About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Saturday 7 April 2012

Minggu 14 (2-6 April 2012)

Tarikh  

2 April 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.1 Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan
  2. Menentukan sama ada suatu pernyataan itu benar atu palsu
  3. Membina pernyataan benar atau palsu menggunakan angka dan simbol matematik

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar perbezaan ayat pernyataan dengan soalan, arahan atau seruan menggunakan beberapa contoh ayat
  2. Menggunakan contoh-contoh ayat pernyataan, guru menerangkan suatu pernyataan itu benar atau palsu
  3. Guru meminta murid memberikan beberapa contoh ayat pernyataan benar dan palsu
  4. Guru menerangkan simbol-simbol yang boleh digunakan untuk membina ayat pernyataan yang benar atau palsu
  5. Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan mengarahkan wakil pelajar menjawab di papan hitam
  6. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai kerja rumah dan akan dibincangkan di kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 25/25 orang
  3. 100% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab semua contoh soalan yang diberikan
  4. Semua pelajar membuat kerja yang diberi
  5. Tiada pelajar yang bermasalah


 

Date 

2 April 2012

Time 

10.55a.m - 12.05p.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 4 Matrices

Learning Objective 

4.1 Matrix

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Form a matrix from given information
  2. Determine the number of rows, the number of columns and the order of a matrix
  3. Identify a specific element in a matrix

Learning Activities 

  1. Teacher start lessons with a picture which is related to matrix
  2. Teacher asks students the relation between the picture with matrix
  3. Teacher give some examples to students about method to present the data in matrix
  4. Students give answers to teacher questions
  5. Teacher explain the number of rows, columns and orders of a matrix with variable examples
  6. Teacher asks volunteer from students to answer questions given
  1. Teacher explain method to find the specific element in a matrix with some examples
    1. Teacher give exercise to students as homework's and will be discuss in next class

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. Attendance: 32/35
  2. All learning outcome is achieve
  3. 90% of student give cooperation's to teacher and can give true answers to all questions given


 

Tarikh  

2 April 2012

Masa 

10.55pagi – 12.05tgh

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.1 Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan
  2. Menentukan sama ada suatu pernyataan itu benar atu palsu
  3. Membina pernyataan benar atau palsu menggunakan angka dan simbol matematik

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar perbezaan ayat pernyataan dengan soalan, arahan atau seruan menggunakan beberapa contoh ayat
  2. Menggunakan contoh-contoh ayat pernyataan, guru menerangkan suatu pernyataan itu benar atau palsu
  3. Guru meminta murid memberikan beberapa contoh ayat pernyataan benar dan palsu
  4. Guru menerangkan simbol-simbol yang boleh digunakan untuk membina ayat pernyataan yang benar atau palsu
  5. Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan mengarahkan wakil pelajar menjawab di papan hitam
  6. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai kerja rumah dan akan dibincangkan di kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 34/36 orang
  3. Terdapat 4orang pelajar yang lewat masuk ke kelas dan alas an yang diberi ialah pergi minum di dewan makan
  4. Guru mengarahkan mereka membuat kerja yang diberi dengan cepat
  5. 70% pelajar dapat menjawab soalan yang diberi dan selebihnya tidak menumpukan perhatian kepada guru
  6. Guru meminta pelajar yang bercakap menjawab soalan yang diberi tetapi mereka tidak dapat menjawab
  7. Masih terdapat pelajar yang sama melakukan kesalahan yang sama dan guru akan mengambil tindakan tegas pada kelas yang akan dating sekiranya masih berulang


 

Tarikh  

3 April 2012

Masa 

7.05a.m - 8.15a.m

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.1 Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan
  2. Menentukan sama ada suatu pernyataan itu benar atu palsu
  3. Membina pernyataan benar atau palsu menggunakan angka dan simbol matematik

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar perbezaan ayat pernyataan dengan soalan, arahan atau seruan menggunakan beberapa contoh ayat
  2. Menggunakan contoh-contoh ayat pernyataan, guru menerangkan suatu pernyataan itu benar atau palsu
  3. Guru meminta murid memberikan beberapa contoh ayat pernyataan benar dan palsu
  4. Guru menerangkan simbol-simbol yang boleh digunakan untuk membina ayat pernyataan yang benar atau palsu
  5. Guru memberi beberapa soalan kepada pelajar dan mengarahkan wakil pelajar menjawab di papan hitam
  6. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai kerja rumah dan akan dibincangkan di kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 40/40 orang
  3. 90% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab semua contoh soalan yang diberikan
  4. Semua pelajar membuat kerja yang diberi
  5. Tiada pelajar yang bermasalah


 

Tarikh  

3 April 2012

Masa 

9.45pagi - 10.20pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

Bab 4 Penaakulan Matematik

Sub-tajuk 

4.1 Pernyataan

Objektif 

Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

  1. Menentukan sama ada sesuatu ayat itu pernyataan atau bukan pernyataan

Aktiviti 

  1. Guru menerangkan kepada pelajar perbezaan ayat pernyataan dengan soalan, arahan atau seruan menggunakan beberapa contoh ayat
  2. Menggunakan contoh-contoh ayat pernyataan, guru menerangkan suatu pernyataan itu benar atau palsu
  3. Guru memberi latihan kepada pelajar sebagai kerja rumah dan akan dibincangkan di kelas akan datang

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua objektif tercapai
  2. Kehadiran : 35/37 orang
  3. 70% pelajar memberi kerjasama kepada guru dan dapat menjawab semua contoh soalan yang diberikan
  4. Semua pelajar membuat kerja yang diberi dan tiada pelajar yang bermasalah


 

Date 

3 April 2012

Time 

12.05p.m - 12.40a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

Chapter 4 Matrices

Learning Objective

4.1 Matrix

Learning Outcomes 

At the end of the lesson, students will be able to :

  1. Form a matrix from given information
  2. Determine the number of rows, the number of columns and the order of a matrix
  3. Identify a specific element in a matrix

Learning Activities 

  1. Teacher discuss all exercise given with all students
  2. All students answers questions given and pass up their book to teacher for marking

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. Attendance: 35/35
  2. All learning outcome is achieve
  3. 90% of student give cooperation's to teacher and can give true answers to all questions given


 

Tarikh  

4 April 2012

Masa 

9.45pagi - 10.55pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Tarikh  

4 April 2012

Masa 

10.55a.m - 11.30a.m

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Tarikh  

4 April 2012

Masa 

11.30pagi - 12.40tengahari

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Tarikh  

5 April 2012

Masa 

7.05pagi - 8.15pagi

Tingkatan 

4K7

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Date 

5 April 2012

Time 

9.45p.m - 10.55a.m

Class 

5S4 

Subject 

Mathematic 

Learning Area 

 

Learning Objective 

 

Learning Outcomes 

 

Learning Activities 

 

Learning Aids 

Whiteboard, A4 Paper, Question sheet, Exercise book, Text book 

Noble Value 

Cooperative, being confidents, dare to try and
communications with students and teacher

Reflections 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Tarikh  

5 April 2012

Masa 

10.55pagi - 11.30pagi

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Tarikh  

5 April 2012

Masa 

12.05tgh - 12.40tgh

Tingkatan 

4K1

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Semua P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kejohanan Bola Baling MSSM di SMK Kota Samarahan


 

Tarikh  

6 april 2012

Masa 

7.05a.m - 8.15a.m

Tingkatan 

4MPV

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Good Friday


 

Tarikh  

6 April 2012

Masa 

8.15pagi - 9.25pagi

Tingkatan 

4K8

Mata Pelajaran 

Matematik 

Tajuk 

 

Sub-tajuk 

 

Objektif 

 

Aktiviti 

 

ABM 

Papan hitam, Kertas A4, Buku teks, Helaian nota

Nilai Murni 

Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba

Refleksi 

  1. Cuti Good Friday


 


 


 

No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..