About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 3 February 2013

Minggu 5 (28 Januari hingga 2 Februari 2013)


TARIKH
28 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF 
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan salingan
2.    Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada semua pelajar
3.    Guru membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4.    Guru menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
7.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
8.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 28/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Semua pelajar dapat melukis graf yang diberi
4.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah


TARIKH
28 JANUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan salingan
2.    Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada semua pelajar
3.    Guru membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4.    Guru menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
7.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
8.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 38/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Semua pelajar dapat melukis graf yang diberikan
4.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
28 JANUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan salingan
2.    Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada semua pelajar
3.    Guru membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4.    Guru menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
7.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
8.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 33/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
28 JANUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan salingan
2.    Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada semua pelajar
3.    Guru membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4.    Guru menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
7.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
8.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis graf kuadratik, ogif dan salingan
2.    Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan menerangkan jawapan kepada semua pelajar
3.    Guru membincangkan cara untuk mendapat garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
4.    Guru menunjukkan cara untuk melukis garis lurus kepada pelajar
5.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kuadratik dan mencari titik persilangan
6.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
7.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
8.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 33/36
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar dapat melukis graf yang diberi
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 JANUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Penyelesaian persamaan dengan mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
2.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3.    Guru meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
5.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
6.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Pelajar masih lambat untuk mencari persamaan garis lurus dan memerlukan pertolongan guru
4.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
29 JANUARI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Penyelesaian persamaan dengan mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
2.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3.    Guru meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
5.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
6.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 36/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Pelajar masih memerlukan pertolongan guru untuk mencari garis lurus
4.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Penyelesaian persamaan dengan mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan yang diberi
2.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3.    Guru meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
5.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
6.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 28/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Murid masih lemah untuk melukis garis lurus dan memerlukan pertolongan guru
4.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
30 JANUARI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 2 GRAF FUNGSI 2
SUB TAJUK
2.2 Penyelesaian persamaan dengan kaedah graf
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Penyelesaian persamaan dengan mencari titik persilangan bagi dua graf
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru mengimbas kembali kaedah untuk melukis garis lurus bagi dua persamaan yang idberi
2.    Dengan menggunakan soalan tahun lepas, guru mengarahkan pelajar menjawab soalan yang berkaitan dengan graf kubik dan salingan
3.    Guru meminta pelajar mencari titik persilangan bagi garis lurus yang dilukis
4.    Guru memantau jawapan yang dibuat pelajar
5.    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
6.    Guru mengarahkan murid membuat semua soalan yang diberi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 39/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    Murid masih memerlukan pertolongan guru untuk mencari persamaan garis lurus
4.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JANUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
       i.     Dapat melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2)    Guru meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan guru
3)    Guru menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
6)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 34/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JANUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
       i.     Dapat melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2)    Guru meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan guru
3)    Guru menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
6)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
6.    Kehadiran pelajar 30/32
7.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
8.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
9.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
10. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JANUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 12.05 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
       i.     Dapat melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2)    Guru meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan guru
3)    Guru menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
6)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 40/40
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
31 JANUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
       i.     Dapat melorek rantau yang mewakili ketaksamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang simbol yang berkaitan iaitu ≥ lebih besar dan sama, ≤ lebih kecil dan sama, > lebih besar dan < lebih kecil
2)    Guru meminta pelajar untuk melukis jenis-jenis graf yang berbeza untuk penerangan guru
3)    Guru menerangkan jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
4)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
5)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
6)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
7)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 30/36
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 FEBRUARY 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
       i.     Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 30/36
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Murid dapat melorek rantau yang diminta
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
1 FEBRUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang jenis-jenis graf yang betul bagi persamaan
·      y > ax+b atau y < ax+b
·      y ≥ ax + b atau y ≤ ax +b
2)    Guru menerangkan kepada pelajar kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan yang diberi
3)    Guru meminta pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Murid dapat melorek rantau yang diminta
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

SEKOLAH GANTI (SABTU
TARIKH
2 FEBRUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.       Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
2)    Guru memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3)    Guru meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
7)    Guru memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 26/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 FEBRUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
2)    Guru memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3)    Guru meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
7)    Guru memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 18/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 FEBRUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 12.05 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
2)    Guru memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3)    Guru meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
7)    Guru memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 31/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
2 FEBRUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
Bab 2 Graf Fungsi 2
SUB TAJUK
2.3 Mengenalpasti rantau yang memuaskan  dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
               i.            Mengenalpasti rantau yang memuaskan dua atau lebih ketaksamaan linear serentak
AKTIVITI
1)    Pengenalan : guru mengulang semula tentang kaedah untuk melorek rantau bagi 3 ketaksamaan
2)    Guru memberi lampiran soalan sebagai latihan kepada semua murid
3)    Guru meminta pelajar menjawab soalan yang diberi sebagai latihan
4)    Guru memantau jawapan bagi setiap murid
5)    Guru meminta wakil pelajar untuk memberi jawapan di papan tulis
6)    Guru membincangkan semua jawapan yang diberi
7)    Guru memberi soalan lain sebgai latihan murid sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 17/36
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik dan dapat melorek rantau yang diminta
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..