About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday 22 September 2012

MInggu 38 (17 hingga 22 September 2012)

Tarikh
17 September 2012 (ISNIN)
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Cuti Umum 1 Malaysia


Tarikh
17 September 2012 (ISNIN)
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Cuti Umum 1 Malaysia

Tarikh
17 September 2012 (ISNIN)
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Cuti Umum 1 Malaysia

Tarikh
18 September 2012 (SELASA)
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 29/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
18 September 2012 (TUESDAY)
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Revisions 
Learning Objective
SPM trial paper
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      To make corrections for wrong questions
Learning Activities
i)     Teacher asks students to make their corrections
ii)   Teacher discuss questions which is difficult to solve by students
iii) Teacher asks students to write corrections in own paper.
iv) All students make their work
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      All learning activities is achieve
ii)    All students make their correction and give cooperation to teacher
iii)  Attendance 34/35

Tarikh
18 September 2012 (SELASA)
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
19 September 2012 (WEDNESDAY)
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Revisions 
Learning Objective
SPM trial paper
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     To make corrections for wrong questions
Learning Activities
i)     Teacher asks students to make their corrections
ii)   Teacher discuss questions which is difficult to solve by students
iii) Teacher asks students to write corrections in own paper.
iv) All students make their work
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      All learning activities is not achieve
ii)     Students involve with Sains Sukan program

Tarikh
19 September 2012 (RABU)
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 38/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
19 September 2012 (RABU)
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 26/34 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
20 September 2012 (KHAMIS)
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)      Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru Cuti Sakit

Tarikh
20 September 2012 (KHAMIS)
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru Cuti Sakit

Tarikh
20 September 2012 (KHAMIS)
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru Cuti Sakit

Date
21 September 2012 (FRIDAY)
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Revisions 
Learning Objective
SPM trial paper
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     To make corrections for wrong questions
Learning Activities
i)     Teacher asks students to make their corrections
ii)   Teacher discuss questions which is difficult to solve by students
iii) Teacher asks students to write corrections in own paper.
iv) All students make their work
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
iv)  All learning activities is achieve
v)    All students make their correction and give cooperation to teacher
vi)  Attendance 32/35

Tarikh
21 September 2012 (JUMAAT)
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 30/36 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
21 September 2012 (JUMAAT)
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Kehadiran : 31/34 orang
ii)   60% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iii) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
22 September 2012 (SATURDAY)
Time
7.05a.m - 8.00a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Revisions 
Learning Objective
SPM trial paper
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     To make corrections for wrong questions
Learning Activities
i)     Teacher asks students to make their corrections
ii)   Teacher discuss questions which is difficult to solve by students
iii) Teacher asks students to write corrections in own paper.
iv) All students make their work
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     All learning activities is achieve
ii)    All students make their correction and give cooperation to teacher
iii)  Attendance 27/35

Tarikh
22 September 2012 (SABTU)
Masa
8.00pagi – 9.00pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 14/38 orang
iii) Tiada pelajar yang bermasalah
iv) Ramai pelajar yang tidak hadir ke sekolah

Tarikh
22 September 2012 (SABTU)
Masa
10.00pagi – 11.15tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara garis dan satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menyelesaikan masalah yang melibatkan sudut di antara garis dengan satah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru memberi satu contoh soalan dan pengiraan untuk mendapatkan nilai sudut diantara garis dan satah
iii) Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iv) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara kumpulan
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Kehadiran : 12/34 orang
ii)   Tiada pelajar yang bermasalah





No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..