About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 24 June 2012

Minggu 25 (18 hingga 22 Jun 2012)


Tarikh
18 Jun 2012
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)   Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk mendapat titik tengah dan kekerapan
iii) Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
v)   Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/40 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
18 Jun 2012
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)   Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk mendapat titik tengah dan kekerapan
iii) Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
v)   Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 23/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
18 Jun 2012
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)   Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk mendapat titik tengah dan kekerapan
iii) Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
v)   Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 19/35 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan tetapi ramai pelajar yang tidak hadir dan guru perlu mengulang semula P&P untuk pelajar yang tidak hadir
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
19 Jun 2012
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)   Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk mendapat titik tengah dan kekerapan
iii) Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
v)   Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 33/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Date
19 Jun 2012
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 6 Gradient and area under a graph
Learning Objective
6.1 Quantity represented by the Gradient of a graph
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     State the quantity represented by the gradient of graph
ii)   Find and interpret the gradient of a distance-time graph
Learning Activities
i)     Teacher explain to students method to find gradient of graph
ii)   Teacher asks students to solve questions given
iii) Teacher discuss the answers together  with all students
iv) Teacher give exercises as homework
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 33/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  80% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
19 Jun 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)   Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
iv) Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Date
20 Jun 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 6 Gradient and area under a graph
Learning Objective
6.1 Quantity represented by the Gradient of a graph
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     Find the speed for a period of time from a distance-time graph
Learning Activities
i)     Teacher explain to students method to find speed for a period of time from a distance-time graph
ii)   Teacher asks students to solve questions given and discuss with their own members group
iii) Teacher asks students to solve the questions in white board
iv) Teacher discuss the answers together  with all students
v)   Teacher give exercises as homework
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 33/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  80% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
20 Jun 2012
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)   Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
iv) Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 37/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
20 Jun 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)   Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
iv) Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 30/35 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
21 Jun 2012
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.5 kekerapan longgokan
6.6 sukatan serakan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Membina jadual kekerapan longgokan bagi data terkumpul dan data tak terkumpul
ii)   Melukis ogif
iii) Menentukan median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil daripada ogif
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)   Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan longgokan dan sempadan atas
iii) Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv) Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)   Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk disemak guru
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 37/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
21 Jun 2012
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
 Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.4 Poligon Kekerapan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram dan jadual kekerapan
ii)   Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
Aktiviti
i)     Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)   Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii) Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan bersama semua pelajar
iv) Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk disemak
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 33/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis graf poligon kekerapan
v)   Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
21 Jun 2012
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.5 kekerapan longgokan
6.6 sukatan serakan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Membina jadual kekerapan longgokan bagi data terkumpul dan data tak terkumpul
ii)   Melukis ogif
iii) Menentukan median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil daripada ogif
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)   Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan longgokan dan sempadan atas
iii) Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv) Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)   Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk disemak guru
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
22 Jun 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 6 Gradient and area under a graph
Learning Objective
6.1 Quantity represented by the Gradient of a graph
Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)     Draw a graph to show the relationship between two variable representing certain measurements and to state the meaning of its gradient
Learning Activities
i)     Teacher explain to students method to draw a graph to show the relationship between two variable representing certain measurements and to state the meaning of its gradient
ii)   Teacher asks students to solve questions given and discuss with their own members group
iii) Teacher asks students to solve the questions in white board
iv) Teacher discuss the answers together  with all students
v)   Teacher give exercises as homework
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 31/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  90% of student give cooperation’s to teacher and answers question given

Tarikh
22 Jun 2012
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.5 kekerapan longgokan
6.6 sukatan serakan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Membina jadual kekerapan longgokan bagi data terkumpul dan data tak terkumpul
ii)   Melukis ogif
iii) Menentukan median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil daripada ogif
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)   Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan longgokan dan sempadan atas
iii) Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv) Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)   Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk disemak guru
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) 3 orang pelajar masuk lambat ke kelas dan tidak mambuat kerja yang diberi
v)   Amaran telah diberikan kepada pelajar berkenaan

Tarikh
22 Jun 2012
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Bab 6 Statistik
Sub-tajuk
6.5 kekerapan longgokan
6.6 sukatan serakan
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Membina jadual kekerapan longgokan bagi data terkumpul dan data tak terkumpul
ii)   Melukis ogif
iii) Menentukan median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil daripada ogif
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)   Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan longgokan dan sempadan atas
iii) Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv) Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)   Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk disemak guru
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 26/35 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) Seorang pelajar tidur dan tidak mendengar teguran guru
v)   Guru telah memberi amaran kepada pelajar tersebut



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..