About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Friday 11 January 2013

Minggu 2 (7 hingga 11 Januari 2013)


TARIKH
7 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)      Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam suatu asas nombor
2.    Guru membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak bergaris
3.    Dengan menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai bagi asas dua kepada asas sepuluh
4.    Dengan menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi bersama-sama guru
5.    Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
6.    Seterusnya, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan kepada asas sepuluh
7.    Dengan menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
8.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
9.    Guru memantau semua murid dengan melihat buku kerja masing-masing.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 26/33
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    70% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah


TARIKH
7 JANUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua, lapan atau lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua lapan atau lima
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta beberapa pelajar menyenaraikan nombor yang mempunyai asas dua, lapan dan lima
2.    Guru mendapati pelajar mahir menyenarai nombor dalam asas dua, lapan dan lima
3.    Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua
4.    Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi di papan tulis
5.    Selepas itu, guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor dalam asas lapan
6.    Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi di papan tulis
7.    Seterusnya, guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor dalam asas lima
8.    Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi di papan tulis
9.    Guru mendapati semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan memahami kaedah yang diajar
10. Guru memberi latihan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab semua soalan
11. Guru membincangkan jawapan bagi semua soalan di papan tulis
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 39/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Tahap pemahaman pelajar kelas ini lebih cepat berbanding kelas yang lain
5.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 JANUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 11.30 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam suatu asas nombor
2.    Guru membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak bergaris
3.    Dengan menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai bagi asas dua kepada asas sepuluh
4.    Dengan menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi bersama-sama guru
5.    Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
6.    Seterusnya, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan kepada asas sepuluh
7.    Dengan menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
8.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
9.    Guru memantau semua murid dengan melihat buku kerja masing-masing.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 36/38
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
7 JANUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 tgh
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua, lapan atau lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua lapan atau lima
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta beberapa pelajar menyenaraikan nombor yang mempunyai asas dua, lapan dan lima
2.    Guru mendapati pelajar mahir menyenarai nombor dalam asas dua, lapan dan lima
3.    Guru memulakan pelajaran dengan menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua
4.    Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi di papan tulis
5.    Selepas itu, guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor dalam asas lapan
6.    Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi di papan tulis
7.    Seterusnya, guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor dalam asas lima
8.    Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan yang diberi di papan tulis
9.    Guru mendapati semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan memahami kaedah yang diajar
10. Guru memberi latihan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab semua soalan
11. Guru membincangkan jawapan bagi semua soalan di papan tulis
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 25/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam suatu asas nombor
2.    Guru membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak bergaris
3.    Dengan menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai bagi asas dua kepada asas sepuluh
4.    Dengan menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi bersama-sama guru
5.    Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
6.    Seterusnya, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan kepada asas sepuluh
7.    Dengan menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
8.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
9.    Guru memantau semua murid dengan melihat buku kerja masing-masing.
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 32/35
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Terdapat beberapa pelajar yang tidak masuk ke kelas kerana berjumpa dengan guru disiplin
5.    Semua pelajar yang lain memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 JANUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam suatu asas nombor
2.    Guru membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak bergaris
3.    Dengan menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai bagi asas dua kepada asas sepuluh
4.    Dengan menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi bersama-sama guru
5.    Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
6.    Seterusnya, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan kepada asas sepuluh
7.    Dengan menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
8.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
9.    Akhir sekali, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada asas sepuluh
10. Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan di papan tulis
11. Semua pelajar boleh menjawab soalan yang diberi dan guru meminta pelajar menghantar buku masing-masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 24/25
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
8 JANUARI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
ii)       Menukarkan nombor dalam asas sepuluh kepada nombor dalam asas dua, lapan atau lima
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
2.    Guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada asas sepuluh
3.    Dengan menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
5.    Setelah selesai, guru memulakan pembelajaran baru untuk menukar nombor dalam asas sepuluh kepada nombor dalam asas dua
6.    Dengan menggunakan kaedah pembahagian berulang, guru menerangkan kaedah menjawab kepada pelajar dengan menggunakan beberapa contoh soalan
7.    Setelah semua pelajar faham dengan kaedah pembahagian berulang, guru meminta semua pelajar menjawab semua soalan yang diberi
8.    Guru meminta beberapa murid menjawab soalan di hadapan
9.    Guru memberi beberapa soalan lagi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
6.    Kehadiran pelajar 35/38
7.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
8.    80% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
9.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
10. Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
9 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
2.    Guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada asas sepuluh
3.    Dengan menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
5.    Setelah selesai, guru memberi beberapa soalan sebagai latihan kepada pelajar
6.    Soalan yang diberi berkaitan dengan menukarkan nombor dalam asas 2, 8 dan 5 kepada asas 10
7.    Semua pelajar diminta menghantar buku masing-masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 29/32
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
9 JANUARI 2013
MASA
11.30 pagi – 12.40 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
AKTIVITI
1.    Pengenalan : guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam suatu asas nombor
2.    Guru membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak bergaris
3.    Dengan menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai bagi asas dua kepada asas sepuluh
4.    Dengan menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi bersama-sama guru
5.    Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
6.    Seterusnya, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan kepada asas sepuluh
7.    Dengan menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
8.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
9.    Akhir sekali, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada asas sepuluh
10. Guru memberi beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan di papan tulis
11. Semua pelajar boleh menjawab soalan yang diberi dan guru meminta pelajar menghantar buku masing-masing untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Kehadiran pelajar 39/39
2.    Semua objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3.    90% daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4.    Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5.    Tiada pelajar yang bermasalah

TARIKH
10 JANUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5K5
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    PELAJAR TERLIBAT DENGAN PROGRAM CERAMAH MOTIVASI

TARIKH
10 JANUARI 2013
MASA
9.45 pagi – 10.20 pagi
TINGKATAN
5K8
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. PELAJAR TERLIBAT DENGAN PROGRAM CERAMAH MOTIVASI

TARIKH
10 JANUARI 2013
MASA
10.55 pagi – 12.05 tgh
TINGKATAN
5K1
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. PELAJAR TERLIBAT DENGAN PROGRAM CERAMAH MOTIVASI

TARIKH
10 JANUARI 2013
MASA
12.05 tgh – 12.40 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK

SUB TAJUK

OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

AKTIVITI

ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
  1. PELAJAR TERLIBAT DENGAN PROGRAM CERAMAH MOTIVASI

TARIKH
11 JANUARI 2013
MASA
7.05 pagi – 8.15 pagi
TINGKATAN
5K7
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
ii)       Menukarkan nombor dalam asas sepuluh kepada nombor dalam asas dua, lapan atau lima
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
2.    Guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada asas sepuluh
3.    Dengan menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
5.    Setelah selesai, guru memulakan pembelajaran baru untuk menukar nombor dalam asas sepuluh kepada nombor dalam asas dua
6.    Dengan menggunakan kaedah pembahagian berulang, guru menerangkan kaedah menjawab kepada pelajar dengan menggunakan beberapa contoh soalan
7.    Setelah semua pelajar faham dengan kaedah pembahagian berulang, guru meminta semua pelajar menjawab semua soalan yang diberi
8.    Guru meminta beberapa murid menjawab soalan di hadapan
9.    Guru memberi beberapa soalan lagi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Semua objektif tidak tercapai kerana guru cuti sakit kerana demam

TARIKH
11 JANUARI 2013
MASA
8.15 pagi – 9.25 pagi
TINGKATAN
5MPV
MATA PELAJARAN
Matematik
TAJUK
BAB 1 Asas Nombor
SUB TAJUK
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
OBJEKTIF
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)        Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
ii)       Menukarkan nombor dalam asas sepuluh kepada nombor dalam asas dua, lapan atau lima
AKTIVITI
1.    Pengenalan : Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di papan tulis
2.    Guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada asas sepuluh
3.    Dengan menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4.    Guru mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru membincangkan jawapan yang diberi
5.    Setelah selesai, guru memulakan pembelajaran baru untuk menukar nombor dalam asas sepuluh kepada nombor dalam asas dua
6.    Dengan menggunakan kaedah pembahagian berulang, guru menerangkan kaedah menjawab kepada pelajar dengan menggunakan beberapa contoh soalan
7.    Setelah semua pelajar faham dengan kaedah pembahagian berulang, guru meminta semua pelajar menjawab semua soalan yang diberi
8.    Guru meminta beberapa murid menjawab soalan di hadapan
9.    Guru memberi beberapa soalan lagi sebagai kerja rumah
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
NILAI MURNI
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
REFLEKSI
1.    Semua objektif tidak tercapai kerana guru cuti sakit kerana demam

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..