About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday 14 April 2012

Minggu 15 (9-13 April 2012)

Tarikh  

9 April 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Peristiwa


 

Date 

9 April 2012

Time 

10.55a.m - 12.05p.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

 

Learning Objective 

 

Learning Outcomes 

 

Learning Activities 

 

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. Cuti Peristiwa


 

Tarikh  

9 April 2012

Masa 

10.55pagi – 12.05tgh

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Peristiwa


 

Tarikh  

10 April 2012

Masa 

7.05a.m - 8.15a.m

Tingkatan

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.2 Pengkuantiti Semua dan Sebilangan

4.3 Operasi ke atas pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Membina pernyataan yang menggunakan pengkuantiti:
  2. Menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang mengandungi pengkuantiti semua adalah benar atau palsu
  3. Membina pernyataan benar menggunakan pengkuantiti semua atau sebilangan diberi objek dan cirri
  4. Menukar kebenaran sesuatu pernyataan yang diberi dengan menggantikan perkataan tidak dalam pernyataan asal

Aktiviti 

  1. Guru mengingatkan semula kepada pelajar tentang pernyataan.
  2. Guru menerangkan fungsi penggunaan pengkuantiti semua atau sebilangan dalam pembinaan ayat pernyataan
  3. Guru memberi beberapa contoh dan meminta wakil pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan
  4. Wakil pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru menerangkan tentang penafian menggunakan perkataan bukan atau tidak dalam pernyataan
  6. Guru memberi soalan ddan membincangkan bersama-sama semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 32/40 orang
  3. 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab semua contoh soalan yang diberikan
  4. Semua pelajar membuat kerja yang diberi
  5. Tiada pelajar yang bermasalah


 

Tarikh  

10 April 2012

Masa 

9.45pagi - 10.20pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.1 Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar perbezaan ayat pernyataan dengan soalan, arahan atau seruan menggunakan beberapa contoh ayat
  2. Menggunakan contoh-contoh ayat pernyataan, guru menerangkan suatu pernyataan itu benar atau palsu
  3. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai kerja rumah dan akan dibincangkan di kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 18/37 orang
  3. 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab semua contoh soalan yang diberikan
  4. Semua pelajar membuat kerja yang diberi dan tiada pelajar yang bermasalah


 

Date 

10 April 2012

Time 

12.05p.m - 12.40a.m

Class 

5S4 

Subject

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 4 Matrices

Learning Objective 

4.2 Equal Matrix

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Determine whether two matrices are equal
  2. Solve problem involving equal matrices

Learning Activities 

  1. Teacher explain about two matrices A and B are equal if they are of the same order and their corresponding elements
  2. Teacher give some examples to students and asks them to solve all questions
  3. Teacher discuss all questions together
  4. Teacher give exercise as homework

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. Attendance: 25/35
  2. All learning outcome is achieve
  3. 90% of student give cooperation's to teacher and can give true answers to all questions given


 

Tarikh  

11 April 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Pertabalan Agong


 

Tarikh  

11 April 2012

Masa 

10.55a.m - 11.30a.m

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Pertabalan agong


 

Tarikh  

11 April 2012

Masa 

11.30pagi - 12.40tengahari

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Pertabalan agong


 

Tarikh  

12 April 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.2 Pengkuantiti Semua dan Sebilangan

4.3 Operasi ke atas pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Membina pernyataan yang menggunakan pengkuantiti:
  2. Menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang mengandungi pengkuantiti semua adalah benar atau palsu
  3. Membina pernyataan benar menggunakan pengkuantiti semua atau sebilangan diberi objek dan cirri
  4. Menukar kebenaran sesuatu pernyataan yang diberi dengan menggantikan perkataan tidak dalam pernyataan asal

Aktiviti 

  1. Guru mengingatkan semula kepada pelajar tentang pernyataan.
  2. Guru menerangkan fungsi penggunaan pengkuantiti semua atau sebilangan dalam pembinaan ayat pernyataan
  3. Guru memberi beberapa contoh dan meminta wakil pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan
  4. Wakil pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru menerangkan tentang penafian menggunakan perkataan bukan atau tidak dalam pernyataan
  6. Guru memberi soalan ddan membincangkan bersama-sama semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 37/40
  3. 80% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  4. Masih ada pelajar yang tidak membawa buku nota dan latihan
  5. Semua pelajar memberi kerjasama kepada guru


 

Date 

12 April 2012

Time 

9.45p.m - 10.55a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 4 : Matrices

Learning Objective 

4.3 Addition and subtraction of matrices

4.4 Multiplication of a matrix by a number

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Determine whether addition or subtraction can be performed on two matrices
  2. Perform addition and subtraction of more than two matrices
  3. Multiply a matrix by a number
  4. Perform calculation on matrices involving addition, subtraction and scalar multiplication

Learning Activities 

  1. Teacher explain about two matrices can be added and subtracted if and only if they are of the same order
  2. Teacher give some example to perform addition and subtraction more than two matrix
  3. Teacher discuss all questions given
  4. Teacher explain about multiplication of a matrix by a number
  5. Teacher give exercise to students as homework and will be discuss in next class

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. Attendance: 33/35
  2. All learning outcome is achieve
  3. 90% of student give cooperation's to teacher and can give true answers to all questions given
  4. All students do all homework given


 

Tarikh  

12 April 2012

Masa 

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.2 Pengkuantiti Semua dan Sebilangan

4.3 Operasi ke atas pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Membina pernyataan yang menggunakan pengkuantiti:
  2. Menentukan sama ada sesuatu pernyataan yang mengandungi pengkuantiti semua adalah benar atau palsu
  3. Membina pernyataan benar menggunakan pengkuantiti semua atau sebilangan diberi objek dan ciri
  4. Menukar kebenaran sesuatu pernyataan yang diberi dengan menggantikan perkataan tidak dalam pernyataan asal

Aktiviti 

  1. Guru mengingatkan semula kepada pelajar tentang pernyataan.
  2. Guru menerangkan fungsi penggunaan pengkuantiti semua atau sebilangan dalam pembinaan ayat pernyataan
  3. Guru memberi beberapa contoh dan meminta wakil pelajar menjawab beberapa soalan yang berkaitan
  4. Wakil pelajar menjawab soalan yang diberi
  5. Guru menerangkan tentang penafian menggunakan perkataan bukan atau tidak dalam pernyataan
  6. Guru memberi soalan ddan membincangkan bersama-sama semua murid
  7. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 25/25
  3. 80% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  4. Semua pelajar memberi kerjasama kepada guru


 

Tarikh  

12 April 2012

Masa 

12.05tgh - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 : Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.3 Operasi ke atas Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Membentuk satu pernyataan baharu daripada dua pernyataan yang diberi dengan menggunakan perkataan "dan"
  2. Membentuk satu pernyataan baharu daripada dua pernyataan yang diberi dengan menggunakan perkataan "atau"

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan tentang dua pernyataan yang boleh digabungkan dengan menggunakan perkataan dan juga atau untuk membentuk satu pernyataan yang baru
  2. Guru memberi beberapa contoh dan soalan untuk dijawab pelajar
  3. Guru membincangkan soalan yang diberi bersama semua murid
  4. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 37/40
  3. 90% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  4. P&P lebih mudah kerana semua murid mempunyai buku latihan
  5. Semua pelajar memberi kerjasama kepada guru


 

Tarikh  

13 April 2012

Masa 

7.05a.m - 8.15a.m

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.3 Operasi ke atas Pernyataan

Objektif 

  1. Membentuk satu pernyataan baharu daripada dua pernytaan yang diberi dengan menggunakan perkataan "dan"
  2. Membentuk satu pernyataan baharu daripada dua pernytaan yang diberi dengan menggunakan perkataan "atau"
  3. Menentukan kebenaran atau kepalsuan sesuatu pernyataan yang merupakan gabungan dua pernyataan dengan perkataan "dan"
  4. Menentukan kebenaran atau kepalsuan sesuatu pernyataan yang merupakan gabungan dua pernyataan dengan perkataan "atau"

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan tentang dua pernyataan yang boleh digabungkan dengan menggunakan perkataan dan juga atau untuk membentuk satu pernyataan yang baru
  2. Guru memberi beberapa contoh dan soalan untuk dijawab pelajar
  3. Guru membincangkan soalan yang diberi bersama semua murid
  4. Guru menerangkan nilai kebenaran pernyataan hasil gabungan dua pernyataan dengan perkataan dan juga atau
  5. Guru memberi beberapa contoh dan soalan kepada murid
  6. Guru memberi latihan sebagai kerja rumah

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 25/25
  3. 90% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  4. P&P lebih mudah kerana semua murid mempunyai buku latihan

    Semua pelajar memberi kerjasama kepada guru


 

Tarikh  

13 April 2012

Masa 

8.15pagi - 9.25pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.1 Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan
  2. Menentukan sama ada suatu pernyataan itu benar atu palsu
  3. Membina pernyataan benar atau palsu menggunakan angka dan simbol matematik

Aktiviti

  1. Guru menerangkan kepada pelajar perbezaan ayat pernyataan dengan soalan, arahan atau seruan menggunakan beberapa contoh ayat
  2. Menggunakan contoh-contoh ayat pernyataan, guru menerangkan suatu pernyataan itu benar atau palsu
  3. Guru meminta murid memberikan beberapa contoh ayat pernyataan benar dan palsu
  4. Guru menerangkan simbol-simbol yang boleh digunakan untuk membina ayat pernyataan yang benar atau palsu
  5. Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan mengarahkan wakil pelajar menjawab di papan hitam
  6. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai kerja rumah dan akan dibincangkan di kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 29/37
  3. 70% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi
  4. Latihan daripada buku teks
  5. Semua pelajar memberi kerjasama kepada guru


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..