Tarikh
|
18 Jun
2012
|
Masa
|
8.15pagi
- 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)
Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk
mendapat titik tengah dan kekerapan
iii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
v)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 36/40 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
18 Jun
2012
|
Masa
|
10.20pagi
- 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)
Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk
mendapat titik tengah dan kekerapan
iii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
v)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 23/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
18 Jun
2012
|
Masa
|
11.30pagi
- 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)
Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk
mendapat titik tengah dan kekerapan
iii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
v)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 19/35 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan tetapi ramai pelajar yang tidak hadir dan guru perlu
mengulang semula P&P untuk pelajar yang tidak hadir
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
19 Jun
2012
|
Masa
|
9.45pagi
- 10.55pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menulis nota yang diberi
ii)
Guru menerangkan tentang kaedah pengiraan untuk
mendapat titik tengah dan kekerapan
iii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iv)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
v)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 33/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
19 Jun
2012
|
Time
|
10.55a.m
- 11.30p.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Chapter
6 Gradient and area under a graph
|
Learning
Objective
|
6.1
Quantity represented by the Gradient of a graph
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) State the quantity represented
by the gradient of graph
ii) Find and interpret the gradient
of a distance-time graph
|
Learning
Activities
|
i) Teacher explain to students
method to find gradient of graph
ii) Teacher asks students to solve
questions given
iii) Teacher discuss the answers
together with all students
iv) Teacher give exercises as
homework
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 33/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 80% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
19 Jun
2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
iv)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 25/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
20 Jun
2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Chapter
6 Gradient and area under a graph
|
Learning
Objective
|
6.1
Quantity represented by the Gradient of a graph
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Find the speed for a period of
time from a distance-time graph
|
Learning
Activities
|
i) Teacher explain to students
method to find speed for a period of time from a distance-time graph
ii) Teacher asks students to solve
questions given and discuss with their own members group
iii) Teacher asks students to solve
the questions in white board
iv) Teacher discuss the answers
together with all students
v) Teacher give exercises as
homework
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 33/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 80% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
20 Jun
2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
iv)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 37/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
20 Jun
2012
|
Masa
|
12.05tgh
– 12.40tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
iv)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 30/35 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
21 Jun
2012
|
Masa
|
7.05pagi
– 8.15pagi
|
Tingkatan
|
4K1
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6
Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.5
kekerapan longgokan
6.6
sukatan serakan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Membina jadual kekerapan longgokan bagi data
terkumpul dan data tak terkumpul
ii)
Melukis ogif
iii) Menentukan
median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil daripada
ogif
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)
Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan
longgokan dan sempadan atas
iii)
Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv)
Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari
nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)
Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk
disemak guru
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 37/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
21 Jun
2012
|
Masa
|
9.45pagi
– 10.20pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6 Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.4
Poligon Kekerapan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Melukis poligon kekerapan berdasarkan histogram
dan jadual kekerapan
ii)
Mentafsir maklumat daripada polygon kekerapan
|
Aktiviti
|
i)
Guru memberi soalan yang berkaitan kepada pelajar
ii)
Guru meminta pelajar menjawap soalan yang diberi
bersama-sama ahli kumpulan masing-masing
iii)
Guru membincangkan jawapan bagi setiap soalan
bersama semua pelajar
iv)
Pelajar menghantar graf yang telah dilukis untuk
disemak
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, lampiran soalan
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 33/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama
kepada guru
iv) Semua pelajar dapat melukis
graf poligon kekerapan
v) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Tarikh
|
21 Jun
2012
|
Masa
|
10.20pagi
– 11.30pagi
|
Tingkatan
|
4MPV
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6
Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.5
kekerapan longgokan
6.6
sukatan serakan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Membina jadual kekerapan longgokan bagi data
terkumpul dan data tak terkumpul
ii)
Melukis ogif
iii) Menentukan
median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil daripada
ogif
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)
Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan
longgokan dan sempadan atas
iii)
Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv)
Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari
nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)
Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk
disemak guru
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 25/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada
guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) Tiada pelajar yang bermasalah
|
Date
|
22 Jun
2012
|
Time
|
7.05a.m
- 8.15a.m
|
Class
|
5S4
|
Subject
|
Mathematic
|
Learning
Area
|
Chapter
6 Gradient and area under a graph
|
Learning
Objective
|
6.1 Quantity
represented by the Gradient of a graph
|
Learning
Outcomes
|
At the
end of the lesson, students will be able to :
i) Draw a graph to show the
relationship between two variable representing certain measurements and to
state the meaning of its gradient
|
Learning
Activities
|
i) Teacher explain to students
method to draw a graph to show the relationship between two variable
representing certain measurements and to state the meaning of its gradient
ii) Teacher asks students to solve
questions given and discuss with their own members group
iii) Teacher asks students to solve
the questions in white board
iv) Teacher discuss the answers
together with all students
v) Teacher give exercises as
homework
|
Learning
Aids
|
Whiteboard,
A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
|
Noble
Value
|
Cooperative,
being confidents, dare to try and
communications with students and teacher |
Reflections
|
i) Attendance: 31/35
ii) All learning outcome is achieve
iii) 90% of student give
cooperation’s to teacher and answers question given
|
Tarikh
|
22 Jun
2012
|
Masa
|
8.15pagi
– 9.25pagi
|
Tingkatan
|
4K7
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6
Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.5
kekerapan longgokan
6.6
sukatan serakan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Membina jadual kekerapan longgokan bagi data
terkumpul dan data tak terkumpul
ii)
Melukis ogif
iii)
Menentukan median, kuartil pertama, kuartil ketiga
dan julat antara kuartil daripada ogif
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)
Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan
longgokan dan sempadan atas
iii)
Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv)
Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari
nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)
Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk
disemak guru
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 36/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) 3 orang pelajar masuk lambat ke
kelas dan tidak mambuat kerja yang diberi
v) Amaran telah diberikan kepada
pelajar berkenaan
|
Tarikh
|
22 Jun
2012
|
Masa
|
10.55pagi
– 12.05tgh
|
Tingkatan
|
4K8
|
Mata
Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Bab 6
Statistik
|
Sub-tajuk
|
6.5
kekerapan longgokan
6.6
sukatan serakan
|
Objektif
|
Pada
akhir unit ini, pelajar dapat :
i)
Membina jadual kekerapan longgokan bagi data
terkumpul dan data tak terkumpul
ii)
Melukis ogif
iii)
Menentukan median, kuartil pertama, kuartil ketiga
dan julat antara kuartil daripada ogif
|
Aktiviti
|
i)
Guru meminta murid menjawab soalan yang diberi
ii)
Murid mengisi jadual yang mempunyai kekerapan
longgokan dan sempadan atas
iii)
Murid melukis ogif dari data yang diberikan
iv)
Guru menerangkan kepada murid kaedah untuk memcari
nilai median, kuartil pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil
v)
Murid menghantar graf yang telah dijawab untuk
disemak guru
|
ABM
|
Papan
hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota, kertas graf
|
Nilai
Murni
|
Komunikasi
antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
i) Semua objektif tercapai
ii) Kehadiran : 26/35 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama
kepada guru dan dapat mencari nilai median hingga julat antara kuartil
iv) Seorang pelajar tidur dan tidak
mendengar teguran guru
v) Guru telah memberi amaran
kepada pelajar tersebut
|
No comments:
Post a Comment