TARIKH
|
7 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i) Menukarkan
nombor dalam asas dua,lapan atau lima kepada nombor dalam asas sepuluh
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam
suatu asas nombor
2. Guru
membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak
bergaris
3. Dengan
menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai
bagi asas dua kepada asas sepuluh
4. Dengan
menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi
bersama-sama guru
5. Guru
memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di
papan tulis
6. Seterusnya,
guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan
kepada asas sepuluh
7. Dengan
menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa
bantuan guru
8. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
9. Guru
memantau semua murid dengan melihat buku kerja masing-masing.
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 26/33
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
70% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 JANUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua, lapan atau
lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu
nombor dalam asas dua lapan atau lima
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta beberapa pelajar menyenaraikan nombor yang mempunyai asas dua,
lapan dan lima
2. Guru
mendapati pelajar mahir menyenarai nombor dalam asas dua, lapan dan lima
3. Guru
memulakan pelajaran dengan menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit
bagi suatu nombor dalam asas dua
4. Guru
memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan
yang diberi di papan tulis
5. Selepas
itu, guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu
nombor dalam asas lapan
6. Guru
memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan
yang diberi di papan tulis
7. Seterusnya,
guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor
dalam asas lima
8. Guru
memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan
yang diberi di papan tulis
9. Guru
mendapati semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan memahami kaedah
yang diajar
10. Guru
memberi latihan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab semua soalan
11. Guru
membincangkan jawapan bagi semua soalan di papan tulis
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 39/39
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Tahap pemahaman pelajar kelas ini lebih cepat
berbanding kelas yang lain
5.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
6.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 JANUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 11.30 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam
suatu asas nombor
2. Guru
membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak
bergaris
3. Dengan
menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai
bagi asas dua kepada asas sepuluh
4. Dengan
menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi
bersama-sama guru
5. Guru
memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di
papan tulis
6. Seterusnya,
guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan
kepada asas sepuluh
7. Dengan
menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa
bantuan guru
8. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
9. Guru
memantau semua murid dengan melihat buku kerja masing-masing.
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 36/38
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
7 JANUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua, lapan atau
lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu
nombor dalam asas dua lapan atau lima
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta beberapa pelajar menyenaraikan nombor yang mempunyai asas dua,
lapan dan lima
2. Guru
mendapati pelajar mahir menyenarai nombor dalam asas dua, lapan dan lima
3. Guru
memulakan pelajaran dengan menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit
bagi suatu nombor dalam asas dua
4. Guru
memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan
yang diberi di papan tulis
5. Selepas
itu, guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu
nombor dalam asas lapan
6. Guru
memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan
yang diberi di papan tulis
7. Seterusnya,
guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai suatu digit bagi suatu nombor
dalam asas lima
8. Guru
memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab soalan
yang diberi di papan tulis
9. Guru
mendapati semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan memahami kaedah
yang diajar
10. Guru
memberi latihan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab semua soalan
11. Guru
membincangkan jawapan bagi semua soalan di papan tulis
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 25/25
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
8 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam
suatu asas nombor
2. Guru
membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak
bergaris
3. Dengan
menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai
bagi asas dua kepada asas sepuluh
4. Dengan
menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi
bersama-sama guru
5. Guru
memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di
papan tulis
6. Seterusnya,
guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan
kepada asas sepuluh
7. Dengan
menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa
bantuan guru
8. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
9. Guru
memantau semua murid dengan melihat buku kerja masing-masing.
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 32/35
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 80%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Terdapat
beberapa pelajar yang tidak masuk ke kelas kerana berjumpa dengan guru
disiplin
5. Semua
pelajar yang lain memberi kerjasama semasa P&P berjalan
6. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
8 JANUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam
suatu asas nombor
2. Guru
membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak
bergaris
3. Dengan
menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai
bagi asas dua kepada asas sepuluh
4. Dengan
menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi
bersama-sama guru
5. Guru
memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di
papan tulis
6. Seterusnya,
guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan
kepada asas sepuluh
7. Dengan
menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa
bantuan guru
8. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
9. Akhir
sekali, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas
lima kepada asas sepuluh
10. Guru memberi
beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan di papan
tulis
11. Semua pelajar
boleh menjawab soalan yang diberi dan guru meminta pelajar menghantar buku
masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 24/25
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
8 JANUARI 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
ii)
Menukarkan nombor dalam asas sepuluh kepada
nombor dalam asas dua, lapan atau lima
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar
menjawab di papan tulis
2. Guru
meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada
asas sepuluh
3. Dengan
menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar
boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
5. Setelah
selesai, guru memulakan pembelajaran baru untuk menukar nombor dalam asas
sepuluh kepada nombor dalam asas dua
6. Dengan
menggunakan kaedah pembahagian berulang, guru menerangkan kaedah menjawab
kepada pelajar dengan menggunakan beberapa contoh soalan
7. Setelah
semua pelajar faham dengan kaedah pembahagian berulang, guru meminta semua
pelajar menjawab semua soalan yang diberi
8. Guru
meminta beberapa murid menjawab soalan di hadapan
9. Guru
memberi beberapa soalan lagi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
6.
Kehadiran pelajar 35/38
7.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
8.
80% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
9.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
10.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
9 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar
menjawab di papan tulis
2. Guru
meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada
asas sepuluh
3. Dengan
menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar
boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
5. Setelah
selesai, guru memberi beberapa soalan sebagai latihan kepada pelajar
6. Soalan
yang diberi berkaitan dengan menukarkan nombor dalam asas 2, 8 dan 5 kepada
asas 10
7. Semua
pelajar diminta menghantar buku masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Kehadiran
pelajar 29/32
2. Semua
objektif tercapai dan semua pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
3. 90%
daripada pelajar dapat memahami dengan baik
4. Semua
pelajar memberi kerjasama semasa P&P berjalan
5. Tiada
pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
9 JANUARI 2013
|
MASA
|
11.30 pagi – 12.40 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: guru meminta pelajar mencari nilai bagi suatu nombor yang bergaris di dalam
suatu asas nombor
2. Guru
membandingkan soalan yang mempunyai nombor bergaris dengan soalan yang tidak
bergaris
3. Dengan
menggunakan kaedah yang sama guru menerangkan kaedah untuk mendapatkan nilai
bagi asas dua kepada asas sepuluh
4. Dengan
menggunakan kaedah jadual nombor, murid-murid menjawab soalan yang diberi
bersama-sama guru
5. Guru
memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar menjawab di
papan tulis
6. Seterusnya,
guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lapan
kepada asas sepuluh
7. Dengan
menggunakan kaedah yang sama, pelajar boleh menjawab dengan sendiri tanpa
bantuan guru
8. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
9. Akhir
sekali, guru meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas
lima kepada asas sepuluh
10. Guru memberi
beberapa soalan yang berkaitan dan meminta pelajar menjawab soalan di papan
tulis
11. Semua pelajar
boleh menjawab soalan yang diberi dan guru meminta pelajar menghantar buku
masing-masing untuk disemak
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1.
Kehadiran pelajar 39/39
2.
Semua objektif tercapai dan semua pelajar
dapat menjawab soalan yang diberi
3.
90% daripada pelajar dapat memahami dengan
baik
4.
Semua pelajar memberi kerjasama semasa P&P
berjalan
5.
Tiada pelajar yang bermasalah
|
TARIKH
|
10 JANUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5K5
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. PELAJAR
TERLIBAT DENGAN PROGRAM CERAMAH MOTIVASI
|
TARIKH
|
10 JANUARI 2013
|
MASA
|
9.45 pagi – 10.20 pagi
|
TINGKATAN
|
5K8
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
|
TARIKH
|
10 JANUARI 2013
|
MASA
|
10.55 pagi – 12.05 tgh
|
TINGKATAN
|
5K1
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
|
TARIKH
|
10 JANUARI 2013
|
MASA
|
12.05 tgh – 12.40 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
|
SUB TAJUK
|
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI
|
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
|
TARIKH
|
11 JANUARI 2013
|
MASA
|
7.05 pagi – 8.15 pagi
|
TINGKATAN
|
5K7
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
ii)
Menukarkan nombor dalam asas sepuluh kepada
nombor dalam asas dua, lapan atau lima
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar
menjawab di papan tulis
2. Guru
meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada
asas sepuluh
3. Dengan
menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar
boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
5. Setelah
selesai, guru memulakan pembelajaran baru untuk menukar nombor dalam asas
sepuluh kepada nombor dalam asas dua
6. Dengan
menggunakan kaedah pembahagian berulang, guru menerangkan kaedah menjawab
kepada pelajar dengan menggunakan beberapa contoh soalan
7. Setelah
semua pelajar faham dengan kaedah pembahagian berulang, guru meminta semua
pelajar menjawab semua soalan yang diberi
8. Guru
meminta beberapa murid menjawab soalan di hadapan
9. Guru
memberi beberapa soalan lagi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Semua
objektif tidak tercapai kerana guru cuti sakit kerana demam
|
TARIKH
|
11 JANUARI 2013
|
MASA
|
8.15 pagi – 9.25 pagi
|
TINGKATAN
|
5MPV
|
MATA PELAJARAN
|
Matematik
|
TAJUK
|
BAB 1 Asas Nombor
|
SUB TAJUK
|
1.1 Nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
i)
Menukarkan nombor dalam asas dua,lapan atau
lima kepada nombor dalam asas sepuluh
ii)
Menukarkan nombor dalam asas sepuluh kepada
nombor dalam asas dua, lapan atau lima
|
AKTIVITI
|
1. Pengenalan
: Guru memberi beberapa soalan kepada murid dan meminta beberapa pelajar
menjawab di papan tulis
2. Guru
meminta pelajar menjawab soalan untuk menukar nombor dalam asas lima kepada
asas sepuluh
3. Dengan
menggunakan kaedah yang tealah dipelajari dalam asas dua dan lapan, pelajar
boleh menjawab dengan sendiri tanpa bantuan guru
4. Guru
mengarahkan beberapa pelajar memberi jawapan di papan tulis dan guru
membincangkan jawapan yang diberi
5. Setelah
selesai, guru memulakan pembelajaran baru untuk menukar nombor dalam asas
sepuluh kepada nombor dalam asas dua
6. Dengan
menggunakan kaedah pembahagian berulang, guru menerangkan kaedah menjawab
kepada pelajar dengan menggunakan beberapa contoh soalan
7. Setelah
semua pelajar faham dengan kaedah pembahagian berulang, guru meminta semua
pelajar menjawab semua soalan yang diberi
8. Guru
meminta beberapa murid menjawab soalan di hadapan
9. Guru
memberi beberapa soalan lagi sebagai kerja rumah
|
ABM
|
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Buku latihan murid, Kalkulator
|
NILAI MURNI
|
Komunikasi antara guru dengan murid, berani dan yakin untuk mencuba
|
REFLEKSI
|
1. Semua
objektif tidak tercapai kerana guru cuti sakit kerana demam
|
No comments:
Post a Comment