
meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan
guru
3) Guru
menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
6) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 30/36
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
1 FEBRUARY 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i. Mengenalpasti
rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1)
Pengenalan : guru mengulang semula tentang
jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)
Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk
melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)
Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan
yang berkaitan sebagai latihan
4)
Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)
Guru meminta wakil pelajar untuk memberi
jawapan di papan tulis
6)
Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 30/36
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Murid
dapat melorek rantau yang diminta
5. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
1 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·
y > ax+b atau y < ax+b
·
y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2) Guru
menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
yang diberi
3) Guru
meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 25/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Murid dapat melorek rantau yang diminta
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
SEKOLAH GANTI (SABTU
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3
ketaksamaan
2) Guru
memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3) Guru
meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
7) Guru
memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 26/38
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3
ketaksamaan
2) Guru
memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3) Guru
meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
7) Guru
memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 18/32
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 12.05 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3
ketaksamaan
2) Guru
memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3) Guru
meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
7) Guru
memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 31/39
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
2 FEBRUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
Bab 2 Graf Fungsi 2
|
SUB TAJUK
|
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i.
Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau
lebih ketaksamaan linear serentak
|
AKTIVITI
|
1) Pengenalan
: guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3
ketaksamaan
2) Guru
memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3) Guru
meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4) Guru
memantau jawapan bagi setiap murid
5) Guru
meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6) Guru
membincangkan semua jawapan yang diberi
7) Guru
memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 17/36
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang
diminta
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment