About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Thursday 9 August 2012

Minggu 32 (6 hingga 10 Ogos 2012 )

Tarikh
6 Ogos 2012
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gerakan badan
iii) Gerakan badan : luruskan kedua-dua tangan untuk garis mengufuk ; angkat sebelah tangan 45 darjah ke atas untuk sudut dongankan
; turunkan sebelah tangan 45 darjah ke bawah untuk sudut tunduk
iv) Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
vi) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
vii)             Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
viii)           Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 35/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah


Tarikh
6 Ogos 2012
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gerakan badan
iii) Gerakan badan : luruskan kedua-dua tangan untuk garis mengufuk ; angkat sebelah tangan 45 darjah ke atas untuk sudut dongankan
; turunkan sebelah tangan 45 darjah ke bawah untuk sudut tunduk
iv) Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
vi) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
vii)             Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
viii)           Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasam kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada kelas seterusnya

Tarikh
6 Ogos 2012
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gerakan badan
iii) Gerakan badan : luruskan kedua-dua tangan untuk garis mengufuk ; angkat sebelah tangan 45 darjah ke atas untuk sudut dongankan
; turunkan sebelah tangan 45 darjah ke bawah untuk sudut tunduk
iv) Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
vi) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
vii)             Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
viii)           Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 26/34 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
7 Ogos 2012
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan mengulang penerangan tentang sudut dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gerakan badan
iii) Gerakan badan : luruskan kedua-dua tangan untuk garis mengufuk ; angkat sebelah tangan 45 darjah ke atas untuk sudut dongankan
; turunkan sebelah tangan 45 darjah ke bawah untuk sudut tunduk
iv) Guru memberi beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
v)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
vi) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
vii)             Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
viii)           Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
7 Julai 2012
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Past Year Questions
Learning Objective
Question 7 - 10
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      Solve problem from past year questions 2006 until 2011 involving basic questions number 7 to 10
Learning Activities
i)     Teacher asks students to refer questions from past year question book and refer to questions 7 until 10
ii)   Teacher discuss together with students form questions 2006
iii) Teacher asks students to discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work in groups and answers questions given
v)   Teacher asks students to solve questions given with all friends
vi) Teacher discuss all questions together
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 35/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  70% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
7 Julai 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru meminta pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
ii)   Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iii) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
i)     Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/25 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
8 Ogos 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Past Year Questions
Learning Objective
Question 11 - 13
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     Solve problem from past year questions 2006 until 2011 involving basic questions number 11 to 13
Learning Activities
i)     Teacher asks students to refer questions from past year question book and refer to questions 11 until 13
ii)   Teacher discuss together with students form questions 2006
iii) Teacher asks students to discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work in groups and answers questions given
v)   Teacher asks students to solve questions given with all friends
vi) Teacher asks students to write answers on whiteboard
vii)             Teacher discuss all questions together
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 34/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  70% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
8 Ogos 2012
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 39/40 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
8 Ogos 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
ii)   Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iii) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
iv) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 32/34 orang
iii) 60% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
9 Ogos 2012
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bulatan 3 dan Kebarangkalian
Sub-tajuk
Menjawab soalan-soalan objektif
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan bulatan dan kebarangkalian
Aktiviti
i)     Guru membuat aktiviti ulangkaji bagi persediaan peperiksaan penggal ke dua
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)      Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 37/38 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
9 Ogos 2012
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bulatan 3 dan Kebarangkalian
Sub-tajuk
Menjawab soalan-soalan objektif
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan bulatan dan kebarangkalian
Aktiviti
i)     Guru membuat aktiviti ulangkaji bagi persediaan peperiksaan penggal ke dua
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 30/38 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
9 Ogos 2012
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bulatan 3 dan Kebarangkalian
Sub-tajuk
Menjawab soalan-soalan objektif
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan bulatan dan kebarangkalian
Aktiviti
i)     Guru membuat aktiviti ulangkaji bagi persediaan peperiksaan penggal ke dua
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 100% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
i)     Tiada pelajar yang bermasalah

Date
10 Ogos 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Question 11 – 13
Learning Objective
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     Solve problem from past year questions 2006 until 2011 involving basic questions number 11 to 13
Learning Outcomes
i)     Teacher asks students to refer questions from past year question book and refer to questions 11 until 13
ii)   Teacher discuss together with students form questions 2006
iii) Teacher asks students to discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work in groups and answers questions given
v)   Teacher asks students to solve questions given with all friends
vi) Teacher asks students to write answers on whiteboard
vii)             Teacher discuss all questions together
Learning Activities
Question 7 - 10
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Attendance: 35/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  60% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
10 Ogos 2012
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bulatan 3 dan Kebarangkalian
Sub-tajuk
Menjawab soalan-soalan objektif
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan bulatan dan kebarangkalian
Aktiviti
i)     Guru membuat aktiviti ulangkaji bagi persediaan peperiksaan penggal ke dua
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 33/38 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
10 Ogos 2012
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bulatan 3 dan Kebarangkalian
Sub-tajuk
Menjawab soalan-soalan objektif
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan bulatan dan kebarangkalian
Aktiviti
i)      Guru membuat aktiviti ulangkaji bagi persediaan peperiksaan penggal ke dua
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)      

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..