Tarikh
|
30
Julai 2012
|
Masa
|
8.15pagi
- 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan
pengertian dongakan dan tunduk
ii)
Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut
tunduk menggunakan gambar rajah
iii)
Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar
dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
v)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
vi)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vii)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah siap
untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 34/39 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
30
Julai 2012
|
Masa
|
10.20pagi
- 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.2
Graf Sinus, Kosinus dan Tangen
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis graf Sinus, kosinus dan tangent bagi sudut antara 0o dengan 360o
ii)
Membandingkan graf sinus, kosinus dan tangent bagi
sudut antara 0o dengan 360o
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi setiap pelajar dengan sehelai kertas
graf
ii)
Guru meminta pelajar mengisi ruang kosong pada
jadual bagi sin, kos dan tan
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan melukis graf sinus, kosinus dan tangen menggunakan jadual
yang telah diisi
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/25 orang
iii) 90% pelajar member kerjasam
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Objektif akan dijalankan pada
kelas seterusnya
|
Tarikh
|
30
Julai 2012
|
Masa
|
11.30pagi
- 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.2
Graf Sinus, Kosinus dan Tangen
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis graf Sinus, kosinus dan tangent bagi sudut antara 0o dengan 360o
ii)
Membandingkan graf sinus, kosinus dan tangent bagi
sudut antara 0o dengan 360o
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi setiap pelajar dengan sehelai kertas
graf
ii)
Guru meminta pelajar mengisi ruang kosong pada
jadual bagi sin, kos dan tan
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan melukis graf sinus, kosinus dan tangen menggunakan jadual
yang telah diisi
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 26/34 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
31
Julai 2012
|
Masa
|
9.45pagi
- 10.55pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 9 Trigonometri 2
|
Sub-tajuk
|
9.2
Graf Sinus, Kosinus dan Tangen
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis graf Sinus, kosinus dan tangent bagi sudut antara 0o dengan 360o
ii)
Membandingkan graf sinus, kosinus dan tangent bagi
sudut antara 0o dengan 360o
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi setiap pelajar dengan sehelai kertas
graf
ii)
Guru meminta pelajar mengisi ruang kosong pada
jadual bagi sin, kos dan tan
iii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan melukis graf sinus, kosinus dan tangen menggunakan jadual
yang telah diisi
iv)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
v)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 36/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
31
Julai 2012
|
Time
|
10.55a.m
- 11.30p.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Past
Year Questions
|
Learning
Objective
|
Question
1 - 6
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Solve problem from past year
questions 2006 until 2011 involving basic questions number 1 to 6
|
Learning
Activities
|
i) Teacher asks students to refer
questions from past year question book and refer to questions 1 until 6
ii) Teacher discuss together with
students form questions 2006
iii) Teacher asks students to
discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work
in groups and answers questions given
v) Teacher asks students to solve
questions given with all friends
vi) Teacher discuss all questions
together
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 35/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 90% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
31
Julai 2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan
pengertian dongakan dan tunduk
ii)
Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut
tunduk menggunakan gambar rajah
iii)
Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar
dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv)
Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 25/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
1 Ogos
2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Past
Year Questions
|
Learning
Objective
|
Question
7 - 10
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Solve problem from past year
questions 2006 until 2011 involving basic questions number 7 to 10
|
Learning
Activities
|
i) Teacher asks students to refer
questions from past year question book and refer to questions 7 until 10
ii) Teacher discuss together with
students form questions 2006
iii) Teacher asks students to
discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work
in groups and answers questions given
v) Teacher asks students to solve
questions given with all friends
vi) Teacher asks students to write
answers on whiteboard
vii)
Teacher discuss all questions together
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 34/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 70% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
1 Ogos
2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 38/39 orang
iii) 50% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat menjawab soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
1 Ogos
2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti
garis mengufuk, sudut dongakan dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan
pengertian dongakan dan tunduk
ii)
Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut
tunduk menggunakan gambar rajah
iii)
Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar
dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv)
Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru terlibat dengan program lesson study
|
Tarikh
|
2 Ogos
2012
|
Masa
|
7.05pagi
– 8.15pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Menyelesaikan masalah melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru ke SMK Terbedu menghantar
pasukan bola jaring asrama sekolah
|
Tarikh
|
2 Ogos
2012
|
Masa
|
9.45pagi
– 10.20pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan
pengertian dongakan dan tunduk
ii)
Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut
tunduk menggunakan gambar rajah
iii)
Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar
dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv)
Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru ke SMK Terbedu menghantar
pasukan bola jaring asrama sekolah
|
Tarikh
|
2 Ogos
2012
|
Masa
|
10.20pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tidak tercapai
ii) Guru ke SMK Terbedu menghantar
pasukan bola jaring asrama sekolah
|
Date
|
3 Ogos
2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Question
7 - 10
|
Learning
Objective
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Solve problem from past year
questions 2006 until 2011 involving basic questions number 7 to 10
|
Learning
Outcomes
|
i) Teacher asks students to refer
questions from past year question book and refer to questions 7 until 10
ii) Teacher discuss together with
students form questions 2006
iii) Teacher asks students to
discuss with their own group for questions from past years 2007 until 2011
iv) Teacher asks students to work
in groups and answers questions given
v) Teacher asks students to solve
questions given with all friends
vi) Teacher asks students to write
answers on whiteboard
vii)
Teacher discuss all questions together
|
Learning
Activities
|
Question
7 - 10
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 34/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 90% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
3 Ogos
2012
|
Masa
|
8.15pagi
– 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memulakan pengajaran dengan menerangkan
pengertian dongakan dan tunduk
ii)
Guru mengkaitkan dengan sudut dongakan dan sudut
tunduk menggunakan gambar rajah
iii)
Guru member beberapa contoh soalan kepada pelajar
dan berbincangkan jawapan bersama semua pelajar
iv)
Guru meminta pelajar menghantar buku latihan untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 32/38 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
3 Ogos
2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 12.05tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 10 Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Sub-tajuk
|
10.1
Sudut Dongakan dan sudut tunduk
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Mengenalpasti garis mengufuk, sudut dongakan
dan sudut tunduk bagi situasi tertentu
ii)
Mewakilkan situasi tertentu melibatkan sudut
dongakan dan sudut tunduk dengan menggunakan gambar rajah
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar
ii)
Guru mengarahkan pelajar duduk di dalam kumpulan
masing-masing dan menjawab soalan di dalam buku latihan masing-masing
iii)
Guru memantau jawapan semua pelajar dan
menerangkan soalan mengikut kumpulan
iv)
Setiap pelajar yang bermasalah boleh berbincang
dengan ahli kumpulan ataupun terus kepada guru
v)
Guru membincangkan soalan di hadapan kelas
vi)
Guru meminta pelajar menghantar kerja yang telah
siap untuk disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 24/34 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan menjawab semua soalan yang diberi
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
No comments:
Post a Comment