About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Monday 17 September 2012

MINGGU 37 (10 - 14 SEPTEMBER 2012)

Tarikh
10 September 2012
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/39 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah


Tarikh
10 September 2012
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasam kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada kelas seterusnya

Tarikh
10 September 2012
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 28/34 orang
iii) 50% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
11 September 2012
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)   Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara dua satah
iii) Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara individu
iv) Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 30/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
11 September 2012
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Trial SPM
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)       
Learning Activities
i)      
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Trial SPM

Tarikh
11 September 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)          Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
12 September 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Trial SPM
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      
Learning Activities
i)      
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Trial SPM

Tarikh
12 September 2012
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 37/39 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
12 September 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 29/34 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
13 September 2012
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)      Semua objektif tercapai
ii)    Kehadiran : 38/39 orang
iii)  70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
13 September 2012
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 31/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
13 September 2012
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
14 September 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Trial SPM
Learning Objective
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      
Learning Outcomes
i)      
Learning Activities
Question 7 - 10
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Trial SPM

Tarikh
14 September 2012
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 31/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
14 September 2012
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
Sub-tajuk
11.2 Sudut di antara dua satah
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)   Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu model dan gambar rajah yang diberi
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)   Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing
iii) Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv) Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan kelas
v)   Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi) Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa soalan yang berkaitan kepada pelajar
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Kehadiran : 26/34 orang
ii)   80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iii) Tiada pelajar yang bermasalah



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..