About Me

My photo
Serian,KUching, SAWARAK, Malaysia
SMK SERIAN SARAWAK.....tempat yg akan ku berkhidmat selama yang termampu....insyaalllah....cekgu shikin seorg yg mudah bergaul...periang...penyayang..mcm2 pe g la...tengok2 la dua2 blog saya yer... http://cekgunurulashikin-skinpies87.blogspot.com/ dan http://skinpies87.blogspot.com/ selamat beekenalan.....daaaa...

music

yang diajar...

yang diajar...

math

math

science

science

Sunday 10 July 2011

4 hingga 8 Julai 2011

Tarikh
4/7/2011
Masa
7.05am-8.15am
Tingkatan
4S4
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 22
Sub-tajuk
Kemajuan Negara kebanggaan rakyat
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menyedari bahawa kedaulatan Negara perlu dijaga
  2. Mencontohi kepatuhan dan kesetiaan tokoh-tokoh kemerdekaan yang telah berjuang mempertahankan maruah bangsa dan Negara
  3. Memperlihatkan taat setia kepada raja dan Negara
  4. Menunaikan tanggungjawab masing-masing dalam mempertahankan maruah negara
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  3. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  4. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi
                         i.            Kehadiran 21/23
                         ii.            Semua objektif tercapai
                         iii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                        iv.            80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.


Tarikh
4/7/2011
Masa
8.15am-9.25am
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 19
Sub-tajuk
Alam sebagai teman
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
                        i.            Menyedari kepentingan manusia perlu menguruskan tanah secara bertanggungjawab
                         ii.            Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab
                        iii.            Membantu dalam mencegah ala mini daripada terus tercemar
  1. Menjaga alam sekitar dengan sebaik-baiknya.
Aktiviti
  1. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  2. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  3. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi
                          i.            Kehadiran 13/25
                         ii.            Semua objektif tercapai
                        iii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
  1. 80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.

Date
4/7/2011
Time
11.30am-12.40pm
Class
4K6
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 8 : Circle 2
Learning Objective
8.3 Understand and use the properties of common tangents to solve problem
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                         i.            Determine the number of common tangents which can be drawn to two circle which:
a)       Intersect at two points
b)       Intersect only at one point
c)       Do not intersect
                         ii.            Determine the properties related to the common tangent to two circle which:
a)       Intersect at two points
b)       Intersect only at one point
c)       Do not intersect
Learning Activities
                          i.            Teacher remains back the concept and the angle of straight line to students.
                         ii.            Teacher explain about the properties related to the common tangent to two circle.
                         iii.            Teacher give question relate to properties of tangent
                          iv.            Teacher discusses the answer in front of class and asks students to do the exercise given.
                            v.            Teacher will observe students work in their groups.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections
  1. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  2. 70% of students give attentions to teacher



\Tarikh
5/7/2011
Masa
8.15am-9.25am
Tingkatan
4K2
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 19
Sub-tajuk
Alam sebagai teman
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
                        i.            Menyedari kepentingan manusia perlu menguruskan tanah secara bertanggungjawab
                         ii.            Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab
                         iii.            Membantu dalam mencegah ala mini daripada terus tercemar
  1. Menjaga alam sekitar dengan sebaik-baiknya.
Aktiviti
  1. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  2. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  3. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi
                          i.            Semua objektif tercapai
                         ii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
  1. 80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.

Date
5/7/2011
Time
12.05pm-12.40pm
Class
4K5
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 8 : Circle 2
Learning Objective
8.3 Understand and use the properties of common tangents to solve problem
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                          i.            Determine the number of common tangents which can be drawn to two circle which:
a)       Intersect at two points
b)       Intersect only at one point
c)       Do not intersect
                          ii.            Determine the properties related to the common tangent to two circle which:
a)       Intersect at two points
b)       Intersect only at one point
c)       Do not intersect
Learning Activities
                          i.            Teacher remains back the concept and the angle of straight line to students.
                           ii.            Teacher explains about the properties related to the common tangent to two circle.
                          iii.            Teacher give question relate to properties of tangent
                          iv.            Teacher discusses the answer in front of class and asks students to do the exercise given.
                           v.            Teacher will observe students work in their groups.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections
  1. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  2. 80% of students give attentions to teacher


Date
6/7/2011
Time
7.05am-8.15am
Class
4K5
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 8 : Circle 2
Learning Objective
8.3 : Understand and use the  properties of common tangents to solve problem
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                          i.            Solve problem involving common tangents to two circle
                         ii.            Solve problem involving tangents and common tangent
Learning Activities
                          i.            Teacher discusses several answers in front of class and settle down all questions given in previous class
                          ii.            Teacher show how to solve the problem involving tangents and common tangent
                          iii.            Teacher asks students to discuss the questions given among members group.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections
  1. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  2. 80% of students give attentions to teacher

\Tarikh
6/7/2011
Masa
8.15am-9.25am
Tingkatan
4S4
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 23
Sub-tajuk
Keranamu Malaysia
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menyedari kepentingan berkorban untuk Negara
  2. Menghuraikan pengorbanan yang harus dilakukan oleh rakyat ketika Negara menghadapi ancaman
  3. Menunjukkan cara mereka dapat berkorban dan berbakti untuk Negara
  4. Menyumbangkan khidmat bakti dalam aktiviti kemasyarakatan.
Aktiviti
  1. Guru meminta murid membuat kumpulan yang mempunyai 3orang ahli
  2. Setiap kumpulan akan bertanding debat dengan salah satu ahli kumpulan lain mengikut undian yang telah dibuat.
  3. Debat yang bertajuk Keranamu Malaysia mestilah mempunyai elemen-elemen yang berkaitan dengan pembangunan Negara
  4. Dengan ini guru dapat menaikkan tahap keberanian murid untuk bercakap dan member pendapat
Refleksi
                            i.            Semua objektif tercapai
                            ii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
  1. 80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.


Date
6/7/2011
Time
10.55am-12.05pm
Class
4K6
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 8 : Circle 2
Learning Objective
8.3 : Understand and use the  properties of common tangents to solve problem
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                         i.            Solve problem involving common tangents to two circle
                          ii.            Solve problem involving tangents and common tangent
Learning Activities
                           i.            Teacher discusses several answers in front of class and settle down all questions given in previous class
                           ii.            Teacher show how to solve the problem involving tangents and common tangent
                          iii.            Teacher asks students to discuss the questions given among members group.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections
  1. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  2. 80% of students give attentions to teacher


Tarikh
7/7/2011
Masa
7.05am-8.15am
Tingkatan
4K2
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 20
Sub-tajuk
Alam sekitar berkualiti, tanggungjawap semua
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar
  2. Menanam sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar
  3. Mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar
  4. Melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
  5. Menyatakan pendirian berhubung dengan kegiatan yang menjejaskan kualii alam sekitar
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  3. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  4. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi
                            i.            Kehadiran 19/20
                           ii.            Semua objektif tercapai
                            iii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                            iv.            80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.


Date
7/7/2011
Time
9.45am-10.20am
Class
4K6
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 8 : Circle 2
Learning Objective
8.3 : Understand and use the  properties of common tangents to solve problem
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                           i.            Solve problem involving common tangents to two circle
                           ii.            Solve problem involving tangents and common tangent
Learning Activities
                             i.            Teacher continue to discusses several answers in front of class and settle down all questions given in previous class
                            ii.            Teacher show how to solve the problem involving tangents and common tangent
                            iii.            Teacher asks students to discuss the questions given among members group.
                           iv.            Teacher asks students to pass up the book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections
  1. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  2. 70% of students give attentions to teacher


Date
8/7/2011
Time
7.05am-8.15am
Class
4K5
Subject
Mathematic
Learning Area
Chapter 8 : Circle 2
Learning Objective
8.3 : Understand and use the  properties of common tangents to solve problem
Learning Outcome
At the end of the lesson, students will be able to:
                           i.            Solve problem involving common tangents to two circle
                          ii.            Solve problem involving tangents and common tangent
Learning Activities
                           i.            Teacher continue to discusses several answers in front of class and settle down all questions given in previous class
                           ii.            Teacher show how to solve the problem involving tangents and common tangent
                          iii.            Teacher asks students to discuss the questions given among members group.
                          iv.            Teacher asks students to pass up the book.
Teaching Aids
Whiteboard, questions sheet, exercise book
Noble Values
Communications with students and teacher, cooperative, being confident and dare to try.
Reflections
  1. All students give full cooperation’s to teacher lessons
  2. 80% of students give attentions to teacher

Tarikh
8/7/2011
Masa
9.40am-10.10am
Tingkatan
4K8
Mata Pelajaran
Pendidikan Moral
Tajuk
Unit 20
Sub-tajuk
Alam sekitar berkualiti, tanggungjawap semua
Objektif
Pada akhir unit ini,pelajar dapat:
  1. Menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar
  2. Menanam sikap prihatin dan peka terhadap isu alam sekitar
  3. Mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar
  4. Melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
  5. Menyatakan pendirian berhubung dengan kegiatan yang menjejaskan kualii alam sekitar
Aktiviti
  1. Guru memulakan pembelajaran dengan mengaplikasi tajuk dalam kehidupan harian mereka
  2. Guru meminta murid membaca dan memahami petikan di dalam buku teks
  3. Guru membincangkan maksud petikan bersama-sama pelajar
  4. Guru mengarahkan pelajar menjawap soalan yang diberi.
Refleksi
                           i.            Semua objektif tercapai
                          ii.            Semua pelajar membuat nota yang diberikan guru dan menjawap soalan yang diberikan
                          iii.            80% daripada pelajar  memberi kerjasama kepada guru.



No comments:

Post a Comment

....terima kasih banyak2....

..jumpe lagi..