About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Friday 3 August 2012

Minggu 31 (30 Julai hingga 3 Ogos)



Tarikh
30 Julai 2012
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan pengertian dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gambar rajah
iii) Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
v)   Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
vi) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vii)             Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 34/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah


Tarikh
30 Julai 2012
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 9 Trigonometri 2
Sub-tajuk
9.2 Graf Sinus, Kosinus dan Tangen
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis graf Sinus, kosinus dan tangent  bagi sudut antara 0o dengan 360o
ii)   Membandingkan graf sinus, kosinus dan tangent bagi sudut antara 0o dengan 360o
Aktiviti
i)     Guru memberi setiap pelajar dengan sehelai kertas graf
ii)   Guru meminta pelajar mengisi ruang kosong pada jadual bagi sin, kos dan tan
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan melukis graf sinus, kosinus dan tangen menggunakan jadual yang telah diisi
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/25 orang
iii) 90% pelajar member kerjasam kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada kelas seterusnya

Tarikh
30 Julai 2012
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 9 Trigonometri 2
Sub-tajuk
9.2 Graf Sinus, Kosinus dan Tangen
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis graf Sinus, kosinus dan tangent  bagi sudut antara 0o dengan 360o
ii)   Membandingkan graf sinus, kosinus dan tangent bagi sudut antara 0o dengan 360o
Aktiviti
i)     Guru memberi setiap pelajar dengan sehelai kertas graf
ii)   Guru meminta pelajar mengisi ruang kosong pada jadual bagi sin, kos dan tan
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan melukis graf sinus, kosinus dan tangen menggunakan jadual yang telah diisi
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 26/34 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
31 Julai 2012
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 9 Trigonometri 2
Sub-tajuk
9.2 Graf Sinus, Kosinus dan Tangen
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis graf Sinus, kosinus dan tangent  bagi sudut antara 0o dengan 360o
ii)   Membandingkan graf sinus, kosinus dan tangent bagi sudut antara 0o dengan 360o
Aktiviti
i)     Guru memberi setiap pelajar dengan sehelai kertas graf
ii)   Guru meminta pelajar mengisi ruang kosong pada jadual bagi sin, kos dan tan
iii) Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan melukis graf sinus, kosinus dan tangen menggunakan jadual yang telah diisi
iv) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)   Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
31 Julai 2012
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Past Year Questions
Learning Objective
Question 1 - 6
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      Solve problem from past year questions 2006 until 2011 involving basic questions number 1 to 6
Learning Activities
i)     Teacher asks students to refer questions from past year question book and refer to questions 1 until 6
ii)   Teacher discuss together with students form questions 2006
iii) Teacher asks students to discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work in groups and answers questions given
v)   Teacher asks students to solve questions given with all friends
vi) Teacher discuss all questions together
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 35/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  90% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
31 Julai 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan pengertian dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gambar rajah
iii) Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv) Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
1 Ogos 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Past Year Questions
Learning Objective
Question 7 - 10
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     Solve problem from past year questions 2006 until 2011 involving basic questions number 7 to 10
Learning Activities
i)     Teacher asks students to refer questions from past year question book and refer to questions 7 until 10
ii)   Teacher discuss together with students form questions 2006
iii) Teacher asks students to discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work in groups and answers questions given
v)   Teacher asks students to solve questions given with all friends
vi) Teacher asks students to write answers on whiteboard
vii)             Teacher discuss all questions together
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 34/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  70% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
1 Ogos 2012
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 38/39 orang
iii) 50% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
1 Ogos 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan pengertian dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gambar rajah
iii) Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv) Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)    Guru terlibat dengan program lesson study

Tarikh
2 Ogos 2012
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Menyelesaikan masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk
Aktiviti
i)     Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru ke SMK Terbedu menghantar pasukan bola jaring asrama sekolah

Tarikh
2 Ogos 2012
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan pengertian dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gambar rajah
iii) Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv) Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru ke SMK Terbedu menghantar pasukan bola jaring asrama sekolah

Tarikh
2 Ogos 2012
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tidak tercapai
ii)   Guru ke SMK Terbedu menghantar pasukan bola jaring asrama sekolah

Date
3 Ogos 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Question 7 - 10
Learning Objective
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     Solve problem from past year questions 2006 until 2011 involving basic questions number 7 to 10
Learning Outcomes
i)     Teacher asks students to refer questions from past year question book and refer to questions 7 until 10
ii)   Teacher discuss together with students form questions 2006
iii) Teacher asks students to discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work in groups and answers questions given
v)   Teacher asks students to solve questions given with all friends
vi) Teacher asks students to write answers on whiteboard
vii)             Teacher discuss all questions together
Learning Activities
Question 7 - 10
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Attendance: 34/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  90% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
3 Ogos 2012
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan pengertian dongakan dan tunduk
ii)   Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut tunduk menggunakan gambar rajah
iii) Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv) Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 32/38 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
3 Ogos 2012
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Sub-tajuk
10.1 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)      Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)   Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
Aktiviti
i)     Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)   Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii) Guru memantau jawapan semua pelajar dan menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv) Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)   Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi) Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 24/34 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..