About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday 23 June 2012

Minggu 24 (11 hingga 15 Jun 2012)


Tarikh
11 Jun 2012
Masa
8.15pagi - 9.25pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 1
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak pembetullan setiap murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, kertas peperiksaan
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 36/40 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
11 Jun 2012
Masa
10.20pagi - 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas1
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak pembetullan setiap murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 20/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
11 Jun 2012
Masa
11.30pagi - 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 1
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak pembetullan setiap murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 27/36 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
12 Jun 2012
Masa
9.45pagi - 10.55pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 1
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak pembetullan setiap murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 32/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
12 Jun 2012
Time
10.55a.m - 11.30p.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Midterm test 2012 paper 1
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      Make corrections for all wrong answers
ii)   Realise their mistake
Learning Activities
i)     Teacher asks students to identify all wrong answers
ii)   Teacher discuss all questions with students
iii) Students make their corrections
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 34/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  70% of student give cooperation’s to teacher and make their corrections

Tarikh
12 Jun 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Perbincangan di sambung pada kelas seterusnya
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
13 Jun 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Midterm test 2012 paper 1
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      Make corrections for all wrong answers
ii)   Realise their mistake
Learning Activities
i)     Teacher asks students to identify all wrong answers
ii)   Teacher discuss all questions with students
iii) Students make their corrections
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)      Attendance: 32/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  70% of student give cooperation’s to teacher and make their corrections

Tarikh
13 Jun 2012
Masa
10.55pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Perbincangan di sambung pada kelas seterusnya
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 39/40 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
13 Jun 2012
Masa
12.05tgh – 12.40tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Perbincangan di sambung pada kelas seterusnya
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 35/37 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
14 Jun 2012
Masa
7.05pagi – 8.15pagi
Tingkatan
4K1
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak setiap pembetullan murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 37/40 orang
iii) 80% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
14 Jun 2012
Masa
9.45pagi – 10.20pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak setiap pembetullan murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 32/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
14 Jun 2012
Masa
10.20pagi – 11.30pagi
Tingkatan
4MPV
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak setiap pembetullan murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 25/25 orang
iii) 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Date
15 Jun 2012
Time
7.05a.m - 8.15a.m
Class
5S4
Subject
Mathematic
Learning Area
Midterm test 2012 paper 2
Learning Objective

Learning Outcomes
At the end of the lesson, students will be able to :
i)      Make corrections for all wrong answers
ii)   Realise their mistake
Learning Activities
i)     Teacher asks students to identify all wrong answers
ii)   Teacher discuss all questions with students
iii) Students make their corrections
Learning Aids
Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book
Noble Value
Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher
Reflections
i)     Attendance: 34/35
ii)   All learning outcome is achieve
iii)  80% of student give cooperation’s to teacher and make their corrections

Tarikh
15 Jun 2012
Masa
8.15pagi – 9.25pagi
Tingkatan
4K7
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak setiap pembetullan murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 32/40 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

Tarikh
15 Jun 2012
Masa
10.55pagi – 12.05tgh
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Kertas Peperiksaan pertengahan tahun 2012 kertas 2
Sub-tajuk

Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)     Menentukan dan membuat pembetullan bagi setiap kesilapan dan kesalahan yang dilakukan
ii)   Mengenalpasti kesalahan-kesalahan yang dibuat
Aktiviti
i)     Guru meminta murid menyemak semua soalan yang salah
ii)   Guru membincangkan semua soalan yang paling banyak tidak dapat dijawab pelajar
iii) Guru meminta murid membuat pembetullan bagi setiap kesalahan
iv) Guru menyemak setiap pembetullan murid
ABM
Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
i)     Semua objektif tercapai
ii)   Kehadiran : 28/36 orang
iii) 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat membuat pembetullan
iv) Tiada pelajar yang bermasalah

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..