Tarikh
|
10
September 2012
|
Masa
|
8.15pagi
- 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara
dua satah
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 36/39 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
10
September 2012
|
Masa
|
10.20pagi
- 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara
dua satah
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasam
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada
kelas seterusnya
|
Tarikh
|
10 September
2012
|
Masa
|
11.30pagi
- 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara
dua satah
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 28/34 orang
iii) 50% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
11
September 2012
|
Masa
|
9.45pagi
- 10.55pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang sudut di antara garis dan satah
ii)
Guru menggunakan kaedah tayangan slide powerpoint
untuk menerangkan kepada pelajar tentang kaedah untuk mencari sudut di antara
dua satah
iii)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara individu
iv)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
v)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 30/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
11
September 2012
|
Time
|
10.55a.m
- 11.30p.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Trial
SPM
|
Learning
Objective
|
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i)
|
Learning
Activities
|
i)
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Trial SPM
|
Tarikh
|
11
September 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
12
September 2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Trial
SPM
|
Learning
Objective
|
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i)
|
Learning
Activities
|
i)
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Trial SPM
|
Tarikh
|
12
September 2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 37/39 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
12
September 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 29/34 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
13
September 2012
|
Masa
|
7.05pagi
– 8.15pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 38/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
13
September 2012
|
Masa
|
9.45pagi
– 10.20pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 31/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
13
September 2012
|
Masa
|
10.20pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
14
September 2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Trial
SPM
|
Learning
Objective
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i)
|
Learning
Outcomes
|
i)
|
Learning
Activities
|
Question
7 - 10
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Trial SPM
|
Tarikh
|
14
September 2012
|
Masa
|
8.15pagi
– 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 31/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
14
September 2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 12.05tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 11 Garis dan satah dalam tiga dimensi
|
Sub-tajuk
|
11.2
Sudut di antara dua satah
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti persilangan antara dua satah
ii)
Menentukan sudut di antara dua satah pada suatu
model dan gambar rajah yang diberi
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan bertanya kepada
pelajar tentang kaedah mencari sudut di antara dua satah
ii)
Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing
iii)
Guru memberi kertas soalan kepada pelajar dan
meminta pelajar menjawab secara berkumpulan
iv)
Beberapa wakil pelajar memberi jawapan di hadapan
kelas
v)
Guru membincang jawapan bersama semua pelajar
vi)
Guru membuat kesimpulan dengan bertanya beberapa
soalan yang berkaitan kepada pelajar
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Kehadiran : 26/34 orang
ii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iii) Tiada pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment