About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 7 August 2011

8-12 Ogos 2011

Tarikh
8/8/2011
Masa
7.05am-8.35am
Tingkatan
4S4
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 30
Sub-tajuk
Kebebasan mengikut perlembagaan
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Memahami kebebasan bersuara seperti yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Malaysia
  2. Peka terhadap isu-isu sensitive yang boleh menimbulkan huru-hara dan menggugat ketenteraman awam
  3. Menggunakan saluran undang-undang untuk melahirkan ketidakpuasan hati
  4. Mengeluarkan pandangan atau mengeluarkan fikiran dengan batasan tertentu
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru memberi nota kepada murid dan menerangkan kepada pelajar berpandukan buku teks
  3. Guru berbincang bersama-sama murid tentang kebebasan bersuara
  4. Guru memberi latihan kepada murid
Refleksi  
                                   i.            Kehadiran 21/23
                                   ii.            Semua objektif tercapai
                                  iii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                         iv.    80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.   


Tarikh
8/8/2011
Masa
7.35am-8.05am
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 24
Sub-tajuk
Keistimewaan kanak-kanak,kita hargai
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menyedari bahawa kanak-kanak ialah anugerah yang berharga
  2. Menunjukkan cara menghargai keistimewaan dan kelebihan kanak-kanak.
  3. Menghuraikan hak kanak-kanak dan pengiktirafan yang harus diberikan kepada mereka
  4. Menyatakan tindakan yang boleh diambil melindungi kanak-kanak.
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  3. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  4. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi
                            i.            Kehadiran 15/19
                            ii.            Semua objektif tercapai
                            iii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                     iv.      80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.

Date
8/8/2011
Time
11.25am-11.55am
Class
4K6
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 11 : Lines and Planes in 3-dimensions
Learning Objective
11.1 Understand and use the concept of Angle between lines and planes
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                          i.            Identify planes
                         ii.            Identify horizontal planes, vertical planes and inclined planes
                         iii.            Sketch a three dimensional shape and identify the specific planes
Learning Activities
                           i.            Teacher explain to students the differences between 1, 2 and 3- dimensions
             m           ii.            Teacher asks students to draw the plane in 3-dimensions
                            iii.            Teacher discuss with students to identify the planes
                            iv.            Teacher asks students to discuss the questions given with members group.
                           v.            Teacher discuss several questions with all students
                           vi.            Teacher asks students to pass up the exercise book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book, A4 paper
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections                                                                             
                                  
  1.                  Attendance is 28/32
  2.                 All learning outcome is achieve.
  3.          i.    All students give full cooperation’s to teacher lessons
  4.               60% of students give attentions to teacher


\Tarikh
9/8/2011
Masa
8.35am-9.05am
Tingkatan
4K2
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 27
Sub-tajuk
Keistimewaan yang menyerlah
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya dan menjadi terkenal
  2. Menunjukkan cara untuk mengiktiraf sumbangan golongan yang kurang upaya
  3. Menjaga perasaan golongan yang kurang upaya
  4. Memberi sokongan kepada golongan kurang upaya untuk berdikari
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  3. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  4. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi


                               i. Semua objektif tercapai
                            ii.  Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                      iii.  70% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.  

Date
9/8/2011
Time
11.25am-11.55am
Class
4K5
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 11 : Lines and Planes in 3-dimensions
Learning Objective
11.1 Understand and use the concept of Angle between lines and planes
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                            i.            Identify planes
                           ii.            Identify horizontal planes, vertical planes and inclined planes
                           iii.            Sketch a three dimensional shape and identify the specific planes
Learning Activities
                            i.            Teacher explain to students the differences between 1, 2 and 3- dimensions
                             ii.            Teacher asks students to draw the plane in 3-dimensions
                          iii.            Teacher discuss with students to identify the planes
                           iv.            Teacher asks students to discuss the questions given with members group.
                            v.            Teacher discuss several questions with all students
                           vi.            Teacher asks students to pass up the exercise book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections

  1.  Attendance is 31/38
  2. All learning outcome is achieve.
  3.  All students give full cooperation’s to teacher lessons
  4. 60% of students give attentions to teacher


Date
10/8/2011
Time
7.05am-8.35am
Class
4K5
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 11 : Lines and Planes in 3-dimensions
Learning Objective
11.1 Understand and use the concept of Angle between lines and planes
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                            i.            Identify normals to a given plane
                            ii.            Determine the orthogonal projection of a line on a plane
                           iii.            Draw and name the orthogonal projection of line on plane
Learning Activities
                          i.            Teacher shows model of 3-dimension object to explain about normals and orthogonal projection
                          ii.            Teacher explain one example related to orthogonal projection
                         iii.            Teacher asks students to discuss the questions given with members group.
                        iv.            Teacher discuss several questions with all students
                         v.            Teacher asks students to pass up the exercise book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book, A4 paper
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections

  1.  Attendance is 32/38
  2.   All learning outcome is achieve.
  3.  All students give full cooperation’s to teacher lessons
  4.  90% of students give attentions to teacher


\Tarikh
10/8/2011
Masa
8.35am-9.05am
Tingkatan
4S4
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 31
Sub-tajuk
Menghormati tempat beribadat, Amalan mulia
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menyedari kepentingan menghormati rumah beribadat
  2. Peka terhadap peraturan yang ada di rumah beribadat
  3. Menghormati anutan dan amalan agama orang lain
  4. Menjaga kesucian tempat beribadat agama sendiri
  5. Menghormati tempat beribadat agama orang lain
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru memberi nota kepada murid dan menerangkan kepada pelajar berpandukan buku teks
  3. Guru berbincang bersama-sama murid tentang menghormati tempat ibadat
  4. Guru memberi latihan kepada murid
Refleksi
  1. Semua objektif tidak tercapai
  2. Semua pelajar pergi ke satu sesi ceramah di bilik akses.

                               
                               


Date
10/8/2011
Time
10.25am-11.25am
Class
4K6
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 11 : Lines and Planes in 3-dimensions
Learning Objective
11.1 Understand and use the concept of Angle between lines and planes
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                           i.            Identify normals to a given plane
                           ii.            Determine the orthogonal projection of a line on a plane
                          iii.            Draw and name the orthogonal projection of line on plane
Learning Activities
                           i.            Teacher shows model of 3-dimension object to explain about normals and orthogonal projection
                           ii.            Teacher explain one example related to orthogonal projection
                         iii.            Teacher asks students to discuss the questions given with members group.
                         iv.            Teacher discuss several questions with all students
                          v.            Teacher asks students to pass up the exercise book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book, A4 paper
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections


  1.   Attendance is 31/32
  2.   All learning outcome is achieve.
  3.  All students give full cooperation’s to teacher lessons
  4.  90% of students give attentions to teacher

Tarikh
11/8/2011
Masa
7.05am-8.05am
Tingkatan
4K2
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 28
Sub-tajuk
Pengguna bijak, Masyarakat sejahtera
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Mengetahui hak pengguna
  2. Menunaikan tanggungjawab sebagai pengguna
  3. Membela hak pengguna untuk mendapatkan barangan dan perkhidmatan yang berkualiti
  4. Mengambil tindakan yang berlandaskan undang-undang dalam mempertahan hak pengguna
  5. Mengetahui peranan agensi-agensi yang bertanggungjawab melindungi pengguna
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru memberi nota kepada murid dan menerangkan kepada pelajar berpandukan buku teks
  3. Guru berbincang bersama-sama murid tentang tanggungjawab senagai pengguna.
  4. Guru memberi latihan kepada murid
Refleksi  
                                       
  1.            Semua objektif tercapai
  2.             Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
  3.                90% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.  
    


Date
11/8/2011
Time
9.25am-9.55am
Class
4K6
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 11 : Lines and Planes in 3-dimensions
Learning Objective
11.1 Understand and use the concept of Angle between lines and planes
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                           i.            Determine the angle between a line and a plane
                          ii.            Solve problem involving the angle between a line and a plane
Learning Activities 
                                i.            Teacher remind back about normal and orthogonal projections.
                               ii.            Teacher gives example to students and explains about angle between a line and a plane.
                             iii.            Teacher asks students to discuss the questions given with members group.
                             iv.            Teacher discuss several questions with all students
                    v. Teacher asks students to pass up the exercise book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book, A4 paper
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections  
     i.   Attendance is 26/32
   ii. All learning outcome is achieve.
  iii. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  iv. 90% of students give attentions to teacher


Date
12/8/2011
Time
7.05am-8.05am
Class
4K5
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 11 : Lines and Planes in 3-dimensions
Learning Objective
11.1 Understand and use the concept of Angle between lines and planes
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                           i.            Determine the angle between a line and a plane
                          ii.            Solve problem involving the angle between a line and a plane
Learning Activities
                          i.            Teacher asks students to discuss the questions given with members group.
                          ii.            Teacher discuss several questions with all students
                        iii .            Teacher asks students to pass up the exercise book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book, A4 paper
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections

  1.  Attendance is 31/38
  2.   All learning outcome is achieve.
  3.  All students give full cooperation’s to teacher lessons
  4.  80% of students give attentions to teacher

\Tarikh
12/8/2011
Masa
9.25am-10.25am
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 25
Sub-tajuk
Mengangkat martabat kaum wanita
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Mengetahui perlunya melindungi hak wanita
  2. Memahami fungsi Dasar Wanita Negara dalam menjamin kebajikan dan kepentingan wanita
  3. Mengiktiraf wanita sebagai individu yang boleh member sumbangan kepada Negara
  4. Menyokong usaha pelbagai pihak dalam mengangkat martabat wanita
  5. Member sokongan moral atau material kepada kaum wanita yang ingin mengangkat martabat mereka
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  3. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  4. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi

  i. Semua objektif tercapai
                            ii.  Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                      iii.  80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.  







No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..